Hoi allemaal,
Sinds 1.5 jaar ben ik aan het fitnessen, sinds 8 maanden echt serieus een schema gevolgd.
Nu ben ik van 84kg naar 70kg afgevallen en zijn mijn spieren al iets dikker geworden dan wat ze waren.
De groei in de spieren gaat echt heel langzaam, en ik denk dat dit komt omdat ik gewoon heel slecht eet en vaak teveel zondig.
Nu wil ik er echt helemaal voor gaan, maar zou ik graag toch nog mijn schema laten controleren of het nu wel in orde is.
Ik ben van plan 6 maanden geen junk dag te hebben, behalve 3 dagen met kerst.
Door ziekte in het verleden worden er bepaalde hormonen niet meer aangemaakt, waaronder testosteron, dit wordt kunstmatig elke 3 maanden ingespoten. Regel hierbij is, elke 12 weken een spuit, waarvan de waarden 10 weken normaal zijn, en 2 weken er net iets onder zitten.
Daarbij is het alles wat ik eet, zet aan door schildklier problemen, deze is ook door ziekten in het verleden, overleden en werkt helemaal niet meer. Hier slik ik elke ochtend tabletjes voor, ook hierbij geld dat de waarde vaak net iets onder normaal is.
Leeftijd: 21
Lengte: 1.67
Gewicht: 70kg
Vetpercentage: 18.5%
Doel: Afvallen & spieren kweken.
Voedingsschema
8:00 uur
250 gram Kwark met teiseire (voor de smaak)
OF
500 gram magere yoghurt.
+ een lepel levertraan olie (dit neem ik al 5 jaar).
10.30 uur
Whey shake + een stuk fruit
13.00 uur
3 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet, kalkoenfilet, rosbief, 3-4 eieren
15:30
500 gram yoghurt
18:00
Normaal avondeten, met 100 gram zilvervlies rijst, volkoren spaghetti of aardappels.
Hierbij eet ik altijd 150 gram kip, kalkoenfilet etc.
Alles hierbij is vaak zeer mager en zo min mogelijk vet.
21:00
Een whey shake casseine of een 250 gram bakje kwark.
Dranken:
Water
Groene thee (4 mokken minstens per dag)
Ik doe een 4 daags splitschema,
Maandag
Borst
Triceps
25 minuten cardio
Dinsdag
Schouders
Benen
Buik
25 minuten cardio
Woensdag
Rug
Biceps
25 minuten cardio
Donderdag
Bankdrukken, schuin en plat
Buik
30 minuten cardio
Vrijdag
Sixpack shortcuts full body workout & cardio workout
Zaterdag
Rust of hardlopen & 500 pushups op verschillende manieren
Zondag
Nogmaals, door ziekte in het verleden functioneert niet alles 100% meer, waardoor het lijkt alsof ik weinig eet, maar ik moet echt heel goed opletten, heb een tijdje een eetschema gevolgd waarin er echt veel gegeten moest worden, binnen 2 maanden was ik 8kg aangekomen, en dan vooral bij mijn buik.
Is dit een beetje een goed schema of moet er wat aangepast worden?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Sinds 1.5 jaar ben ik aan het fitnessen, sinds 8 maanden echt serieus een schema gevolgd.
Nu ben ik van 84kg naar 70kg afgevallen en zijn mijn spieren al iets dikker geworden dan wat ze waren.
De groei in de spieren gaat echt heel langzaam, en ik denk dat dit komt omdat ik gewoon heel slecht eet en vaak teveel zondig.
Nu wil ik er echt helemaal voor gaan, maar zou ik graag toch nog mijn schema laten controleren of het nu wel in orde is.
Ik ben van plan 6 maanden geen junk dag te hebben, behalve 3 dagen met kerst.
Door ziekte in het verleden worden er bepaalde hormonen niet meer aangemaakt, waaronder testosteron, dit wordt kunstmatig elke 3 maanden ingespoten. Regel hierbij is, elke 12 weken een spuit, waarvan de waarden 10 weken normaal zijn, en 2 weken er net iets onder zitten.
Daarbij is het alles wat ik eet, zet aan door schildklier problemen, deze is ook door ziekten in het verleden, overleden en werkt helemaal niet meer. Hier slik ik elke ochtend tabletjes voor, ook hierbij geld dat de waarde vaak net iets onder normaal is.
Leeftijd: 21
Lengte: 1.67
Gewicht: 70kg
Vetpercentage: 18.5%
Doel: Afvallen & spieren kweken.
Voedingsschema
8:00 uur
250 gram Kwark met teiseire (voor de smaak)
OF
500 gram magere yoghurt.
+ een lepel levertraan olie (dit neem ik al 5 jaar).
10.30 uur
Whey shake + een stuk fruit
13.00 uur
3 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet, kalkoenfilet, rosbief, 3-4 eieren
15:30
500 gram yoghurt
18:00
Normaal avondeten, met 100 gram zilvervlies rijst, volkoren spaghetti of aardappels.
Hierbij eet ik altijd 150 gram kip, kalkoenfilet etc.
Alles hierbij is vaak zeer mager en zo min mogelijk vet.
21:00
Een whey shake casseine of een 250 gram bakje kwark.
Dranken:
Water
Groene thee (4 mokken minstens per dag)
Ik doe een 4 daags splitschema,
Maandag
Borst
Triceps
25 minuten cardio
Dinsdag
Schouders
Benen
Buik
25 minuten cardio
Woensdag
Rug
Biceps
25 minuten cardio
Donderdag
Bankdrukken, schuin en plat
Buik
30 minuten cardio
Vrijdag
Sixpack shortcuts full body workout & cardio workout
Zaterdag
Zondag
Nogmaals, door ziekte in het verleden functioneert niet alles 100% meer, waardoor het lijkt alsof ik weinig eet, maar ik moet echt heel goed opletten, heb een tijdje een eetschema gevolgd waarin er echt veel gegeten moest worden, binnen 2 maanden was ik 8kg aangekomen, en dan vooral bij mijn buik.
Is dit een beetje een goed schema of moet er wat aangepast worden?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Comment