Voedingsschema / Feedback

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema / Feedback

Hallo heren/dames,

Enige tijd geleden heb ik mijzelf al even kort voorgesteld en mijn doelen vermeld.
    Inmiddels heb ik een (naar mijn idee) solide voedingsschema opgesteld en ben ik van plan om vanaf maandag a.s. hiermee aan de slag te gaan.
    (http://forum.bodynet.nl/even-voorste...llen-jamr.html)

Ik train nu 4 dagen in de week op Dinsdag, Donderdag, Vrijdag en Zondag.
    Op dit moment train ik met name op conditie/fitheid d.m.v. veel cardio en full-body workouts, een gemiddelde training duurt grofweg 2 uur.

In deze tijd doe ik 7x 8 minuten cardio op verschillende apparaten (2x cross, 2x step, loopband, rows). Hier zit geen rust tussen, ik wissel vaak van apparaat omdat ik me over het algemeen doodverveel als ik 1 á 1.5 uur op hetzelfde apparaat voor me uit zit te staren.
    Daarnaast doe ik eigenlijk vooral de grote spieren trainen op laag gewicht+veel reps/sets (12x4).

Het mag duidelijk zijn dat mijn eerste doel is om af te vallen en mijzelf weer fit te voelen, hierna wil ik omschakelen naar kracht en zal ik een splitschema gaan hanteren (hierop zal dan t.z.t. ook mijn voeding wat omhoog geschroefd moeten worden).

De doelstelling is om zo'n 1.5KG per week af te gaan vallen, in het verleden heb ik deze resultaten kunnen behalen; dus dat moet weer kunnen.

Voor nu ben ik voornamelijk even benieuwd of jullie op-/aanmerkingen hebben op mijn voedingsschema of planning, misschien hebben jullie zelfs nog wat tips.

Het schema is hier te vinden:
    https://docs.google.com/spreadsheet/...iWWtyeGc#gid=0

Alvast bedankt voor de reacties!

Dat gewicht afvallen is geen probleem, maar waarom niet direct aan je spiermassa werken?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik ben gewend spiermassa aan te zetten in de bulk, in de cut op massa gaan trainen werkt naar mijn idee niet denderend en het resultaat qua vetverlies is (zover ik weet) dan ook niet optimaal.

Vroeger heb ik veel gelezen over specifieke methode waarin je in de cut toch aanzienlijk massa aan kan zetten, maar de onderzoeken die dit aantoonde waren altijd een beetje dubieus; in de praktijk bleek het lastiger dan op papier. Laatste keer dat ik me hierin verdiept had is dan ook wel 5 jaar geleden, misschien is er in de tussentijd wat meer duidelijkheid gekomen?

Wat zou je voorstellen, voedingsschema aanpassen of is het met dit schema ook mogelijk om toch massa aan te zetten?

Comment

Hoog in eiwitten, hoog in fats en medium/low carbs en je lichaamsgewicht x 35 en het getal wat je uitkomt eten in kcal. Ga je op groeien en toch droger worden. Succes. Zou 3 gram protein per kilo lichaamsgewicht, fats de helft van eiwitten en de rest carbs, om te beginnen. Succes!!

Comment

Originally posted by Domenique View Post
          Hoog in eiwitten, hoog in fats en medium/low carbs en je lichaamsgewicht x 35 en het getal wat je uitkomt eten in kcal. Ga je op groeien en toch droger worden. Succes. Zou 3 gram protein per kilo lichaamsgewicht, fats de helft van eiwitten en de rest carbs, om te beginnen. Succes!!

fat mag in totaal best evenveel zijn als protein hoor Doménique, no problem.

maar ik sluit me verder aan bij Doménique zijn antwoord. Topper

Comment

Originally posted by marnop View Post
            fat mag in totaal best evenveel zijn als protein hoor Doménique, no problem.

maar ik sluit me verder aan bij Doménique zijn antwoord. Topper
            Geleerd van de topper ;-)

Comment

Geleerd van de topper ;-)

en van andere toppers.... die je nu hebt is ook topperrr.

Comment

Originally posted by Jamr View Post
                Hallo heren/dames,

Enige tijd geleden heb ik mijzelf al even kort voorgesteld en mijn doelen vermeld.
                Inmiddels heb ik een (naar mijn idee) solide voedingsschema opgesteld en ben ik van plan om vanaf maandag a.s. hiermee aan de slag te gaan.
                (http://forum.bodynet.nl/even-voorste...llen-jamr.html)

Ik train nu 4 dagen in de week op Dinsdag, Donderdag, Vrijdag en Zondag.
                Op dit moment train ik met name op conditie/fitheid d.m.v. veel cardio en full-body workouts, een gemiddelde training duurt grofweg 2 uur.

In deze tijd doe ik 7x 8 minuten cardio op verschillende apparaten (2x cross, 2x step, loopband, rows). Hier zit geen rust tussen, ik wissel vaak van apparaat omdat ik me over het algemeen doodverveel als ik 1 á 1.5 uur op hetzelfde apparaat voor me uit zit te staren.
                Daarnaast doe ik eigenlijk vooral de grote spieren trainen op laag gewicht+veel reps/sets (12x4).

Het mag duidelijk zijn dat mijn eerste doel is om af te vallen en mijzelf weer fit te voelen, hierna wil ik omschakelen naar kracht en zal ik een splitschema gaan hanteren (hierop zal dan t.z.t. ook mijn voeding wat omhoog geschroefd moeten worden).

De doelstelling is om zo'n 1.5KG per week af te gaan vallen, in het verleden heb ik deze resultaten kunnen behalen; dus dat moet weer kunnen.

Voor nu ben ik voornamelijk even benieuwd of jullie op-/aanmerkingen hebben op mijn voedingsschema of planning, misschien hebben jullie zelfs nog wat tips.

Het schema is hier te vinden:
                https://docs.google.com/spreadsheet/...iWWtyeGc#gid=0

Alvast bedankt voor de reacties!
                In het begin kan je veel kilo's verliezen (vooral vocht, kan van 5-10 kilo zyn de eerste 2 weken) daarna zou ik voor een halve tot kwart kilo per week proberen

Comment

Bedankt voor jullie antwoord, ik heb dit vroeger ook wel eens gedaan en dat beviel erg goed.
                  Ik durfde dit nu niet direct aan vanwege de hoge vetinname, maar ik ben niet zo arrogant dat ik het advies van een guru in de wind ga slaan

Ik zal in de loop van de dag het schema eens aanpassen en dan ook gelijk maar een splitschema opstellen.
                  Zou het op prijs stellen als jullie t.z.t. die ook even na willen kijken.

In ieder geval bedankt voor de tips tot dusver.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    en van andere toppers.... die je nu hebt is ook topperrr.
                    OT: idd Kev is een topper, in de grote vakantie ga ik hem bezoeken voor tan, poses etc.

Comment

Schema is gewoon zorgen dat je vaak genoeg variatie in oefeningen hebt en gewicht/aantal sets/reps. Bv 15 reps (herhalingen) en 3-4 sets met medium gewicht en 5-6 reps(herhalingen) maar dan wel 5 sets ofzo met zwaar gewicht. Voeding is 70% en trainen 30% naar mijn mening, beide moeten zo optimaal zyn. Denk eraan de uitvoering is 10 keer belangrijker dan het gewicht, myn machomanieren heb ik ondertussen 1 jaar thuisgelaten, ben meer gegroeid dit jaar dan afgelopen 3 jaar.

Comment

Ik denk dat iedereen zich in het begin een bink voelt en daarmee overtraind, weet nog goed dat ik 3 jaar geleden ook impulsief weer even zou gaan trainen na 1 jaar stilzitten en op mijn oude trainingsgewicht begon. Dat was snel afgeleerd toen ik met ontstoken pezen als een stijve stok thuis zat :P

Comment

OT: idd Kev is een topper, in de grote vakantie ga ik hem bezoeken voor tan, poses etc.
                          okee man is leuk, ik zeg : DOEN! poseren is heel erg belangrijk, hebben we het al over gehad, wordt je harder van en kost ook erg veel energie.

TS dit is wat offtopic, maar mbt poseren, goed oefenen in poseren kost dus ook een hoop energie en traint gelijk ook je spieren. Zal de vetverbanding gunstig beinvloeden.

Comment

Hehe misschien nog wel wat voorbarig om al te gaan poseren, denk niet dat ik mezelf in de spiegel serieus kan nemen met een bierbuik

Comment

Ben inmiddels begonnen aan mijn nieuwe schema, je zegt laag in KH en hoog in E/V.
                              Is 20-40-40 een goede verhouding? (KH/E/V)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X