berekening onderhoud voor kids

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Danny the many View Post
    hij heeft een klein beetje overgewicht
    hij sport 3 keer per week bbal en een wedstrijd
    ik wil absoluut niet dieeten ofzo maar wil gewoon weten wat hij ongeveer hebben mag (lengte leeftijd gewicht) op die leeftijd
    gezond eten en niet snoepen dat weet ik allemaal wel
    mijn vraag zijn daar richtlijnen voor?
    Ik denk dat je niet zo zeer een onderhoud moet vaststellen maar meer richtlijnen moet hebben.
    Ik at altijd gewoon 3 boterhammen in de ochtend, in de middag 2 boterhammen met een koekje, in de avond rijst/aardappels/kip/rund/groenten etc. en in de avond weer boterhammetjes.
    Denk niet dat het slecht heeft gedaan, hele generaties zijngegroeid op bammetjes.
    Als je "slecht" eten gaat verbieden gaat men het juist stiekem doen. Organiseert gewoon een patatdag ofzo, kan echt geen kwaad. Cola en dat soort dingen zo min mogelijk, bijvoorbeeld bij bezoek of speciale gelegenheden. Maar helemaal uitbannen zou ik zeker niet doen, werkt averecht.

Ik begrijp wat de reden is, maar werk met richtlijnen. Dat hij/zij al sport is goed om te zien. Wens je veel succes.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Belonen voor goed eten . Je kan bijvoorbeeld zeggen, als je hele week geen suikers eet(snoep,cola etc) dan eten we in het weekend iets lekkers.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Je zou eens een paar weken kunnen noteren wat hij gedurende een dag allemaal eet en drinkt, dan heb je er een beter beeld bij. Dan is het makkelijker om te achterhalen wat de oorzaak is van het overgewicht.
        zover was ik al
        ben nu aan het kijken wat er minder kan
        snoepen sowiezo
        denk dat ik gewoon maar kleine stapjes ga minderen met bepaalde voedingsmiddelen
        en zien hoe het gaat
        thanx voor je reactie

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
          Ik denk dat je niet zo zeer een onderhoud moet vaststellen maar meer richtlijnen moet hebben.
          Ik at altijd gewoon 3 boterhammen in de ochtend, in de middag 2 boterhammen met een koekje, in de avond rijst/aardappels/kip/rund/groenten etc. en in de avond weer boterhammetjes.
          Denk niet dat het slecht heeft gedaan, hele generaties zijngegroeid op bammetjes.
          Als je "slecht" eten gaat verbieden gaat men het juist stiekem doen. Organiseert gewoon een patatdag ofzo, kan echt geen kwaad. Cola en dat soort dingen zo min mogelijk, bijvoorbeeld bij bezoek of speciale gelegenheden. Maar helemaal uitbannen zou ik zeker niet doen, werkt averecht.

Ik begrijp wat de reden is, maar werk met richtlijnen. Dat hij/zij al sport is goed om te zien. Wens je veel succes.

idd moet geen straf zijn
          het blijft een kind en dat vind ik het belangrijkste
          maar wil ook niet dat hij te zwaar wordt
          is best lastig soms
          maar komt wel goed thanx

Comment

Het klinkt extreem, maar als ik op school rondloop dan zie ik soms kinderen rondlopen waarbij een voedingsschema een geschenk uit de hemel zou zijn.

Je laatste post is eigenlijk het beste: vermijd fructose (tenzij vers fruit), laat hem geen dingen eten waar je niet van weet wat erin zit (kant en klaar maaltijden, fast food) en zorg ervoor dat hij genoeg vet en eiwitten binnen krijgt.

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
              zover was ik al
              ben nu aan het kijken wat er minder kan
              snoepen sowiezo
              denk dat ik gewoon maar kleine stapjes ga minderen met bepaalde voedingsmiddelen
              en zien hoe het gaat
              thanx voor je reactie
              Vaak ligt het aan een overschot aan koolhydraten en met name simpele suikers, maar dat weet jij hoogstwaarschijnlijk ook al. Ik weet niet wat de eetgewoontes zijn bij jou thuis, maar soms ligt de oorzaak bij dingen waar je niet aan zou denken. Er zijn bijvoorbeeld gezinnen waar nauwelijks water gedronken wordt maar alleen vruchtensappen en siroop.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Leeftijd Caloriebehoefte per dag in kcal per kilogram lichaamsgewicht
                • Tot 6 maanden 120
                • 6- 12 maanden 100
                • 1-3 jaar 90-95
                • 4-10 jaar 80
                • > 10 jaar jongens 45
                • > 10 jaar meisjes 38
                Is maar een richtlijn, van hieruit kan je verder borduren....
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Vaak ligt het aan een overschot aan koolhydraten en met name simpele suikers, maar dat weet jij hoogstwaarschijnlijk ook al. Ik weet niet wat de eetgewoontes zijn bij jou thuis, maar soms ligt de oorzaak bij dingen waar je niet aan zou denken. Er zijn bijvoorbeeld gezinnen waar nauwelijks water gedronken wordt maar alleen vruchtensappen en siroop.
                  Eetgewoontes thuis kunnen goed zijn, het gaat er meer om wat er in huis is om te kunnen 'graaien', of wat word er buitenhuis gegeten?,krijgen ze zakgeld of wat centjes van familie halen ze het buiten de deur, maar andere zaken als opvang/opa&oma/tantes, bij vriendjes en vriendinnetjes, in de supermarkten gratis kaas proeven of andere winkeltjes met snoeppotten voor de kinderen, kinderen kunnen erg vindingrijk zijn als het op snoepen aankomt.....
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Als je op 10 jarige leeftijd 3x pw basketbalt en toch nogh overgewicht hebt zit je volgens ,mij of de rest van de tijd achter de pc of eet je echt veel andere onzin.
                    no offence ts maar als je snoep/suikerdrank overdag minimaliseert moeten ze echt wel heel veel eten wil er toch overgewicht onstaan.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Als je op 10 jarige leeftijd 3x pw basketbalt en toch nogh overgewicht hebt zit je volgens ,mij of de rest van de tijd achter de pc of eet je echt veel andere onzin.
                      no offence ts maar als je snoep/suikerdrank overdag minimaliseert moeten ze echt wel heel veel eten wil er toch overgewicht onstaan.
                      paar flesjes energy drank kost geen drol en hakt er hard in. op school in de pauze even vlug de supermarkt in en thuis tegen je ouders zeggen gezond gegeten te hebben. En krijg de indruk dat veel jongeren onnodig veel van die energy blikjes op een dag weg werken. En zelfs als je 3-4x in de week sport en de rest van de dag achter de pc zit hoor je niet snel dik te worden als je normale hoeveelheden eet.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        opzich eet hij niet veel
                        maar zal ongemerkt toch wel teveel rommel binnen krijgen
                        snoep drinken
                        daar ga ik ook mee aan de gang
                        dacht als ik weet wat hij ongeveer mag hebben qua kcal dan kan ik het wat invullen voor hem zodat hij toch nog wel is wat lekker kan nemen
                        dat is mijn opzet
                        het valt nu nog wel mee allemaal zoveel overgewicht heeft hij niet maar wil het wel nu in hand houden
                        vind ik erg belangrijk
                        ik ben zelf ook een jaar zeer bewust met voeding bezig dus weet wel wat belangrijk is
                        bedankt voor de input

Comment

ik heb zelf heel even vrij obssesief geprobeerd mijn zoon zo gezond mogelijk te laten eten, 0 snoep water en of melk, fruit, kip etc.
                          Hij zegt zrlf dat je van snoep en mayo dik wordt, toen hij dat zei bessefte ik dat ik doorsloeg, hij eet nu ook af en toe een snoepje en drinkt limonade, een kind moet kind blijven, als jij en je vrouw/vriendin gewoon gezond eten komt het wel goed.

Comment

Je kan ze niet continu in de gaten houden maar ik denk als er thuis gezonde kost op tafel komt en het kind genoeg beweging krijgt dat je al heel ver staat
                            -Obsessed is the word the lazy use to describe the dedicated-

Comment

Leer een kind gewoon gezond eten waarderen. In gezond eten eet je minder snel door dan dat je in chips of snickers doet. En eet hij gezond? Dan doe je de zaterdag/zondag toch iets leuks, zwemmen ofzo? Welke 10-jarige houdt daar nu niet van?
                              Gezond eten belonen met snacks vind ik zo raar, dan kan ik me (om meerdere redenen) voorstellen dat een kind alleen maar meer naar ongezonde meuk gaat verlangen.
                              Net als kinderen die hun bordje altijd leeg moeten eten: zon kind leert dan alleen maar om door te eten, iets waar die later veel issues mee kan krijgen.
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X