Groei hormoon na je krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Groei hormoon na je krachttraining

Hallo allemaal!,

Ik hoor van verschillende personen dat na je krachttraining je lichaam groeihormonen produceert.. dus daarmee bedoelen ze dat je eerste 45min tot 60 min na je kracht training niks moet eten dan water zodat je lichaam groeihormonen produceert.. en daarna pas je post workout ( je weet wel simple sugars met protiene enz enz) zodat je de insuline piek krijgt etc.. moet innemen zo groei je het best volgens hun. omdat je dan en gebruik maakt van de groei hormonen en van de insuline

maar ik heb ook gelezen dat je juist zo snel mogelijk na je training je postworkout nutrition moet innemen omdat je lichaam dan juist Cortisol produceert en die hormoon werkt catabolischhh dus zit echt in een dilemma weet niet meer wat ik moet doen..

Dankjewell

Eiwitten nemen.
    Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Oke. Bedankt voor het delen van de informatie.

Comment

Allemaal onzin. Gewoon eten wanneer je wilt. Zorg er alleen wel voor dat je je macro's haalt.

Comment

Het grootste gedeelte van het groeihormoon uit de hypofyse komt pas vrij tijdens de remslaap.

Comment

Bedankt voor de answers maar snap het nog steeds niet..

maakt je lichaam Cortisol aan of juist groeihormonen aan in de 60 min na je training?

Dankjewel

Comment

Volgens mij zijn beide continue aanwezig in je lichaam. Het enige wat variabel is is de hoeveelheid (concentratie in je bloed). En die worden weer beïnvloed door meerdere parameters.
              Ik zelf maak me er niet zo veel zorgen over. Maar ja, ik ben dan ook geen wetenschapper die dit precies dient te weten.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Allereerst, er is nooit aangetoond dat de verhoogde GH vrijzetting een effect heeft op meer spiergroei. Verder zou ik na de training in ieder geval voldoende eiwitten nemen, waardoor de eiwitaanmaak verhoogd wordt. Als je voldoende eiwitten inneemt zal dat voldoende zijn om de insulinespiegel te laten stijgen, waardoor ook de spierafbraak geremd wordt. Of een KH bron noodzakelijk is is nog discussie over.
                Train hard or go hormone

Comment

Hmmm okee erg bedankt !

alleen hier het filmpje waar die gast het uitlegd van wat ik zei weetjewel:

Post Workout Nutrition - YouTube

graag wil ik nog advies of opmerkingen dankuwell!!

Comment

is het niet dat je na training je window mode hebt tussen 20-60min ? waarom zou je dan pas later dat nemen (whey)
                    No pain no gain.

-Commit to get fit.

Comment

Hee ImAJ dat legt die man net uit in het filmpje..

Comment

Als je hebt getraind is je lichaam in een katabole toestand en is het cortisol level hoger. Je wilt je lichaam uit die toestand halen door snelle suikers te nemen en daarna eiwitten.

Comment

dubbel post

Comment

Originally posted by synen View Post
                            graag wil ik nog advies of opmerkingen dankuwell!!
                            Je moet niet zomaar alles aannemen maar probeer het zelf uit. Dat je echt een verschil zult merken lijkt me klein. Naast dit onderwerp zijn er nog wel een hoop waar de meningen verdeeld zijn.

Verder nog advies: Gewoon juist trainen en juist eten, dat is al moeilijk genoeg voor velen, maak het niet nog veel moeilijker.
                            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Jaa precies Wasofski je hebt gelijk! Je moet de basis hebben.. goed eten en goed trainen (kort gezegd)
                              En de details komen vanzelf als je maar de basis hebt..

Wat ik nu doe(probeer) is; dat ik na mijn krachttraining die ongeveer een uur en kwartier duurt nog 15 min rustig tempo cardio te doen en daarna een half uur nog niks eten( dan doe ik docuhen omkleden mischien een chimeid fixxen op cardio apparaat enzo) daarna pak ik mijn aminozuren met 30 gram dextrose.. en uur daarna eet ik mijn 500gram kipfilet met eetlepel mayo en 4 sneetjes bruinbrood..

dus ik zie well.. door ff niks te eten na mijn training voel ik me wel beter eerlijk gezegd

peacee

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X