Advies nodig: voedingsschema beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lian View Post
    Redenen: dierenleed, milieu, maar bijvoorbeeld ook het feit dat er zo'n groot percentage graangewassen wordt gebruikt als veevoer terwijl die voeding ook naar minderbedeelden zou kunnen gaan.

Maar zoals ik al zei, ik weet zelf nog niet goed hoe ik dat 'gat' aan eiwitten dan zou moeten opvullen.
    Kan je dan niet 2 a 3 keer per week biologisch vlees eten?
    Met alle respect voor dieren, maar ze zijn nu eenmaal bedoeld om op te eten. Dat is het hele principe van de natuur. Wij zijn carnivoren en moeten 2 a 3 maal per week vlees eten. Daar is ons hele lichaam naar gebouwd (gebit, darmstelsel). Maar dieren zijn aan de andere kant niet bedoeld om 'verbouwd' te worden vanwege de massaconsumptie.

Ik eet ook vanuit mededogen minder vlees dan de gemiddelde nederlander. Als ik vlees eet, probeer ik dit biologisch of scharrel te laten zijn. Dit lukt niet altijd, gezien de prijs .
    "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Even voor de duidelijkheid... Op dit forum heeft een reactie van dynobet 100 keer meer waarde dan een uitspraak van een dietist.
      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
        Zoveel als in een kruidvat multi
        Er is wel degelijk veel verschil in kwaliteit van multi vitamines. Net als dat er bij visolie, whey en vele andere supplementen een verschil is in zuiverheid, opneembaarheid, en dus ook kwaliteit is.

100% van de adh in een multivitamine betekent niet dat jij deze hoeveelheid ook opneemt. soms is de opname maar een paar % van wat erin zit, waardoor een veel hogere dosering gewenst is.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Haar opmerking over de suikers verbaasde me inderdaad nogal, maar dat lag dus niet alleen aan mij.

Iedereen ontzettend bedankt voor de tips en aanwijzingen tot nu toe, ben heel blij dat ik me heb aangemeld op het forum.

Ik zou er voor kunnen kiezen om eens biologisch vlees te eten, maar de portemonnee laat dat inderdaad niet altijd toe!:P

Comment

Even voor de duidelijkheid... Op dit forum heeft een reactie van dynobet 100 keer meer waarde dan een uitspraak van een dietist.
            Dit geldt dus ook voor mijn reactie over de kruidvat multi .
            Ik praat enkel dr. Oz na.... die vertelde laatst dat goedkope multi's net zo goed zijn als dure.

Comment

Kan je dan niet 2 a 3 keer per week biologisch vlees eten?
              Als je weet dat een dier een goed leven gehad heeft. Goed behandeld is en kwaliteit voeding heeft gehad, kun je ervan uitgaan dat ook nog eens de kwaliteit van het vlees stukken hoger is. de smaak beter. Liever 2-3x per week goed vlees als 7x per week troep.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Als je weet dat een dier een goed leven gehad heeft. Goed behandeld is en kwaliteit voeding heeft gehad, kun je ervan uitgaan dat ook nog eens de kwaliteit van het vlees stukken hoger is. de smaak beter. Liever 2-3x per week goed vlees als 7x per week troep.
                +1
                En nu moet ik er nog wat achteraan lullen om 5 tekens vol te krijgen

Comment

I.v.m. het kwaliteitsverschil in supplementen, welke zijn er dan aan te raden (multivitamine + visolie) ?

Comment

Ik gebruik deze multi G&W gezondheidswinkel

En deze visolie: MorEPA (Zuivere visolie voor de concentratie) | Visolieplein

Maar t zijn vrij dure grapjes...
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Oh, misschien wel even handig om aan te geven: studentenbudget. Ik weet dat goede voeding belangrijk is, maar het moet voor mij wel betaalbaar blijven.

Comment

Voor 60 euro ben je 3 maanden verder, maar het kan vast goedkoper (ik ben echter te lui dit uit te zoeken voor mezelf). Let bij de visolie op het %omega3
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

I.v.m. het kwaliteitsverschil in supplementen, welke zijn er dan aan te raden (multivitamine + visolie) ?
                          ligt eraan hoeveel jouw portomonee kan missen. De betere visolie supplementen bevatten doorgaans veel meer van de actieve stoffen EPA/DHA (dubbel zoveel). Ook gebruiken deze betere visolie fabrikanten de beste zuiveringsmethode voor het filteren van dioxcine, pcb, zware metalen, etc. deze visolie merken zijn toch al snel vrij prijzig, omdat deze betere zuiveringsprocessen ook prijzig zijn.

Comment

Oh, misschien wel even handig om aan te geven: studentenbudget. Ik weet dat goede voeding belangrijk is, maar het moet voor mij wel betaalbaar blijven.
                            High Quality Omega 3 - 1000 mg - Now Foods | Body & Fitshop

200 softgels voor 12 euro. kost dus 6 euro per maand.

Comment

Dat is een mooi prijsje en ook handig aangezien ik daar m'n whey ook bestel. Dus 3 capsules, ookal spreken ze van 1000mg?

Comment

Dat is een mooi prijsje en ook handig aangezien ik daar m'n whey ook bestel. Dus 3 capsules, ookal spreken ze van 1000mg?
                                3x daags 1000mg is goed ja.

1000 betekent niet dat er 1000mg omega 3 vezuren inzitten. deze is niet zo geconcentreerd, en bevat maar 180mg EPA en 120mg DHA per capsule. van die 1000 mg, is dus maar 300mg EPA/DHA omega 3 vetzuren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X