Eet meer, maar val toch af??? What's wrong?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eet meer, maar val toch af??? What's wrong?

Heb eigenlijk nooit echt op mijn eten gelet, gewoon genoeg eten en zorgde altijd wel voor genoeg eiwitten, kh en vetten maar nooit echt exact gewogen of geteld. Nu was ik van plan om te gaan cutten dus ik dacht ik maak een voedingsschema om exact te weten wat ik eet en hoeveel eiwitten, kh en vetten. Heb nu alles in een voedingsschema gezet en kom ik tot de conclusie dat ik meer eet als toen ik niet alles was aan het tellen en toen ik dacht dat ik aan het bulken was.

Nu zie ik duidelijk verandering, sixpack komt er door, mijn spieren zijn minder vol enz. Heb wel de indruk dat ik te veel aan het afvallen ben want ben op een 2 weken tijd wel zichtbaar dunner geworden en kleren zitten losser.

Hoe komt het dat ik nu meer eet en toch afval? Zou ik mijn kcals wat naar boven doen want ik heb de indruk dat ik te snel afval. En aan de volheid van mijn spieren te zien ben ik niet alleen vet maar ook spier aan het verliezen...

VB van mijn kcals voor vandaag: 2697 kcals 250 gr ei 230 gr kh en 85 gr vet

Mijn onderhoud is 3000 kcal. Ben 1m85 bij 86 kg.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

als je te weinig eet, stelt je lichaam zich daarop in door minder energie te verbranden zodat je op gewicht blijft.
    ga je opeens goed en gezond eten dan gaat je lichaam ook meer energie verbranden en omdat je genoeg eet voed je ook je spieren om te kunnen groeien.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je zegt zelf dat je niet hebt gemeten hoeveel kcal je voorheen at. Dan kun je ook niet vergelijken op basis van kcal inname. Dus kun je ook niet met zekerheid stellen dat je 'meer eet en toch afvalt'. Vergis je niet in de kcal waarde van gezonde voeding, je kunt er heel wat van wegwerken.

Meten is weten en gissen is missen zeg ik maar weer eens. Meet een tijdje precies je kcal inname en probeer dan je onderhoud te achterhalen. Van daaruit kun je je voeding vervolgens bijstellen.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
        Je zegt zelf dat je niet hebt gemeten hoeveel kcal je voorheen at. Dan kun je ook niet vergelijken op basis van kcal inname. Dus kun je ook niet met zekerheid stellen dat je 'meer eet en toch afvalt'. Vergis je niet in de kcal waarde van gezonde voeding, je kunt er heel wat van wegwerken.

Meten is weten en gissen is missen zeg ik maar weer eens. Meet een tijdje precies je kcal inname en probeer dan je onderhoud te achterhalen. Van daaruit kun je je voeding vervolgens bijstellen.
        Mijn onderhoud is volgens het voedingsschema ongeveer 2900 kcal. Ik weet dat ik meer eet als ervoor omdat ik gewoon hetzelfde eet maar grotere hoeveelheden. Dus zou logisch moeten zijn dat ik nu meer eet.

Ik at ervoor dus blijkbaar te weinig en kwam toch gewoon bij. Aangezien ik voor het bulken nooit een schema maak maar gewoon naar de weegschaal kijk wist ik dat ik bij kwam door dat ik meer begon te wegen. Nu om te cutten heb ik dan wel een voedingsschema gemaakt en ik eet dus hetzelfde maar grotere hoeveelheden maar val wel af, en zelfs te veel naar mijn zin. Op 2 weken tijd beginnen mijn abs erdoor te komen en zitten kleren losser. Ik zat hiervoor niet heel hoog in bodyfat maar ik denk wel rond de 12 %. En om dan op 2 weken tijd mijn abs te zien en kleren losser beginnen te zitten vind ik te snel en denk ik dat ik spieren aan het verliezen ben ipv vet.

Zoals hierboven gezegd is mijn onderhoud +- 2900 volgens het voedingsschema en zit ik al 2 weken op 2695 kcal +-. Dus zo'n drastische verlaging is het niet?
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Je zegt eerst da tje nooit op je eten hebt gelet maar je kan wel vaststellen dat je onderhoud 3000 is?

Lijkt mij niet, denk dat je hier meer aan hebt:

Determining Your Eating "Maintenance Level" When Just Starting Your Training Program - Video #109 - YouTube

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
            Mijn onderhoud is volgens het voedingsschema ongeveer 2900 kcal. Ik weet dat ik meer eet als ervoor omdat ik gewoon hetzelfde eet maar grotere hoeveelheden. Dus zou logisch moeten zijn dat ik nu meer eet.

Ik at ervoor dus blijkbaar te weinig en kwam toch gewoon bij. Aangezien ik voor het bulken nooit een schema maak maar gewoon naar de weegschaal kijk wist ik dat ik bij kwam door dat ik meer begon te wegen. Nu om te cutten heb ik dan wel een voedingsschema gemaakt en ik eet dus hetzelfde maar grotere hoeveelheden maar val wel af, en zelfs te veel naar mijn zin. Op 2 weken tijd beginnen mijn abs erdoor te komen en zitten kleren losser. Ik zat hiervoor niet heel hoog in bodyfat maar ik denk wel rond de 12 %. En om dan op 2 weken tijd mijn abs te zien en kleren losser beginnen te zitten vind ik te snel en denk ik dat ik spieren aan het verliezen ben ipv vet.

Zoals hierboven gezegd is mijn onderhoud +- 2900 volgens het voedingsschema en zit ik al 2 weken op 2695 kcal +-. Dus zo'n drastische verlaging is het niet?
            even voor de duidelijkheid: je onderhoud is de hoeveelheid kcal waarop je gewicht langere tijd vrij stabiel blijft (los van de vocht fluctuaties). Niet een getal uit een formule.

je eet nu 2700 kcal, en valt daarmee op hoog tempo af (ik ga uit van 700g of meer per week?). Dit betekent dat je daadwerkelijke behoefte eerder rond de 3300-3400 ligt. In dit geval zou ik dus kcal verhogen naar bijvoorbeeld 2900-3000, en dan kijken of je nog verder afvalt (en hoeveel).

begin dus maar eens met 3000 te eten, en kijk wat er dan gebeurt. Ik denk dat je dan nog steeds een pond ofzo per week zult afvallen. Wat dus betekent dat je behoefte rond de 3500 zal liggen.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Je zegt eerst da tje nooit op je eten hebt gelet maar je kan wel vaststellen dat je onderhoud 3000 is?

Lijkt mij niet, denk dat je hier meer aan hebt:

Determining Your Eating "Maintenance Level" When Just Starting Your Training Program - Video #109 - YouTube
              of je leest de stickys:
              http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-verbruik.html
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X