Ja inderdaad en door het periodiseren krijg je ook dat vertrouwen... Het is vaak ook een kwestie van durf. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen koste wat kost droog willen blijven. Als massa dan je doel is heb je toch een conflict. Gainen zonder vet gaat verschrikkelijk traag. Imo kan je dan beter sneller gainen en het weer eraf cutten dan dat je constant net niet genoeg eet (altijd niet genoeg eten = geen gains, teveel eten = zeker gains, uiteraard icm goeie training).
Vetten voor het slapen gaan ongewenst?
Collapse
X
-
In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
-
Originally posted by adon1s View PostJa inderdaad en door het periodiseren krijg je ook dat vertrouwen... Het is vaak ook een kwestie van durf. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen koste wat kost droog willen blijven. Als massa dan je doel is heb je toch een conflict. Gainen zonder vet gaat verschrikkelijk traag. Imo kan je dan beter sneller gainen en het weer eraf cutten dan dat je constant net niet genoeg eet (altijd niet genoeg eten = geen gains, teveel eten = zeker gains, uiteraard icm goeie training).
Wat ik me afvraag maar nergens een duidelijk antwoord op kan vinden:
Wat zou er sneller gaan tijdens cutten?
Een minimaal calorie deficit en daardoor minimaal spierverlies,maar wel een langere cutperiode hebben.
Of:
Een groot calorie deficit(1000 + kcal onder onderhoud)en daardoor meer spiermassa verliezen tijdens een kortere cutperiode, maar de de verloren spiermassa weer terug winnen na de cut door spiergeheugen?DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Heeft ook te maken met persoonlijke voorkeur denk ik. Ik heb een vrij lange cut gedaan (op de 'veilige' manier, dus met een vrij klein deficit) en dan verlies ik het plezier in de trainingen, omdat je op alles stagneert. De snelle optie heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat ga ik ook eens uitproberen Met plezier naar de gym gaan is en blijft voor mij namelijk het belangrijkste. Vandaar dat ik verwacht een snelle cut fijner te vinden.Ik doe een gok
Comment
-
Ik denk dat je dan zeer weinig energie heb en juist met meer tegenzin gaat trainen omdat je gewoon moe en futloos ben ook zal de training dan niet gaan met de intensiteit die je wilt, dit is mijn ervaring heb namelijk wel is een hoog tekort gehad. Maar proberen kan nooit geen kwaad!
Comment
-
Originally posted by Assie321 View PostIk denk dat je dan zeer weinig energie heb en juist met meer tegenzin gaat trainen omdat je gewoon moe en futloos ben ook zal de training dan niet gaan met de intensiteit die je wilt, dit is mijn ervaring heb namelijk wel is een hoog tekort gehad. Maar proberen kan nooit geen kwaad!
Uiteraard ligt e.e.a. ook aan het aantal procenten vet dat je wilt droppen,maar maanden lang -met een klein kcal deficit-cutten,werkt ook niet altijd bevorderend voor de motivatie.
Als je dat proces aardig kan versnellen door een groter tekort te creeren,kan dat ook motiverend werken natuurlijk.
Maar normaal kan cutten psychisch best lastig zijn doordat je jezelf ziet 'krimpen',
maar als daar ook nog spiermassa bij verdwijnt -wat zeker gaat gebeuren bij een groot tekort-kan het best vervelend zijn.
De vlieger dat'5 kg minder kan ogen als 5 kg meer',gaat dan ook niet altijd op.
Maar toch ben ik benieuwd wat in de praktijk sneller gaat en ga ik het ook (ooit) proberen.Last edited by rain; 16-08-2014, 19:17.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Hebben jullie veel ervaring met cutten? Ik hoor van veel mensen op de sportschool (en dat zijn gasten boven de 100kg) dat ze alleen maar op het dieet letten tijdens de cut, de een doet wel cardio erbij, de andere niet. Voor de mensen die niet cardio erbij doen zeggen ook dat je prima kunt cutten zonder cardio, zolang je dieet maar goed zit. Meestal passen ze wel de training aan naar 2 x 16 sets en korte trainingen.
Wat zijn jullie richtlijnen / ervaringen? En wanneer beginnen jullie met de cut? Mijn doel is te stoppen met bulken als ik circa 16% BF heb. Ik hoop dan ergens rond de 88 kg te wegen.
Comment
-
Het is niet de bedoeling om vragen te stellen in andermans topic.
En er staat zo-ontzettend-veel over cutten. En alle vragen met alle soorten en maten en BF% zijn al wel langs gekomen, dus zou zeggen, gebruik de zoek functie goed en niet na de eerste hit zeggen: kan niet vinden.
Succes!
Martijn.In between obsessed periods
Comment
-
Originally posted by mdejonge View PostHet is niet de bedoeling om vragen te stellen in andermans topic.
En er staat zo-ontzettend-veel over cutten. En alle vragen met alle soorten en maten en BF% zijn al wel langs gekomen, dus zou zeggen, gebruik de zoek functie goed en niet na de eerste hit zeggen: kan niet vinden.
Succes!
Martijn.
Comment
-
Cutten kan inderdaad zonder cardio als je voeding goed is.
Wil je extreem laag in vetpercentage,dan zal je op den duur cardio kunnen/moeten toevoegen.
Maar cardio is uiteraard altijd aan te bevelen:als je conditie beter is zullen je zware compoundoefeningen(vooral squats)ook beter gaan.
Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan cardio(op tabata na,maar dat is maar 4 minuten hiit),maar ik val sneller af als ik een kcal deficit creeer door cardio als door voeding.
Dus als ik zowel 500 kcal onder onderhoud uit kom door cardio als door voeding,val ik toch sneller af door cardio.
Ik heb niks met 2 x 16 REPS ,al ligt je hartslag wel hoger bij meer herhalingen.
Zo.....nu weer ontopic forsika.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rain View PostDaar ben ik het helemaal mee eens.
Wat ik me afvraag maar nergens een duidelijk antwoord op kan vinden:
Wat zou er sneller gaan tijdens cutten?
Een minimaal calorie deficit en daardoor minimaal spierverlies,maar wel een langere cutperiode hebben.
Of:
Een groot calorie deficit(1000 + kcal onder onderhoud)en daardoor meer spiermassa verliezen tijdens een kortere cutperiode, maar de de verloren spiermassa weer terug winnen na de cut door spiergeheugen?In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
23 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-