Advies nodig!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig!!

Hi,

ik heb me net aangemeld omdat ik erg veel met sport en eten bezig ben de laatste tijd. Ik ben 18 jaar, 1.70 m en weeg nu 58,5 kg, mijn vetpercentage is nu ongeveer ongeveer 25%. 3 maanden geleden woog ik bijna 64 kg en ben door middel van dieëten bijna 6 kg afgevallen.
    Ik wil nog 1,5 kg afvallen maar eigenlijk vooral een strak lichaam hebben. Sinds een maand sport ik nu ook 3-4 keer per week (30 min kracht, vooral de buikspieren en doe daarna nog 45 min cardio).
    Ik eet nu rond de 1400 kcal per dag maar in het weekend smokkel ik een beetje.
    Hebben jullie tips voor mij om die laatste 1,5 kg eraf te krijgen? En nog wat spiermassa op te bouwen? Wil binnen 2 maanden echt een strakke buik!!

Bedankt!!

Dat in 2 maanden een strakke buik ken je nu al vergeten.
    Begin eerst is even met een goed voedingschema, hoe je dat moet doen is hier te vinden op het forum, 1400kcal is zowiezo veel te weinig.

lees je even goed in en kom dan met je schema veel succes
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

170cm 58,5kg en 25%bf?
      Ik kan het bijna niet geloven. Ik zeg hierbij niet dat jij liegt hoor, maar ben heel benieuwd wie jouw bf heeft gemeten en hoe dat is gedaan.

Alleen zoveel je buik trainen heeft geen enkele zin. Fullbody trainen, en een fatsoenlijk voeding schema daarintegen wel.
      Je wilt dat realiseren binnen 2 maanden? Zomerperikelen in de bol?

Ik zeg:
      Maak een goed training schema, en een goed voeding schema.. Dan heb je de helft al gewonnen.

Comment

Aan de stats te zien denk ik dat we met een jongedame te maken hebben, dan zou het nog wel eens kunnen kloppen.

Lees jezelf even in de stickys wat meer in over voeding, om goed vet te verbranden moet je goed sporten en goed eten, goed eten doe je nu niet.
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Klopt, ben pas 18. Is mijn bf% te hoog dan?? Mijn spiermassa (gemeten op een weegschaal in de sportschool) was ongeveer 38%.
          Ik heb een voedinsschema, waarschijnlijk is het een slecht schema, maar zou graag wat tips willen. Ik heb wat sticky's gelezen haha!!

Maaltijd 1: 08.00: 500 gram magere kwark
          Maaltijd 2: 10.30: banaan
          Maaltijd 3: 13.00: 2 bruine pistoletjes met kipfilet
          Maaltijd 4: 15.30: zakje snack a jacks
          Maaltijd 5: 17:30: magere yoghurt met wat fruit
          Maaltijd 6: om en nabij 19.30: groenten/salade, klein beetje of zelfs niet zilvervliesrijst/aardappelen/pasta, mager vlees/vis
          Maaltijd 7: na het trainen (train meestal rond 21.00) bakje magere kwark 250 gram.

In rust is mijn bmr: 1233
          Met dit schema zit ik op de 1500 kcal per dag.
          Als ik meer eet dan val ik toch niet meer af??
          Zou iemand anders voor mij een voedinsschema kunnen maken wat beter is, ik kom er zelf niet helemaal uit.
          HEEEEEEL ERG BEDANKT!!!!
          Ik wil trouwens ook best cutten (wat ik hier op het forum zo'n beetje heb gelezen) dat lijkt me handiger dan dieëten want wil bijna geen spiermassa verliezen!

Groetjes

Comment

Elektrische weegschaal is 3x niks, meet het gewoon op met een huidplooimeter is veel beter.
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
              Elektrische weegschaal is 3x niks, meet het gewoon op met een huidplooimeter is veel beter.

Vet% is met een huidplooimeter gedaan!

Comment

Ik heb nogal brede schouders en best gespierde armen, ik train dat niet zodat het niet nog gespierder wordt. Ik train mijn buik, billen en benen. Vandaaaar Hoop vooralsnog dat iemand voor mij een goed voedinsschemaatje wil maken en in ieder geval allemaal bedankt voor de reacties!!

Comment

Ik zou niet gauw bang worden om 'te' gespierd te worden. Vrouwen hebben nou eenmaal niet de juiste hormoonhuishouding om flinke spiermassa aan te zetten. Je zult hooguit wat meer vorm krijgen maar je zult echt geen brede beer worden. Als jij 3 a 4 keer in de week traint zou je eens kunnen beginnen met elke training een aantal grote compound oefeningen te doen, gevolgd door wat cardio.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                    Ik zou niet gauw bang worden om 'te' gespierd te worden. Vrouwen hebben nou eenmaal niet de juiste hormoonhuishouding om flinke spiermassa aan te zetten. Je zult hooguit wat meer vorm krijgen maar je zult echt geen brede beer worden. Als jij 3 a 4 keer in de week traint zou je eens kunnen beginnen met elke training een aantal grote compound oefeningen te doen, gevolgd door wat cardio.
                    Agreed. En wat je zelf al aangeeft, je hebt een buikje? Als je alleen je buikspieren gaat trainen zullen die zich onder jou vet ontwikkelen en je buik uitzetten. Ik zou eerst dmv upper / lower body workout gemixed met cardio doen tot je buik wat strakker is. uiteraard wel wat buik tussendoor doen maar niet zoveel.

over 2 maanden een strakke buik is niet echt haalbaar of je moet wonderpillen kopen oid. Buik is lastig om af te vallen vooral omdat je niet kunt kiezen waar je afvalt.
                    Keep going, That's all there is to it. Keep going.

Comment

Mijn buik is plat, heb alleen een welving. Zit echt een klein laagje vet op mijn onderbuik, bovenbuik begin ik al 2 blokjes te zien!! Ik probeer dus nu dat laatste vet weg te krijgen om het zo maar te zeggen. Zal inderdaad wel wat meer oefeningen voor m'n gehele lichaam doen! Maar moet ik dan meer eten omdat ik train? Of juist minder om dat vet weg te krijgen? Heel lastig allemaal haha!!
                      Mijn vader was bodybuilder (deed mee aan shows etc) dus ik heb wel een aanleg om sneller spieren te kweken dan de gemiddelde vrouw denk ik.

Comment

De topic starter is een vrouw met een vet% van 25. niet extreem hoog. ze heeft nog twee maanden de tijd om het vet% verder te verlagen (met zoveel mogelijk spiermassa behoud, en/of zelfs opbouw).

in 8 weken, zou dit vet% best verlaagd kunnen worden met 4-5%. Met 20% heeft een vrouw doorgaans toch echt wel een strakke buik. Onmogelijk is het doel dus zeker niet.

De voorwaarde voor het bereiken van deze resultaten is echter wel, dat de persoon in kwestie zeer ervaren is met krachttraining (zodat de intensiteit van het trainen zeer hoog ligt), er een goed trainingsschema wordt gehanteerd (wat niet het geval is nu), en dat de voeding goede verhoudingen heeft qua ekv, juiste productkeuze en naadloos aansluit op de training (ook niet het geval).

Het doel is dus wel haalbaar binnen de gesteld tijd. Je zult alleen je training dramatisch moeten verbeteren (qua keuze van oefeningen, trainings intensiteit, opbouw, etc). En je zult jezelf flink moeten verdiepen in voeding (je voeding schema is bagger. hint kijk naar je vet inname. die is veel te laag).
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

......

Comment

Oké super bedankt voor je reactie en dat het dus opzich wel haalbaar is !!!

Wil je me alsjeblieft helpen met een trainingsschema dan??

Ik ga me vanavond verdiepen in een echt goed voedingsschema met alle eiwitten koolhydraten en vetten in de juiste verhoudingen.

Comment

Op de sportschool heb ik niet echt het idee dat de instructeurs mij goed advies geven!!

Kreeg een schema waarbij ik 70 min cardio aan het doen was en 15 min kracht, vond ik niet zo leuk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X