Trainen tijdens RAMADAN - Ectomorph type

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lummeltje-1 View Post
    Nee kerel dat is nergens gezegd.
    Je moet eten naar behoefte.

Ik mag aannemen dat ik iets meer moet eten dan jij, maar ook ik kan in 3 uurtjes aan mijn behoefte voldoen.
    Heb jij misschien enige voedingstips over maaltijden rijk aan calorieën, vetten, eiwitten die snel binnen te werken zijn?(ben een beginneling als het over kennis in voedingswaarde aankomt) Enkele voorbeelden zijn van harte welkom.

Comment

Originally posted by LilMocro View Post
      Heb jij misschien enige voedingstips over maaltijden rijk aan calorieën, vetten, eiwitten die snel binnen te werken zijn?(ben een beginneling als het over kennis in voedingswaarde aankomt) Enkele voorbeelden zijn van harte welkom.
      250gr havermout / 500ml melk in de blender en je hebt al snel 1000kcal ingenomen.

Comment

Originally posted by Tails View Post
        250gr havermout / 500ml melk in de blender en je hebt al snel 1000kcal ingenomen.
        Lijkt mij niet zo handig als je het probleem van TS snapt.....ja, hij heeft dan 1000 kcal op maar ook geen honger meer voor de tijd dat hij mag eten en dat schiet niet op.....

@TS, normaal gesproken neem je in normale situatie 1 tot 1,5 gram vet per kg vvm, in een ketodieet kan dit verhoogd worden naar ongeveer 2,3 gram..
        vvm = lichaamsgewicht min vetpercentage.

Stel, je weegt 100kg met 10% vp = 90 kg vvm x 2,3 gram vet = 210 gram x 9 kcal = 1890 kcal.
        Neem je daarbij voor 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, in geval van voorbeeld is dat dan 300 gram x 4 kcal=1200kcal, samen met de vetten is dat 3090 kcal.
        De koolhydraten mogen in dit geval alleen bestaan uit groene groentes.

Reken deze som uit voor jou gewicht.

Halverwege de ramadan en anders gelijk na de ramadan refeed je jezelf met een lading koolhydraten, ik kan hier nu niet teveel op in gaan, ben nu niet thuis op de pc en is redelijk veel materie om op mobiel te tikken....

Iig veel vlees/vis/ei/kaas/mayo/olie/advacodo's etc etc
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
          Lijkt mij niet zo handig als je het probleem van TS snapt.....ja, hij heeft dan 1000 kcal op maar ook geen honger meer voor de tijd dat hij mag eten en dat schiet niet op.....

@TS, normaal gesproken neem je in normale situatie 1 tot 1,5 gram vet per kg vvm, in een ketodieet kan dit verhoogd worden naar ongeveer 2,3 gram..
          vvm = lichaamsgewicht min vetpercentage.

Stel, je weegt 100kg met 10% vp = 90 kg vvm x 2,3 gram vet = 210 gram x 9 kcal = 1890 kcal.
          Neem je daarbij voor 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, in geval van voorbeeld is dat dan 300 gram x 4 kcal=1200kcal, samen met de vetten is dat 3090 kcal.
          De koolhydraten mogen in dit geval alleen bestaan uit groene groentes.

Reken deze som uit voor jou gewicht.

Halverwege de ramadan en anders gelijk na de ramadan refeed je jezelf met een lading koolhydraten, ik kan hier nu niet teveel op in gaan, ben nu niet thuis op de pc en is redelijk veel materie om op mobiel te tikken....

Iig veel vlees/vis/ei/kaas/mayo/olie/advacodo's etc etc
          Ik weeg 64kg, en stel da ik 15% BF heb --> 54,4kg VVM --> 54,4kg vvm x 2,3gram vet =125,12gram 9kcal = 1126kcal
          3gram eiwit x 64kg = 192gram 4kcal = 768kcal
          Totaal= 1126+768= 1894kcal is dit niet te weinig? mijn onderhoudsniveau zit op 2395kcal

Thnx voor de reeds gegeven tips appreciate it!!!!

Comment

@ ts ik eet gewoon zilvervliesrijst om de vast te verbreken. Soep zit ik zomaar vol van terwijl ik geen calorien binnekrijg. Zilvervliesrijst verteerd ook redelijk snel bij mij

Comment

wat ik zou doen is lekker vier weken rust nemen van een heel jaar sporten.
              LET'S GET NASTY YATES!!!
              COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Originally posted by LilMocro View Post
                Ik weeg 64kg, en stel da ik 15% BF heb --> 54,4kg VVM --> 54,4kg vvm x 2,3gram vet =125,12gram 9kcal = 1126kcal
                3gram eiwit x 64kg = 192gram 4kcal = 768kcal
                Totaal= 1126+768= 1894kcal is dit niet te weinig? mijn onderhoudsniveau zit op 2395kcal

Thnx voor de reeds gegeven tips appreciate it!!!!
                Wat is je lengte?, als je bv 64 kg weeg bij een lengte van 1.80, dan heb je ondergewicht, ben je 1.60m dan zit je aardig ok qua gewicht.
                Je moet ook rekening houden met de som in hoeveel je eigenlijk zou moeten wegen bij je lichaamslengte.
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  Wat is je lengte?, als je bv 64 kg weeg bij een lengte van 1.80, dan heb je ondergewicht, ben je 1.60m dan zit je aardig ok qua gewicht.
                  Je moet ook rekening houden met de som in hoeveel je eigenlijk zou moeten wegen bij je lichaamslengte.
                  Ik ben 167cm lang, zit op een BMI van 21 meen ik.

Mvg

Comment

Succes aan iedereen die mee doet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X