Commentaar/kritiek op mijn voedingsschema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Commentaar/kritiek op mijn voedingsschema.

Beste BB'ers,

n.a.v. een voedingsschema dat ik zelf heb opgesteld zou ik graag commentaar, advies en kritiek van jullie hierop willen zien :

- 07:00 = shake van ongeveer 45 gram.
    - 07:30 = 2 (hele) bruine boterhammen (boter, 2 plakjes kipfilet en half plakje Gouda kaas) met mint pickwick thee of water (graag zou ik willen weten welke van deze 2 gunstiger/beter is) en erna een appeltje
    - 10:30 = 2 (hele) bruine boterhammen (boter, 2 plakjes kipfilet en half plakje Gouda kaas) met een flesje water en erna een banaan
    - 12:45 = 2 of 3 (hele) bruine boterhammen (boter, 2 plakjes kipfilet en half plakje Gouda kaas) met een flesje water
    - 17:30 avondeten en tegelijk ook pre-workout = wat er op tafel komt, door de week is dit meestal rijst met kip, pasta's zoals spaghetti, macaroni enzovoort.
    - 20:00 = shake van ongeveer 45 gram en een banaan.
    - 22:00 = net voor het slapen gaan een 500 gram Franse magere kwark

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie mede heb gedeeld.
    Alvast bedankt voor het commentaar, de kritiek, adviezen enzovoort.
    (dit geldt trouwens wel voor een dag waarop ik train)

Wat is je doel en op hoeveel calorieën zit je? 7.30 Ik denk dat thee ook wel oke is zolang je er geen suiker in doet.

Comment

Mijn doel is om tot april 2014 minimaal de 80 kg te halen en natuurlijke een wat strakker bovenlichaam te creëren. 2656 kcal, 210 eiwitten, 404 koolhydraten, 34 vetten. Maar ik heb het idee dat ik best veel koolhydraten heb en wat weinig vetten dus ik dacht eraan om cashewnootjes na mijn workout te eten.

Comment

Vetten idd verhogen.

Comment

Klinkt goed, als je niet valsspeelt moet het zeker lukken met een strak trainingsschema

Comment

Oké dankjewel. Maar ik heb me dagelijkse behoeften berekent en die zegt inderdaad dat ik het aantal vetten moet verhogen van 34 g naar 60 g, kan ik dit het beste doen door middel van het eten van cashewnootjes na mijn workout? En ook heb ik ongeveer 60 gram eiwitten n.a.v. mijn voedingsschema te veel en ook wat koolhydraten. Is dit erg of niet?

Comment

Je totale hoeveelheid Kcals moet wel ca. gelijk blijven. Ga je dus vet verhogen (ei/vettevis/noten) dan zul je dus de rest wat moeten verlagen.

Comment

Maar hoe zit het dan met de eiwitten? Ik heb namelijk gehoord dat het niet heel erg is om er te veel te hebben? Wat vinden jullie?
                Last edited by armanbrcko; 29-03-2013, 10:46. Reason: typfout

Comment

Het is niet erg, maar ook niet nuttig. Het wordt gewoon dure brandstof. Daarbij blijft dat teveel Kcals vet worden in de hand werkt. Uitgangspunt is het aantal Kcals en die ga je vervolgens verdelen. Hou hierbij ca. 1 gr/kg aan voor vet en 2-2,5gram/kg aan voor eiwit en vul de rest op met carbs.

Comment

Originally posted by armanbrcko View Post
                    Maar hoe zit het dan met de eiwitten? Ik heb namelijk gehoord dat het niet heel erg is om er te veel te hebben? Wat vinden jullie?
                    Veel eiwitten is niet erg, TE veel is vaak minder goed of soms zelfs slecht.
                    Een gezond en goed regelmatig getraind lichaam kan veel eiwitten goed en vaak effectief verwerken. Heb je last van bijvoorbeeld je nieren dan kan je al snel flink teveel hebben. Erg grote hoeveelheden eiwitten zouden ook bij sommigen mensen nierproblemen kunnen opwekken.
                    De gemiddelde mens kan in ieder geval aardig wat eiwitten goed en probleemloos verwerken.

Comment

Originally posted by armanbrcko View Post
                      Beste BB'ers,

n.a.v. een voedingsschema dat ik zelf heb opgesteld zou ik graag commentaar, advies en kritiek van jullie hierop willen zien :

- 07:00 = shake van ongeveer 45 gram.
                      - 07:30 = 2 (hele) bruine boterhammen (boter, 2 plakjes kipfilet en half plakje Gouda kaas) met mint pickwick thee of water (graag zou ik willen weten welke van deze 2 gunstiger/beter is) en erna een appeltje
                      - 10:30 = 2 (hele) bruine boterhammen (boter, 2 plakjes kipfilet en half plakje Gouda kaas) met een flesje water en erna een banaan
                      - 12:45 = 2 of 3 (hele) bruine boterhammen (boter, 2 plakjes kipfilet en half plakje Gouda kaas) met een flesje water
                      - 17:30 avondeten en tegelijk ook pre-workout = wat er op tafel komt, door de week is dit meestal rijst met kip, pasta's zoals spaghetti, macaroni enzovoort.
                      - 20:00 = shake van ongeveer 45 gram en een banaan.
                      - 22:00 = net voor het slapen gaan een 500 gram Franse magere kwark

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie mede heb gedeeld.
                      Alvast bedankt voor het commentaar, de kritiek, adviezen enzovoort.
                      (dit geldt trouwens wel voor een dag waarop ik train)
                      Eet je niks tussen 12:45 en 17:30? Zo niet eet dan nog een maaltijd rond 15:00
                      Hard work Pays off!

Comment

Ik ben aan mijn linkernier geopereerd toen ik een jaar of zes was, die operatie was geslaagd, maar je kunt niet zeggen dat de nier 100% gezond is, maar verder heb ik er nooit last van gehad en na de operatie moest ik een paar jaar naar het ziekenhuis voor controles enzo, maar op een dag, waarop ik controle had, heeft de dokter gezegd dat ik niet meer terug hoef te komen, dus dat is zeer positief. Maar me dagelijkse behoefte aan eiwitten is 145 gram en n.a.v. mijn voedingsschema krijg ik er ongeveer 210 gram binnen. Is dit te veel?

Comment

Jawel hoor haha, maar ik zal vandaag een nieuw voedingsschema posten, vollediger en beter dan deze. Graag zou ik daarop straks commentaar/kritiek/advies op willen krijgen.

Bedankt alvast!

Comment

Das voor ons moeilijk te zeggen, daar moet je zelf achter komen. Ik zou gewoon wat minderen al is het maar voor de zekerheid.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                              Das voor ons moeilijk te zeggen, daar moet je zelf achter komen. Ik zou gewoon wat minderen al is het maar voor de zekerheid.
                              Ja ik denk dat dat ook wel het beste is. Maar ik zal straks een verbeterd voedingsschema posten en waarschijnlijk zullen jullie een beter overzicht daarover hebben.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X