Timing van je eten doet er niet toe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Timing van je eten doet er niet toe

Beste leden,

Check deze link. Zeer interessant verhaal over hoe de timing van je eten geen significant effect heeft op je lichaamsopbouw. Mijns insziens erg interessant en best schokkend, aangezien dit toch wel een van de meest fundamentele dingen uit de BB-scene is.

Pre, During, & Postworkout Nutrition - Bodybuilding.com Forums

Het is ook maar net waarmee je het vergelijkt, wat je doelgroep is, waar je de lat legt, ect. Voor het overgrote gedeelte zal het vast wel weinig uitmaken. Maar zegt dat iets over de rest van hun totaalplaatje, of over de invloed van timing?
    En dat het ene van grotere invloed is, houdt nog niet in dat het andere onbelangrijk of nutteloos is. Dat hangt van teveel factoren, onder andere je persoonlijke voorkeur, af.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by jokr View Post
      Beste leden,

Check deze link. Zeer interessant verhaal over hoe de timing van je eten geen significant effect heeft op je lichaamsopbouw. Mijns insziens erg interessant en best schokkend, aangezien dit toch wel een van de meest fundamentele dingen uit de BB-scene is.

Pre, During, & Postworkout Nutrition - Bodybuilding.com Forums
      EN er staat ook NOTE: Please do not misinterpret the above to mean that timing is irrelevant. On the contrary, it's very relevant. Timing just happens to have MUCH LESS impact on results than hitting your macro totals for the day.

Het doet er zeker wel aan toe en dat word er ook verteld.

Comment

Wat er staat is dat het alleen van toegevoegde waarde is voor je training, dus hoe je je voelt tijdens je training (energie etc.). Dat hele gepraat over dat je binnen 30 minuten na je workout een proteineshake moet nemen is dus onzin. Ook dat je meerdere maaltijden per dag moet eten is wetenschappelijk onjuist.

Comment

Training en progressie staan natuurlijk compleet los van elkaar...
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Natuurlijk?

Ik wil hier geen flame war starten, of trollen, maar wat er staat is - vind ik - ground breaking. zie ook deze Top Ten Fasting Myths Debunked (Major Update Nov 4th) | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health Wetenschappelijk bewijs dat veel dingen die BB'ers als uitgangspunt zien, helemaal niet kloppen.

Ik vind dat nogal wat, want het heeft iig bij de schellen van mn ogen doen vallen.

Comment

Zoveel mensen zeggen dit. waarom zou je zoveel maaltijden eten? Voor je metabolisme zeker

Comment

De timing en wat je eet doet er vooral rond je training toe (al steekt het wel niet op 5 minuten hoor ). IF is inderdaad een mooi voorbeeld, maar niet voor iedereen haalbaar. Ik kan onmogelijk in zo weinig maaltijden al men kcal binnen krijgen. Dus ben ik wel verplicht om meer maaltijden te eten per dag. Als je het echt goed wilt doen met betrekking tot dalen van eiwitsynthese eet je niet te vaak eiwit (niet om het uur dus).
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Er zijn op dit forum meerdere aanhangers van het concept dat het niet zoveel uitmaakt, echter is de BB wereld op sommige punten heel conservatief en wordt er alleen gekeken naar wat de grote jongens doen. Dat maakt het niet perse juist dan.

Als je eiwitten eet dan vul je gewoon je aminozuur-pool aan, dus timing lijkt me daarin niet zo relevant.
                  Train hard or go hormone

Comment

Doe je het lekker niet. Hoe denk je dat pro's zo groot zijn geworden?
                    Je hebt de wereld aan voorbeelden, ga je op zon 13 uit een dozijn artikel af...
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Voor elk standpunt is er wel een onderzoek die de standpunt als beste methode naar voren doet schuiven. Doe gewoon wat jij het logisch vind en bij jou past.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Toph View Post
                        Er zijn op dit forum meerdere aanhangers van het concept dat het niet zoveel uitmaakt, echter is de BB wereld op sommige punten heel conservatief en wordt er alleen gekeken naar wat de grote jongens doen. Dat maakt het niet perse juist dan.

Als je eiwitten eet dan vul je gewoon je aminozuur-pool aan, dus timing lijkt me daarin niet zo relevant.
                        Precies dit.

Het gaat er ook niet om dat je voor het een of het ander MOET kiezen, zolang je maar per dag je macro's haalt. Waarom de grote jongens zo groot zijn geworden? Omdat ze per dag hun macro's haalden, niet omdat ze om de twee uur aten. Dat betekent natuurlijk niet dat het ze niet heeft geholpen, dat is een heel ander verhaal.

Evolutionair gezien is het toch ook totaal niet logisch dat je eten binnen twee uur weer 'weg' is. Onderzoek toont aan dat je na een hele grote maaltijd, nog ongeveer 24 uur afgifte van voedingsstoffen hebt. Je kan dus - met een grote maaltijd per dag - genoeg eten om de rest van de dag niets meer te hoeven nemen. Ik vind dat in ieder geval best handig om te weten, bijvoorbeeld voor wanneer ik niet de mogelijkheid heb om goed te eten op een dag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X