Feedback voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feedback voeding

Hoi allemaal,

Sinds 1.5 jaar ben ik aan het fitnessen, sinds 8 maanden echt serieus een schema gevolgd.
    Nu ben ik van 84kg naar 70kg afgevallen en zijn mijn spieren al iets dikker geworden dan wat ze waren.
    De groei in de spieren gaat echt heel langzaam, en ik denk dat dit komt omdat ik gewoon heel slecht eet en vaak teveel zondig.
    Nu wil ik er echt helemaal voor gaan, maar zou ik graag toch nog mijn schema laten controleren of het nu wel in orde is.
    Ik ben van plan 6 maanden geen junk dag te hebben, behalve 3 dagen met kerst.

Door ziekte in het verleden worden er bepaalde hormonen niet meer aangemaakt, waaronder testosteron, dit wordt kunstmatig elke 3 maanden ingespoten. Regel hierbij is, elke 12 weken een spuit, waarvan de waarden 10 weken normaal zijn, en 2 weken er net iets onder zitten.
    Daarbij is het alles wat ik eet, zet aan door schildklier problemen, deze is ook door ziekten in het verleden, overleden en werkt helemaal niet meer. Hier slik ik elke ochtend tabletjes voor, ook hierbij geld dat de waarde vaak net iets onder normaal is.

Leeftijd: 21
    Lengte: 1.67
    Gewicht: 70kg
    Vetpercentage: 18.5%

Doel: Afvallen & spieren kweken.

Voedingsschema

8:00 uur
    250 gram Kwark met teiseire (voor de smaak)
    OF
    500 gram magere yoghurt.
    + een lepel levertraan olie (dit neem ik al 5 jaar).

10.30 uur
    Whey shake + een stuk fruit

13.00 uur
    3 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet, kalkoenfilet, rosbief, 3-4 eieren

15:30
    500 gram yoghurt

18:00
    Normaal avondeten, met 100 gram zilvervlies rijst, volkoren spaghetti of aardappels.
    Hierbij eet ik altijd 150 gram kip, kalkoenfilet etc.
    Alles hierbij is vaak zeer mager en zo min mogelijk vet.

21:00
    Een whey shake casseine of een 250 gram bakje kwark.

Dranken:
    Water
    Groene thee (4 mokken minstens per dag)

Ik doe een 4 daags splitschema,
    Maandag
    Borst
    Triceps
    25 minuten cardio

Dinsdag
    Schouders
    Benen
    Buik
    25 minuten cardio

Woensdag
    Rug
    Biceps
    25 minuten cardio

Donderdag
    Bankdrukken, schuin en plat
    Buik
    30 minuten cardio

Vrijdag
    Sixpack shortcuts full body workout & cardio workout

Zaterdag
    Rust of hardlopen & 500 pushups op verschillende manieren

Zondag
    Rust of hardlopen & 500 pushups op verschillende manieren

Nogmaals, door ziekte in het verleden functioneert niet alles 100% meer, waardoor het lijkt alsof ik weinig eet, maar ik moet echt heel goed opletten, heb een tijdje een eetschema gevolgd waarin er echt veel gegeten moest worden, binnen 2 maanden was ik 8kg aangekomen, en dan vooral bij mijn buik.

Is dit een beetje een goed schema of moet er wat aangepast worden?

Alvast bedankt voor alle hulp.
    Last edited by ikaros; 03-11-2013, 12:27. Reason: typ fout

probeer zo door te gaan, je schema kan ik niet heel goed beoordelen, maar ik zou eens goed proberen te ontbijten (brood, brinta, havermout, etc) en de kwark eten voor het slapen.
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Comment

Hoi hoi,

Je bent in ieder geval al bewust met je eten bezig

de wheyshake van 10.00 zou ik naar de ochtend verplaatsen, om je lichaam zo snel mogelijk uit de "katabole stand van de nacht te halen.
      in de avond een bakje kwark voor het slapen gaan, eventueel met wat kaneel erdoorheen.

afvallen & spieren kweken tegelijketijd is wel lastig je zou op onderhoud kunnen gaan eten en op die manier aan het werk te gaan.

tevens zou ik die 500 pushups gewoon laten voor wat het is. of dit als borsttraining doen. je doet nu veel te veel voor borst

je mag jezelf prima belonen met een junk maaltijd 1-2keer per week denk aan het weekend smiddags een lkekker broodje ongezond van de bakker bart en savonds een patatje met kip ipv rijst met kip. op deze manier blijft het dieet voor vele een stuk beter vol te houden.

over de medische kant van het verhaal weet ik weinig vanaf 1x in de 3 mnd lijkt mij weinig om zo al je testosteron op een normaal niveau te houden voor 10 weken weinig maar ik ben geen medische man op dat gebied. weet ook niet wat voor dosering je krijgt.

laat in de sportschool je vet% opmeten. en kijk hoe het met je voeding gaat als je dit zo doorzet. maak elke 2 weken foto's kijk even naar voorbeelden op het forum zodat je kan zien hoe je het beste progressie maakt

front relaxed, back relaxed, back dubbel bicep front dubbel bicep., dit alles in dezelfde kamer, zelfde licht en zelfde tijdstip ivm wisselend licht van buitenaf. dus bijv in de badkamer op zondag om 10uur zo krijg je de best vergelijkbare beelden.

kijk wat je lichaam doet, of je sterker word, vet% daalt of spiermassa toeneemt.

ik vermoed dat je ergens rond de 1400kcal eet. je kan bij je avondmaal nog wat groentes erbij nemen. alleen rijst en kip gaat wel vervelen na een tijdje. en groentes zijn gezond en weinig kcal.

Comment

Groentes eet ik zeker voldoende, bij het avondmaal minimaal een half bord, ik ga eens proberen die shake naar de ochtend te verplaatsen, bedankt voor de tips!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X