Brood slecht of niet ivm vetpercentage?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Wietse90 View Post
    Ga ik daar ook maar eens naar kijken rainman! Dank u. =)
    Zeg maar jij tegen mij,ik heb een hekel aan u!

Zo,n vitale veertiger als ik
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ben je een veertiger? Hoe oud was je dan op je profielfoto? Ik dacht dat ik tegen een leeftijdsgenoot sprak haha (niet als belediging opvatten). Overigens zeg ik u vaak voor de lol. Krijg je eeuwig respect van mij, dan verander ik het in een hoofdletter .

Comment

Hi Rainman,

Ik ga dat zeker eens proberen. Na hoe veel tijd zou ik verschil moeten merken? Enkele weken op 2500 gaan zitten?

Comment

Haha,bedankt voor het compliment .zeg ik ook hoor,u.
          Ik ben mei 40 geworden maar voel me geen 40 .

Het is een cliche,maar het is maar een getal.
          Soms zie ik leeftijdsgenoten,uitgezakt,alleen maar op de bank hangen.
          Dat is niet mijn streven.

Vind het altijd wel leuk als vrienden van mijn stiefdochter(18)vragen of ik mee ga naar een feest ofzo.
          40 is het nieuwe 30
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Probeer het eerst een aantal weken.
            Je bent al een paar maanden aan het kloten zeg je zelf,dan maken die paar weken ook niet uit.
            Dus niet na 2 weken al denken dat het geen nut heeft,gewoon proberen.
            Ik weet zeker dat het goed komt dan.
            Succes!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik zal mijn leeftijd wel niet vertellen, want dan kom je erachter dat ik je ongeveer 20 jaar jonger geschat had, HAHA (op basis van je schermafbeelding).

Ik fitness nu 3-4 jaar (weet het niet precies), telkens met andere doelen (veelal verbeteren van houding, redelijk snel om breder worden). Zo'n drie-vier maanden terug besloten dat mijn houdingsangst verleden tijd is, en ik gewoon leef met hoe ik ben zegmaar. Toen heb ik besloten dat ik een beest wil worden. Ben in die tijd van 76 naar 80.5 gegaan, terwijl mijn vetpercentage licht gedaald is (naar circa 16%).

Heb deze zomer expres de CUT periode overgeslagen, komt volgend jaar wel. Ik ga me in deze vakantie vooral inlezen en mijn voeding aanpassen, in de hoop dat ik me in september "slim" genoeg vind om een log te beginnen. Dat is ook meteen de reden dat ik geen eigen topics heb geopend.

Laatste meting:
              Gewicht: 80.5 kg
              Spiermassa: 63.8 kg
              Vet: 16.7% of 13.4 kg
              Vocht: 56.6% of 45.6 kg

Is men vetpercentage normaal als het gaat om aankomen? En wat kan je over men vocht vertellen?

In deze maanden was ik vooral tevreden hoe het met mijn rug in het geheel, boobs en in mindere mate met mijn benen zijn gegaan.

Comment

Dan ben je toch heel goed bezig!

Je hoeft er inderdaad niet deze zomer al strak bij te staan,maar ik zou wel proberen om je vetpercentage niet te hoog te laten worden.
                Alles wat erbij komt,moet er straks ook weer af.
                En de meesten beginnen dan mei met cutten voor de zomer,maar 8% vet raak je niet zomaar in een maand kwijt,eerder maanden.

Daarom ben ik niet zo,n voorstander van extreem bulken
                Als jij op onderhoud eet,kom je echt wel spiermassa aan hoor en zal je vetpercentage ook zakken.

Vochtpercentages kijk ik nooit naar .Het gaat om vetpercentage.
                Ik denk dat het juist slim is om nu te loggen,dan kan je juist hele nuttige reacties krijgen.
                Maakt niet uit dat je dan ook negatieve reacties krijgt,daar leer je van.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Nu maar weer ontopic,wordt aardige vervuiling zo!
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Thanks.

Men doel is eigenlijk om volgend jaar net als velen hier circa 3 maanden te gaan cutten. Ik ben van nature iemand die licht weegt (begon met 60 kilo oid) en niet snel aankomt of afvalt wanneer ik iets goed / slechts eet.

Het gaat mij er eerder om dat ik onvoldoende informatie heb om aan een log te beginnen. Ik heb veel naar reacties gekeken hier, maar nog niet naar heel veel informatie gezocht. Heb men eigen intuïtie hierop gebaseerd. Ik wil eerst zelf meer te weten komen voor ik een eigen log begin en om advies ga vragen. Vandaar mijn keus om er nu nog niet mee te beginnen. Mijn doel is inderdaad om geleidelijk in spiermassa aan te komen, terwijl mijn vetpercentage omlaag gaat.

Over het laatste. Las in een topic dat iemand wat aan zijn vocht moest doen voor, ik geloof, om de spieren voller te laten zijn. Denk zelf dat dit bij mij redelijk goed zit. Ik drink bij elke maaltijd standaard een halve liter water weg (afwisselend met groen thee).

Bedankt voor "je" reactie. Haha

@Dreetje
                    Sorry voor het volgooien van jou topic. Ik stop er nu mee. Binnenkort heb k een eigen topic hehe.

Comment

Originally posted by Dreetje View Post
                      Nu heb ik jarenlang echt 'te weinig' gegeten waar ik pas achterkwam toen ik een mooi voedingsschema in Excel aan het invullen was. Na veel puzzelen kwam ik uiteindelijk aan een keurig schema (al zeg ik het zelf, de cijfers kloppen in ieder geval). Dit schema bevat wel 2 boterhammen in de ochtend, 1 om half 11, 4 om half 1 en 1 om half 4 = 8 sneden brood per dag. Toch kloppen de cijfers onder aan de streep, eet 100 kcal onder onderhoud.
                      Tot hoelang geleden heb je consequent te weinig gegeten? Wanneer heb je dat voedingsschema opgesteld en ben je je er aan gaan houden?
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hi niet_hier, ik heb echt jarenlang (minimaal 2 a 3 jaar) te weinig gegeten met nog veel meer inspanning (5x per week trainen/sport + wedstrijd). Ben denk ik 3 maanden nu consequent aan het eten zoals in voedingsschema (merk dat ik vaak nog wel 300 kcal minder neem dan aangegeven in schema)

Comment

Ik ervaar zelf meestal wel dat ik van brood rapper teveel ga eten...
                          200g brood (vier boterhammen), en ik heb meestal zin om er nog vier te eten,
                          70g rijst of havermout daarentegen houdt me wel voor een aantal uur tevreden.

Heb honger gekregen van deze topic ^^
                          Om nom nom

Comment

Originally posted by Theodore Rex View Post
                            Ik ervaar zelf meestal wel dat ik van brood rapper teveel ga eten...
                            200g brood (vier boterhammen), en ik heb meestal zin om er nog vier te eten,
                            70g rijst of havermout daarentegen houdt me wel voor een aantal uur tevreden.

Heb honger gekregen van deze topic ^^
                            Om nom nom

Dat komt door de suiker en E-nummers in brood, brood vs rijst doet kwa macros niet zoveel, maar als je op dat brood inzoemt en kijkt wat er allemaal toegevoegd is snap ik niet dat mensen zeggen dat het nagenoeg gelijk is, dat is echt niet waar.
                            MAAAR ik vind brood niet perse slecht, maar er zijn gewoon betere onbewerkte kh bronnen te vinden.

Comment

ps rainmain goed geholpen, nice!!

Comment

Originally posted by quibus View Post
                                ps rainmain goed geholpen, nice!!
                                Dank u
                                We moeten elkaar een beetje op weg helpen toch.
                                Ik heb de wijsheid niet in pacht en ook niet de theoretische kennis zoals sommigen hier,maar probeer meer vanuit eigen ervaring(en) te adviseren.

Volgens sommige senior members bestaat het forum tegenwoordig bijna helemaal uit "google bodybuilders".
                                Ik vind dat alleen maar een goede ontwikkeling,want door schema,s en artikellen door te spitten,kan je zelf filteren wat waar of han dig is.
                                Beter dan wat te laten wijsmaken door instructeurs die het zelf niet snappen of door hardcore bodybuilders die wel groot zijn maar al 30 jaar verkeerd trainen.
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X