ongemakkelijk gevoel na veel vezels.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ongemakkelijk gevoel na veel vezels.

Hey ,

Ik zorg de laatste twee weekjes op aanraden vd dokter om meer vezels te eten, iets wat ik voorheen redelijk verwaarloosde. Mijn ontbijt bestaat uit +/- 10-12 gram vezels , lunch uit 14 en het diner uit 17 gram vezels. In totaal dus iets boven de 40. Nu merk ik dat wanneer ik mijn diner wegwerk ik achteraf steeds last krijg van een beetje ongemakkelijk gevoel, een bepaalde misselijkheid komt over me heen maar kan het maar moeilijk uitleggen . Mijn diner bestaat uit :

300 gram kip
    150 gram volkoren penne pasta
    200 gram brocolli

Iemand ervaring mee, of tips ? Weet niet zeker of het uberhaupt wel aan de vezels ligt, verder zorg ik dat ik genoeg water drink.

Groetjes
    ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Beetje opgeblazen gevoel in de darmen? Vezels gaan nmlk gisten daarbinnen
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

150 gram pasta met 300 gram kip en 200 gram bro is nog al wat he
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Vezels omdat je moeilijk poept? Kan ook zijn dat je moeilijk poept omdat je te weinig vetten eet, en dat zeggen doktoren meestal niet zo snel
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Weet niet of dat gisten het probleem is, want krijg het al tijdens het eten zelf, als ik pas halverwege ben al. Het is een redelijke maaltijd maar dat was eigenlijk nooit een probleem, en vetten lagen voorheen vrijhoog eigenlijk sinds de laatste twee weken op 70 gram wat nogsteeds een goede hoeveelheid is imo.

Ps ik gebruik geen olijfolie, ik haal al mijn vetten uit eieren en pindakaas. Het schijnt dat olijfolie helpt?
          Last edited by Robbert95; 15-12-2013, 12:21.
          ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

word ook wat misselijk af en toe van mijn shake met whey, water, en havermout 100+ gram soms 2x per dag

Comment

Als het je niet zint eet je het toch gwoon wat anders.
              Mind is everything.

Comment

knal er een lepel olijfolie bij!

Comment

Originally posted by Gilian View Post
                  knal er een lepel olijfolie bij!
                  vetten helpen tegen misselijkheid?

Comment

Nee maar je kunt er wel beter van poepen, en daar ging dit topic over

Comment

Originally posted by diasog View Post
                      Nee maar je kunt er wel beter van poepen, en daar ging dit topic over
                      De TS zegt nergens iets over poepen. Wel over misselijkheid.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oh nu zie ik t, helemaal overheen gelezen. Mijn excuses

Comment

Olijfolie was idd wel op het ontlastingprobleem, wat ik vergeten ben te melden. Ik moest naar de dokter omdat ik nauwelijks de grote boodschap kan doen, daarom eet ik nu meer vezels..dit blijkt niet te helpen, poep soms makkelijk 3 dagen niet .

Gisteravond weer braaf mijn pasta weggewerkt en dit keer wat rustiger gegeten en geen last gehad.
                          weet iemand nog wat ik aan het ontlastings verhaal kan doen?

Ik drink veel water, genoeg vezels, 70 gram vetten p/d en gebruik ook nog een middeltje van de dokter wat niet helpt. '' Macrogol en elektrolyten Mylan''

Comment

- Lijnaadolie wil wel eens helpen.
                            - op de nuchtere maag lauwwarm water
                            - begin de dag met kiwi.
                            - Lepel olijfolie, citroensap en lauwwarm water door elkaar op de nuchtere maag.

zo heb je wat opties. Die laatste werkt bij mij prima. Die macrogol werkt bij mij ook niet altijd. Wel goed water blijven drinken over de dag ook.
                            Just do it!!!!

Comment

Op de nuchtere maag het lauwe water met citroen deed ik ook idd, zal de olijfolie toevoegen en hopen dat het wat doet, thx!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X