Vetten voor het slapen gaan ongewenst?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja inderdaad en door het periodiseren krijg je ook dat vertrouwen... Het is vaak ook een kwestie van durf. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen koste wat kost droog willen blijven. Als massa dan je doel is heb je toch een conflict. Gainen zonder vet gaat verschrikkelijk traag. Imo kan je dan beter sneller gainen en het weer eraf cutten dan dat je constant net niet genoeg eet (altijd niet genoeg eten = geen gains, teveel eten = zeker gains, uiteraard icm goeie training).
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
      Ja inderdaad en door het periodiseren krijg je ook dat vertrouwen... Het is vaak ook een kwestie van durf. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen koste wat kost droog willen blijven. Als massa dan je doel is heb je toch een conflict. Gainen zonder vet gaat verschrikkelijk traag. Imo kan je dan beter sneller gainen en het weer eraf cutten dan dat je constant net niet genoeg eet (altijd niet genoeg eten = geen gains, teveel eten = zeker gains, uiteraard icm goeie training).
      Daar ben ik het helemaal mee eens.

Wat ik me afvraag maar nergens een duidelijk antwoord op kan vinden:

Wat zou er sneller gaan tijdens cutten?

Een minimaal calorie deficit en daardoor minimaal spierverlies,maar wel een langere cutperiode hebben.

Of:

Een groot calorie deficit(1000 + kcal onder onderhoud)en daardoor meer spiermassa verliezen tijdens een kortere cutperiode, maar de de verloren spiermassa weer terug winnen na de cut door spiergeheugen?
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Natty?
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
          Natty?
          Yep,anders weet ik het antwoord wel denk ik
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

De eerste zou ik dan voor gaan.

Als natty kan je niet terugvallen op aas als je onder je behoefte eet.
            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Heeft ook te maken met persoonlijke voorkeur denk ik. Ik heb een vrij lange cut gedaan (op de 'veilige' manier, dus met een vrij klein deficit) en dan verlies ik het plezier in de trainingen, omdat je op alles stagneert. De snelle optie heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat ga ik ook eens uitproberen Met plezier naar de gym gaan is en blijft voor mij namelijk het belangrijkste. Vandaar dat ik verwacht een snelle cut fijner te vinden.
              Ik doe een gok

Comment

Ik denk dat je dan zeer weinig energie heb en juist met meer tegenzin gaat trainen omdat je gewoon moe en futloos ben ook zal de training dan niet gaan met de intensiteit die je wilt, dit is mijn ervaring heb namelijk wel is een hoog tekort gehad. Maar proberen kan nooit geen kwaad!

Comment

Originally posted by Assie321 View Post
                  Ik denk dat je dan zeer weinig energie heb en juist met meer tegenzin gaat trainen omdat je gewoon moe en futloos ben ook zal de training dan niet gaan met de intensiteit die je wilt, dit is mijn ervaring heb namelijk wel is een hoog tekort gehad. Maar proberen kan nooit geen kwaad!
                  Het voordeel is dan wel dat je cut niet zo lang duurt.
                  Uiteraard ligt e.e.a. ook aan het aantal procenten vet dat je wilt droppen,maar maanden lang -met een klein kcal deficit-cutten,werkt ook niet altijd bevorderend voor de motivatie.
                  Als je dat proces aardig kan versnellen door een groter tekort te creeren,kan dat ook motiverend werken natuurlijk.

Maar normaal kan cutten psychisch best lastig zijn doordat je jezelf ziet 'krimpen',
                  maar als daar ook nog spiermassa bij verdwijnt -wat zeker gaat gebeuren bij een groot tekort-kan het best vervelend zijn.
                  De vlieger dat'5 kg minder kan ogen als 5 kg meer',gaat dan ook niet altijd op.

Maar toch ben ik benieuwd wat in de praktijk sneller gaat en ga ik het ook (ooit) proberen.
                  Last edited by rain; 16-08-2014, 19:17.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hebben jullie veel ervaring met cutten? Ik hoor van veel mensen op de sportschool (en dat zijn gasten boven de 100kg) dat ze alleen maar op het dieet letten tijdens de cut, de een doet wel cardio erbij, de andere niet. Voor de mensen die niet cardio erbij doen zeggen ook dat je prima kunt cutten zonder cardio, zolang je dieet maar goed zit. Meestal passen ze wel de training aan naar 2 x 16 sets en korte trainingen.

Wat zijn jullie richtlijnen / ervaringen? En wanneer beginnen jullie met de cut? Mijn doel is te stoppen met bulken als ik circa 16% BF heb. Ik hoop dan ergens rond de 88 kg te wegen.

Comment

Het is niet de bedoeling om vragen te stellen in andermans topic.
                      En er staat zo-ontzettend-veel over cutten. En alle vragen met alle soorten en maten en BF% zijn al wel langs gekomen, dus zou zeggen, gebruik de zoek functie goed en niet na de eerste hit zeggen: kan niet vinden.

Succes!

Martijn.
                      In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                        Het is niet de bedoeling om vragen te stellen in andermans topic.
                        En er staat zo-ontzettend-veel over cutten. En alle vragen met alle soorten en maten en BF% zijn al wel langs gekomen, dus zou zeggen, gebruik de zoek functie goed en niet na de eerste hit zeggen: kan niet vinden.

Succes!

Martijn.
                        Martijn, dit is niet andermans topic maar mijn eigen topic aangezien ik het topic ben gestart. De vraag die ik in eerste instantie had ging over vetten voor het slapen gaan. Vervolgens is er een compleet off topic discussie gevoerd. Uiteindelijk ging het over cutten (snel vs langzame manier). En aangezien ik die discussie interessant vond ben ik daarop in gegaan door daar een vraag over te stellen..

Comment

Cutten kan inderdaad zonder cardio als je voeding goed is.
                          Wil je extreem laag in vetpercentage,dan zal je op den duur cardio kunnen/moeten toevoegen.
                          Maar cardio is uiteraard altijd aan te bevelen:als je conditie beter is zullen je zware compoundoefeningen(vooral squats)ook beter gaan.

Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan cardio(op tabata na,maar dat is maar 4 minuten hiit),maar ik val sneller af als ik een kcal deficit creeer door cardio als door voeding.
                          Dus als ik zowel 500 kcal onder onderhoud uit kom door cardio als door voeding,val ik toch sneller af door cardio.
                          Ik heb niks met 2 x 16 REPS ,al ligt je hartslag wel hoger bij meer herhalingen.

Zo.....nu weer ontopic forsika.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
                            Daar ben ik het helemaal mee eens.

Wat ik me afvraag maar nergens een duidelijk antwoord op kan vinden:

Wat zou er sneller gaan tijdens cutten?

Een minimaal calorie deficit en daardoor minimaal spierverlies,maar wel een langere cutperiode hebben.

Of:

Een groot calorie deficit(1000 + kcal onder onderhoud)en daardoor meer spiermassa verliezen tijdens een kortere cutperiode, maar de de verloren spiermassa weer terug winnen na de cut door spiergeheugen?
                            Mijn voorkeur gaat uit naar 'snel' cutten, maar dan wel zonder cardio. Als ik droog wil trainen ga ik 7x per week trainen, dan heb je al geen cardio meer nodig. Hoe vaker je gaat trainen (ook al is het niet maximaal) hoe meer je verbrand. Hoe langer het cutten duurt hoe meer kracht je verliest. Meestal ben ik met twee maanden dan goed droog en kan ik weer bouwen. Je verliest echt geen massa als je maar vaak genoeg traint en niet te zwaar gaat in die periode.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X