Bulken, maar toch afvallen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vooropgesteld dat ik niet Dynobet ben en het niet zo kan verwoorden als hij.
    Maar misschien denk je 700Kc boven je behoefte te eten? Als je meer eet dan je behoefte moet je aankomen.
    De meest regels zijn er als uitgangspunt het is geen vast gegeven wat iemand verbruikt.

Comment

Plaats een foto van jezelf. 20% lichaamsvet is wat aan de hoge kant.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Hierbij m`n foto (1 week geleden). Ik meet mn BF altijd op zo een weegschaal. Ik heb een hoop gelezen over de betrouwbaarheid van deze meting en wil waarschijnlijk overstappen op huidplooimeting voor een beter resultaat.

Het vreemde is dat ik sept 2013 BF 14% had, 6 weken later 21% en nu weer 18% (meting voor sporten).......

IMG_1974[1].jpg

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
          Vooropgesteld dat ik niet Dynobet ben en het niet zo kan verwoorden als hij.
          Maar misschien denk je 700Kc boven je behoefte te eten? Als je meer eet dan je behoefte moet je aankomen.
          De meest regels zijn er als uitgangspunt het is geen vast gegeven wat iemand verbruikt.
          Thanx voor je reactie knulletje. Het blijft dus ondanks dat ik het voedingsschema heb gebruikt van deze site dus toch zelf vogelen. Volgens dit schema eet ik dus nu ruim 700 kcal boven mn behoefte. De combinatie van nog meer eten en mogelijk verhoging van BF brengt mij aan het twijfelen om dit te doen. Heb afgelopen tijd zoveel tijd besteed aan de zoektocht naar goede schone voeding dat ik nu het gevoel heb een beetje vast te lopen.

Comment

dat is geen 20% dat kan ik je wel vertellen.. Misschien 16/17%? kan het je niet vertellen, daar zou je een meting voor moeten doen en niet met een weegschaal want die heeft geen idee wat je vetpercentage is.

Comment

Originally posted by NickP View Post
              dat is geen 20% dat kan ik je wel vertellen.. Misschien 16/17%? kan het je niet vertellen, daar zou je een meting voor moeten doen en niet met een weegschaal want die heeft geen idee wat je vetpercentage is.
              Mijn percentage is nu (volgens de weegschaal) 18%, komt toch aardig in de buurt van je schatting. Wat wel vreemd is dat m`n BF in sep 2013 14% was en 6 weken later uitsloeg naar 21%. Gebruik van creatine, teveel water drinken ect ect zijn allemaal facetten die de weegschaal ziet als vet..... Het kan iig niet liggen aan de voeding, daar hou ik me goed aan.

Comment

Originally posted by Amneris View Post
                Mijn percentage is nu (volgens de weegschaal) 18%, komt toch aardig in de buurt van je schatting. Wat wel vreemd is dat m`n BF in sep 2013 14% was en 6 weken later uitsloeg naar 21%. Gebruik van creatine, teveel water drinken ect ect zijn allemaal facetten die de weegschaal ziet als vet..... Het kan iig niet liggen aan de voeding, daar hou ik me goed aan.
                Zoals eerder gezegd, die weegschalen deugen voor geen meter. Laat het door iemand meten die er verstand van heeft en beschikking heeft over een betrouwbare meter.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Hoe kun je nou aan 1 foto iemand ze bf gaan schatten..mijn vet zit vooral op me rug.
                  me buik lijkt nu wel 10% maar me rug eerder 15.
                  Gewoon meten en niet schatten of ee weegschaal gebruiken.

Comment

Lekker boeiend wat dat cijfertje is joh, of je bent vet of je bent shredded.
                    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

met een weegschaal je vet percentage meten vind ik zo belachelijk
                      als je het echt wil weten moet je het laten meten met een goede tang,maar er zijn niet veel mensen die dat goed kunnen
                      daarom zetten ze zo'n weegschaal neer
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

en btw is lekker belangrijk hoeveel je vetpercentage nu is
                        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Iemands "behoefte" is de hoeveelheid voeding (kcal) die het lichaam nodig heeft om in homeostase te blijven (waarop het lichaamsgewicht hetzelfde blijft). Met een formule probeer je een inschatting te maken van deze "behoefte". Maar deze inschatting hoeft niet altijd overeen te komen met de realiteit.

Daarbij is het ook een feit dat "behoefte" een variabel iets is. Je behoefte is namelijk afhankelijk van de kcal die jij dagelijks verbrand. Maar je verbrand niet altijd hetzelfde. Er zijn perioden of dagen dat je veel meer verbrand (Flink trainen en fysieke arbeid verrichten de gehele dag) en ook perioden of dagen dat je veel minder verbrand (dagje bank hangen of zittend werk).

Het feit dat jij met je huidige voeding ongeveer op gewicht blijft, impliceert dat dit de hoeveelheid voeding is die jij met je huidige levensstijl / activiteiten nodig hebt om in homeostase te blijven (lichaamsgewicht blijft gelijk = behoefte). Je eet op dit moment dus niets boven behoefte.

Als de verdeling van de voeding (kcal en EKV) over trainingsdagen en rustdagen op een goede manier is onderverdeeld, kun je ondanks dat het lichaamsgewicht gelijk blijft toch spiermassa opbouwen en je vet% verlagen (omdat je vet% aan de hoge kant is, zou ik dit zeker overwegen).
                          ----------------------

Het exacte getalletje (vet%) boeit ook niet echt naar mijn mening. Ik zie op de foto weinig definitie en zou zelf cutten of recompen. Verschillende metingen kunnen wel een indicatie geven of je de goede richting opgaat. Een combinatie van huidplooimetingen en metingen van de buikomtrek geven meestal voldoende informatie over het vet%. Progressie binnen trainingen vertelt ook een hoop.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            Iemands "behoefte" is de hoeveelheid voeding (kcal) die het lichaam nodig heeft om in homeostase te blijven (waarop het lichaamsgewicht hetzelfde blijft). Met een formule probeer je een inschatting te maken van deze "behoefte". Maar deze inschatting hoeft niet altijd overeen te komen met de realiteit.

Daarbij is het ook een feit dat "behoefte" een variabel iets is. Je behoefte is namelijk afhankelijk van de kcal die jij dagelijks verbrand. Maar je verbrand niet altijd hetzelfde. Er zijn perioden of dagen dat je veel meer verbrand (Flink trainen en fysieke arbeid verrichten de gehele dag) en ook perioden of dagen dat je veel minder verbrand (dagje bank hangen of zittend werk).

Het feit dat jij met je huidige voeding ongeveer op gewicht blijft, impliceert dat dit de hoeveelheid voeding is die jij met je huidige levensstijl / activiteiten nodig hebt om in homeostase te blijven (lichaamsgewicht blijft gelijk = behoefte). Je eet op dit moment dus niets boven behoefte.

Als de verdeling van de voeding (kcal en EKV) over trainingsdagen en rustdagen op een goede manier is onderverdeeld, kun je ondanks dat het lichaamsgewicht gelijk blijft toch spiermassa opbouwen en je vet% verlagen (omdat je vet% aan de hoge kant is, zou ik dit zeker overwegen).
                            ----------------------

Het exacte getalletje (vet%) boeit ook niet echt naar mijn mening. Ik zie op de foto weinig definitie en zou zelf cutten of recompen. Verschillende metingen kunnen wel een indicatie geven of je de goede richting opgaat. Een combinatie van huidplooimetingen en metingen van de buikomtrek geven meestal voldoende informatie over het vet%. Progressie binnen trainingen vertelt ook een hoop.
                            Bedankt voor je reactie dynobet! Ik heb inmiddels inname verhoogd en een goede verdeling gemaakt tussen training en rustdagen en ga dit 6 weken aankijken. Daarna wil ik gaan cutten en werken aan spierdefinitie!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X