zwaar trainen in de cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zwaar trainen in de cut?

Ik zit nu in de cut (eet zo'n 1750 kcal ipv m'n behoefte = 2200) om mn vetpercentage te verlagen. Daarbij train ik 4 keer per week kracht. Gisteren ook nog een half uur HIIT gedaan maar daardoor had ik de héle dag honger! Dat ga ik dus maar weer doen als ik op onderhoud eet.
    Heeft het nu zin om nog een extra keer kracht te doen per week, dus 5 keer? Zorgt dat voor spieropbouw of eigenlijk niet omdat bij spiertoename je eigenlijk boven je onderhoud moet eten ipv eronder? Ik zit wel hoog in m'n eiwitten, zo'n 2,5 x mijn gewicht in kg.
    Ik hoor graag jullie ervaringen / meningen!

Wat zijn je stats?
    Als je behoefte 2200 kcal is ben je niet zwaar in gewicht en kan je vet% ook wel meevallen.

Verder kan zwaar trainen in de cut geen kwaad.
    Just trying hard

Comment

Iedereen heeft wel eens de term gehoord "Trainen als een beest? Eten als een beest"
      Dat betekent dat de trainingen n de voeding op elkaar afgestemd zijn of moeen zijn.
      Als je optimaal wil presteren moet je dus ook optimaal eten. Als je honger hebt eet je te weinig, zo simpel is het. Als je te weinig eet zal je ook te weinig herstellen of opbouwen.

Ik begrijp ook nooit als mensen hun behoefte uitrekenen en dan meer of minder gaan eten dan dat ze nodig hebben volgens hun behoefte........

Komop, bereken je behoefte en hou je daar dan aan.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

+1,
        Cutten en bulken, doe ik niet aan mee.

Comment

@Marnop: ik eet ook onder mijn behoefte, maar train het 4 dagen Schema van Falstyr

De gedachte erachter is dat ik mijn spieren een oplawaai geef, 3 keer mijn gewicht in eiwittoename (grammen) eet en vet verlies
          Mijn doel is droog worden, maar wel zoveel mogelijk spier- en krachtbehoud

Hoe denk jij dat dit met elkaar verhoudt ?

Comment

Originally posted by princezoe View Post
            @Marnop: ik eet ook onder mijn behoefte, maar train het 4 dagen Schema van Falstyr

De gedachte erachter is dat ik mijn spieren een oplawaai geef, 3 keer mijn gewicht in eiwittoename (grammen) eet en vet verlies
            Mijn doel is droog worden, maar wel zoveel mogelijk spier- en krachtbehoud

Hoe denk jij dat dit met elkaar verhoudt ?

laat ik er even vanuit gaan dat je je onderhouds behoefte hebt berekend en dan een stuk minder gaat eten. Dan ben je gewoon slecht bezig t.o.v. je kracht en massa. OM af te vallen / vet te verbranden is dat de makkelijkste manier.

Maar als je je behoefte zou hebben berekend op bouwen van massa en je gaat dan minder eten dan eet je misschien wel net boven onderhoudsbehoefte.

Maar vager wordt het als je je behoefte hebt bekerend om te cutten en dan ook nog eens minder gaat eten.....

Dus als mensen zeggen "ik eet zoveel boven of onder behoefte.."...zegt mij niks.

Maar om droger te worden hoef je alleen maar op of net onder je onderhoudsbehoefte te gaan zitten en of, -maar vooral- je voeding goed aanpassen. Dan gaat het al lekker snel, maar zonder echt verlies van kracht of massa.

Comment

Je bepaald je cal op persoonlijke gegevens die je zelf bijhoud in dat jaar.
              Vanaf 10% ga je cutten, waardoor je makkelijker naar je doel komt en geen of amper spierverlies zal hebben.
              Heel je cut is dus bepalend aan de hand wat je offseason doet, ook je training, wat offseason werkt kwa training hou je dan ook aan, teveel doen en te weinig eten werkt alleen averechts, gevolg is dat je kracht/spier verliest en je het na 6 weken voor gezien houd.
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

thanks Rob.
                mooie aanvulling.

Velen beginnen helaas zomaar met te weinig te gaan eten. Of beginnen aan allerlei vage dieet methodes waarbij je binnen 2 dagen je spiermassa gaat consumeren. En gaan te vaak teveel cardio doen om een tekort te creëren....

Maar goed.....

Comment

Ik heb mijn behoefte berekend obv de berekening van dynobet. Als je daar 400 cal vanaf haalt, cut je.
                  Ik zit er nu 200 cal onder ipv 400

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Als je honger hebt eet je te weinig, zo simpel is het.
                    Of verkeerd. Tenzij je wilt beweren dat de gemiddelde obees met een suikerverslaving, te weinig eet wanneer hij honger heeft.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                      Of verkeerd. Tenzij je wilt beweren dat de gemiddelde obees met een suikerverslaving, te weinig eet wanneer hij honger heeft.

Denk dat Pammie niet de gemiddelde obees is. Ik schat haar in op zo'n 58 kilo en ga er vanuit dat ze langer dan 1,30 is.....

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Als je te weinig eet zal je ook te weinig herstellen of opbouwen.
                        Daar ben ik het niet helemaal mee eens, al snap ik ook je standpunt wel, maar?KH zorgt voor meer honger, dat klinkt raar maar als je in verhouding tot wat je lichaam verlangt te hoog in carbs zit blijft je lichaam ernaar snacken, kijk maar hoe snel je lichaam aan eten went als je om de 2 uur gaat eten.
                        Zou je als je je kh verlaagt dat vervangen door meer eiwit is de honger vaak weg dus het moment dat je even die hongertikken krijgt is het een kwestie van ie**************** eiwitten verhogen en wat amandelen of pecanoten toevoegen, of walnoten.
                        Walnoten is overigens goed voor de dames aangezien walnoten is gebleken dat er 50% kans is op borstkanker, dus vrouwen nemen dan eerder walnoten.
                        Ik snap je standpunt als je doelt op dat iemand echt drastisch onder het onderhoud zit, maar vaak word ook de fout gemaakt door de hele dag carbs te eten en dat kan dus ook die hongergevoelens geven.

Comment

Originally posted by princezoe View Post
                          Ik heb mijn behoefte berekend obv de berekening van dynobet. Als je daar 400 cal vanaf haalt, cut je.
                          Ik zit er nu 200 cal onder ipv 400
                          1 tip?
                          Berekening je behoefte aan de hand van je gehele jaar, dat Dynobet veel weet zal ik absoluut niet tegenspreken maar het is heel erg persoonsgebonden, ik ken door de jaren veel atleten en allemaal trainen/dieten ze anders, het is heel erg aankijken wat voor je werkt en het magische woord "geduld" een cut duurt 12 weken, maak een plan waar je aan moet voldoen in die 12 weken, een lijstje waarin je bijhouden wanneer je het beste traint maar ook het slechtste, uiteindelijk zie je een rode lijn lopen die voor jou perfect werkt.
                          Maar zou ik jou rode lijn pakken word ik misschien wel bvaggervet, snap je wat ik bedoel?
                          Zoals je fysiek heel persoons gebonden is, zo is dat ook met je voeding.

Ik geef het voor beeld van 3 top pro's alle drie zijn ze nr 3 geweest op een Olympia:
                          atleet 1 at 1000-1200 eiwit per dag
                          atleet 2 at 230 eiwit per dag
                          atleet 3 at 150 gram eiwit per dag

Comment

Bedankt voor de tip

Ik cut nu ongeveer 4 maanden met 400 cals onder onderhoud, het gaat erg snel met het vetverlies, dus nu mag het iets langzamer
                            Ik zit sinds deze week 200 cals onder onderhoud
                            Eiwitinname mag van mij wel hoger, want ik ben dol op eiwitjes (zit op 220 gram)
                            Moeite heb ik met de refeed op zaterdag, want dan moet ik 75% hoger in carbs dan normaal, ik dan het idee dat ik de hele dag pasta en rijst aan het eten ben en die carbs die vullen ook beter eiwitten over het algemeen.

Als ik binnenkort weer een vetmeting doe, kan ik ook berekenen hoeveel spier eraf is lijkt mij

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                              Walnoten is overigens goed voor de dames aangezien walnoten is gebleken dat er 50% kans is op borstkanker, dus vrouwen nemen dan eerder walnoten.
                              Minder kans bedoel je waarschijnlijk?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X