Advies nodig!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maaltijd 1: 08.00: 250 gram magere kwark + 20g walnoten
    Maaltijd 2: 10.30: banaan
    Maaltijd 3: 13.00: 1 bruin pistoletje met 20g kipfilet
    Maaltijd 4: 15.30: 1 bruin pistoletje met een heel ei (gekookt)
    Maaltijd 5: 17:30: 300ml halfvolle yoghurt
    Maaltijd 6: 19.30: 300-400g groenten/salade, 100g aardappel (1 gemiddelde aardappel), 100g mager vlees/vis.
    maaltijd 7: 20:30: 250g gesneden fruit (appel, peer, sinaasappel, ananas)
    Maaltijd 7: 21.00: bakje magere kwark 250 gram + 20g walnoten

275+100+200+250+150+275+100+275 = 1625 kcal.
    ----------------------------

qua training:

Het is te kort dag om jou nu nog allemaal oefeningen zoals squats, deadlifts, goodmornings, bankdrukken, CGBP, Chins etc aan te leren. Daarom zou ik opteren voor een simpel schema met behulp van wat standaard machines:

(fullbody, 23 setjes verdelen over alle spiergroepen in je hele lichaam, grote spiergroepen krijgen meer aandacht als kleine)

(bijv leg press 3x10, leg curl 3x10, lateral pulldown 2x10, seated row 2x10, chest press 2x10, shoulder press 2x10, calve raise 3x10, biceps curl 2x10, triceps pushdown/triceps dip 2x10), 2x10 op een buikspier apparaat). dit zijn de werksets ofwel de sets waar je het maximale gewicht gebruikt wat je aan kan met 10 goede herhalingen. Als je lichtere sets doet om op te warmen tellen deze niet als werksets.

je neemt zo zwaar dat je geen herhaling meer als 10 herhalingen had kunnen maken met dit gewicht. Rust tussen setjes 90 sec. zet een timer en neem die rust ook daadwerkelijk. Zorg dat je de oefeningen gecontroleerd uitvoerd met een goede uitvoering. twijfel je over de uitvoering vraag dan hulp aan een ervaren trainer.

Als je dit schema daadwerkelijk gaat doen, zul je klaar zijn in ongeveer 50-60 minuten. Ik persoonlijk zou dit 3x per week doen. Geen cardio erbij doen.
    --------------------

Test dit eerst eens 2-3 weken. Kijk dan naar: hoe gingen de trainingen? zat er progressie in de gewichten/herhalingen? wat gebeurt er in de spiegel? ben je vet aan het verliezen (huidplooi meting).

1625 kcal is laag ingezet qua kcal, en je zult wellicht ook afvallen met iets meer kcal. afhankelijk van hoe je je voelt en hoe het gaat, kun je dus nog iets meer eten op trainingsdagen.

Zijn de resultaten goed, ga je zo verder. Gaan de trainingen niet zo goed, en ben je te vermoeid (herstel je niet goed genoeg) verhoog je op trainingsdagen de kcal met 200-300.

mocht je in de laatste weken (van de 8 weken) merken dat je je doel nog niet gaat bereiken, kun je "iets" van cardio gaan toevoegen. Namelijk 2x per week een half uurtje.
    Last edited by dynobet; 07-06-2012, 15:45.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Enorm mega super bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ik ga er vanavond gelijk mee beginnen en ik zal laten weten hoe het ging, ben benieuwd

Comment

Was gisteravond erg moe dus heb net maar getraind. Was erg goed te doen! Heb 23 setjes gedaan met 90 sec rust ertussen. Was in 50 min klaar. Begon wel bij de 7e herhaling te trillen maar dat hoort erbij. Nu een lekker bruin pistoletje met een gekookt eitje eten mmmmmmm.
        Mag ik trouwens wel op 1 dag in de week een beetje anders eten? Wat chips ofzo in plaats van kwark 's avonds? Of gooi ik dan het hele schema in de war...
        Ben benieuwd hoe het er over een paar weken voor staat!

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Je wilt dat realiseren binnen 2 maanden? Zomerperikelen in de bol?

Over 2 maanden is de zomer feitelijk alweer voorbij...........*kijkt somber*
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Cytje007 View Post
            Mijn vader was bodybuilder (deed mee aan shows etc) dus ik heb wel een aanleg om sneller spieren te kweken dan de gemiddelde vrouw denk ik.

Volgens mij zegt dit niets, hoor.
            En o, ik haalde uit je beginpost helemaal niet dat je een vrouw was.
            Maar goed, dan nog geldt vaak hetzelfde.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X