Voedingsschema dus toch overbodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema dus toch overbodig?

Durf je na de kerstdagen niet de weegschaal op? Bang voor je gewicht? Hoeft helemaal niet. Met een paar lichte trainingen bereik je al veel winst.

Dat bleek bij een onderzoek onder 61 mannelijke proefkonijnen van gemiddeld 29 jaar, die niet aan sport deden. Zij boekten behoorlijke winsten en dat mocht ook wel, want met een BMI van 27,9 beschikten ze over een matig overgewicht.

De wetenschappers (Reichkendler, et al.) merkten na elf weken onderzoek dat er bij enige inspanning al veel winst was. Het viel hen echter op dat de mensen die twee keer zo intensief trainden nauwelijks meer gezondheidswinst boekten.

Toch logen de resultaten in de matig actieve groep er niet om:
    Daling vetpercentage: 10 %
    Stijging uithoudingsvermogen: 18 %
    Stijging insulinegevoeligheid: 28 %
    Daling aantal personen met metaboolsyndroom: 78 %

Het advies is dus om het relatief rustige plan te gaan volgen, waarbij je wekelijks zo’n 2000 kcal verbrandt.
    Dat komt voor de gemiddelde Nederlandse man (die 1,81 meter lang is en bij een BMI van 27,9 92 kilo weegt) neer op drie keer per week 30 minuten lopen in iets meer dan 8 kilometer per uur (en ruim 4 km).

Bron:Runners world
    Last edited by rain; 27-12-2013, 22:07.
    DIVIDE ET IMPERA

Tja, als je een beetje mollig bent en jarenlang troep hebt gegeten dan boek je met elk rotschema binnen 3 maanden resultaat. Dat is geen kunst.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Lijkt me als je een hoger VP en al niet beweegt en dat wél hebt dat deze sneller daalt? (Aanname)
      1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
      Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Tja, als je een beetje mollig bent en jarenlang troep hebt gegeten dan boek je met elk rotschema binnen 3 maanden resultaat. Dat is geen kunst.
        Daarom.

Die onderzoeken kunnen ze ons besparen,wij weten dat zo ook wel.
        Al vind ik een daling van vetpercentage van 10 % in 11 weken met 'matige inspanning' waarbij je 2000 kcal per week verbrandt,erg veel zonder aanpassing van voeding.
        Dat zou betekenen als je hetzelfde blijft eten als voor het onderzoek en je verbrandt +/- 300 kcal met lopen per dag,dat je dus altijd op onderhoud hebt gegeten.
        Maar daar krijg je geen bmi van 27 van!

Dat vermelden ze er voor het gemak er maar niet bij.
        Last edited by rain; 27-12-2013, 22:26.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Voedingsschema, bro this is 2013.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
            Voedingsschema, bro this is 2013.
            Jij hebt makkelijk lullen!
            Bij de McDonalds staan op alle verpakkingen de kcal en macro's,dan hoef je geen schema bij te houden.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Nee,..wat wel verassend is dat als je ipv een rotschema een goed schema volgt, dat je volgens dit onderzoek geen verschil merkt
              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by rainman View Post
                Daarom.

Die onderzoeken kunnen ze ons besparen,wij weten dat zo ook wel.
                Al vind ik een daling van vetpercentage van 10 % in 11 weken met 'matige inspanning' waarbij je 2000 kcal per week verbrandt,erg veel zonder aanpassing van voeding.
                Dat zou betekenen als je hetzelfde blijft eten als voor het onderzoek en je verbrandt +/- 300 kcal met lopen per dag,dat je dus altijd op onderhoud hebt gegeten.
                Maar daar krijg je geen bmi van 27 van!

Dat vermelden ze er voor het gemak er maar niet bij.
                10% van de totale vetmassa is niet zoveel. Dat is misschien een kilo of 2 a 3 in 11 weken.

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                  Nee,..wat wel verassend is dat als je ipv een rotschema een goed schema volgt, dat je volgens dit onderzoek geen verschil merkt
                  Ik praat in het algemeen.

Het artikel, daarentegen, gaat specifiek over lopen/rennen. Heb je wel gezien wat de bron is?
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    10% van de totale vetmassa is niet zoveel. Dat is misschien een kilo of 2 a 3 in 11 weken.
                    Het onderzoek werd gehouden onder mensen met een 'matig overgewicht''.
                    Stel dat ze een vetpercentage hadden van +/- 25 %;als je dan van 25% naar 15% gaat(-10%),gaat het volgens mij om meer dan +/- 2 kg vetverlies.

Of reken ik verkeerd?
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Haha mooi he zon onderzoek, wij van dreft adviseren dreft.

bilo dit zijn geen onderzoeken dit is verkapte reclame

Comment

Schema is ook meer om overzicht te krijgen, en daardoor uit te vogelen wát er voor je werkt (dat is lastiger te achterhalen als je steeds veranderd).
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by rainman View Post
                          Het onderzoek werd gehouden onder mensen met een 'matig overgewicht''.
                          Stel dat ze een vetpercentage hadden van +/- 25 %;als je dan van 25% naar 15% gaat(-10%),gaat het volgens mij om meer dan +/- 2 kg vetverlies.

Of reken ik verkeerd?
                          Meestal wordt in dit soort onderzoeken gekeken naar de totale vetmassa.
                          Stel: iemand van 100 kg heeft een vp van 25% = 25kg. Daar 10% van verliezen is 2,5 kg.

Maar uit de tekst valt niet echt op te maken of jou rekensom of die van mij in dit geval is gebruikt.
                          Als het vp van 25 naar 15% is gegaan in 11 weken, dan is het een aanzienlijk vetverlies!

Comment

ik gok dat ze jouw nmethode bedoelen erik

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              ik gok dat ze jouw nmethode bedoelen erik
                              Dat denk ik eigenlijk ook wel als ik het zo terug lees.
                              Daarom had ik het 'dreftonderzoek'geplaatst, ik vond het redelijk ongeloofwaardig.

Maar ik ging uit van een daling van 10% van het totale vetpercentage.

Gewoon verkeerd geitupr…. Geintru…. Uhhhh gelezen.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X