Bulkschema 3750kcal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulkschema 3750kcal

Hallo mede bodybuilding fanaten,

Zal me eerst ff voorstellen, ik ben Ronny, 17 jaar en sport al tijdje.
    Na een tijd gestopt te zijn ben ik weer fanatiek begonnen, met zelf samengesteld schematje, 5/6 dagen per week splitschema.
    Echter nog nooit met voedingsschema getraind.
    Vandaag ben ik er even voor gaan zitten en ben bezig gegaan een schema samen te stellen.

Met als doel bulken en een onderhoud van 3400 (wou op 3750 gaan zitten) kwam ik op het volgende uit

Achter de producten staan de voedingswaarden in deze volgorde : eiwitten koolhydraten vetten.

Maaltijd 1 ontbijt 7.40
    10 gram muscle milk whey (5/42/2)
    1 gebakken ei (7/110/9)
    1 gekookt ei (7/75/5)
    200 gram kwark (26/140/1)
    100ML yoghurt (4/30/0.2)
    15 gram havermout/brinta (5/150/3)
    1 banaan (1/120/0)
    500 ml halfvolle melk (17/240/7.5)

Maaltijd 2 (eerste maltijd school) 10.25
    1 gekookt ei (7/75/5)
    18 gram muscle milk whey (8/75/3)
    1bruine boterham (2/12/1)
    3 plakjes kipfilet (9/2/1
    350 ML halvolle melk (12/160/5)
    portie pasta/rijst met kip/kalkoen/tonijn 30gram rijst en tomaat (15/50/5)
    50ML yoghurt (2/15/0.1)

Maaltijd 3 (tweede schoolmaltijd) 13.15
    1 gekookt ei (7/75/5)
    2 bruine boterhammen (4/24/2)
    3 plakjes kalkoenfilet (9/2/1)
    75 gram tonijn (19/80/1)
    350ML halfvolle melk (12/160/5)
    30gram pindas (8/190/15
    50 Ml yoghurt (2/15/0.1)

Maaltijd 4 (kleine maaltijd na school 14.30
    1bruine boterham (2/12/1)
    3 plakjes kipfilet (9/2/1
    10 gram muscle milk whey (5/42/2)
    350 ML halvolle melk (12/160/5)
    100ML yoghurt (4/30/0.2)

Maaltijd 5 (pre workout maaltijd) 15.15
    portie pasta/rijst met kip/kalkoen/tonijn 30gram rijst en tomaat (15/50/5)
    150ML magere yoghurt (6/45/0.3)

Maaltijd 6 : (avond maaltijd) 18.30
    Wat de pot schaft (pastagerecht , rijstgerecht , of aardappels vlees groente) (15/65/7 uitgaande van pasta/rijst)
    300ml yoghurt (12/90/0.6)

Maaltijd 7 : pre sleep maaltijd 22.15
    300gram kwark (40/210/1)
    20 gram muscle milk whey (10/84/4)
    30gram pindas (8/190/15
    55 gram tonijn (14/62/0,7)
    50 gram ananas (0/25/0)

Had gelezen dat een goede verhouding 50% koolhydraten 30% eiwitten 20% vet is.
    Dit werd dus 3750 koolhydraten 280 gram eiwit 83 gram vet.
    Koolhydraten kloppen wel aardig (3738), maar veel te veel vet(136gram) en eiwitten ook veel te hoog (388).

Alvast bedankt voor de tips/suggesties!

Greetss,

Gymkiller

ik neem aan dat je wilt bulken, maar je vermeld niet je stats, en weet je zeker dat je onderhoud wel 3400 is?
    ik heb vermoeden dat je teveel kcal overschot hebt.
    trouwens je moet weten als je 500kcal boven je onderhoudt eet is het zeker wel genoeg kcal om te bulken.

kom eerst ff met je stats.
    aan de hand van je stats kan beetje geschat worden wat je onderhoudt kan wezen.
    ik denk je wordt met zo'n kcal overschot met laag werkelijke kcal onderhoudt snel dik/chubby kortom te snel in vet dan met in verhouding massa.
    Last edited by sendenbanane; 21-08-2014, 22:24.

Comment

owja je berekening klopt ook niet.
      1gr KH =4kcal
      1gr Eiwit =4kcal
      1gr Vet =9kcal
      dat je in je gedachte houdt.
      lees ff de sticky's ik help je wel nadat je je stats ff vermeld en of je zeker weet van je kcal normale onderhoud

Comment

Stats zijn : 182 cm 83kg 15%BF
        Had onderhoud via een site berekend, deze hier volgens mij ook rekening met mn leeftijd (meer kcal nodig volgens mij).
        En berekening klopt wel volgens mij (toch?) had indd deze : 1gr KH =4kcal 1gr Eiwit =4kcal 1gr Vet =9kcal som gebruikt.
        Greets gymkiller

Comment

geloof me als je massa wilt bouwen is 4x in de week echt wel voldoende. teveel trainen is niet altijd goed (onthoud dat)
          en 3000kcal is zeker wel voldoende, probeer eerst 3000kcal en kijk hoe je hier op reageer.
          en vergeet niet dat sites nooit perfect goed kunnen berekenen. dat is een schatting. maar ik vindt wel overdreven veel.

Comment

als je 40% KH,35% Eiwit en 25% van 3000 kcal wilt is het:

300gr KH
            262.5gr Eiwit
            83.3gr Vet
            -----
            3000kcal

srry voor dubbel post was ff aan het berekenen voor je.

Comment

Ik probeer wel genoeg rust te pakken, in t kort samengevat mijn schema : MA borst tricep schouders DI benen buik WO rug biceps DO benen buik VR borst tricep schouders ZA benen buik met evt paar bicep/rug isolatie oefeningen.
              Gaat lekker zo en heb ook niet t gevoel dat ik mezelf overtrain waarschijnlijk ook mede dat ik nog in de groei zit en sneller herstel
              Maar ik ga dus ff 3000 proberen dan.
              Thanks voor t advies!
              Greets,
              Gymkiller

Comment

Originally posted by sendenbanane View Post
                geloof me als je massa wilt bouwen is 4x in de week echt wel voldoende. teveel trainen is niet altijd goed (onthoud dat)
                en 3000kcal is zeker wel voldoende, probeer eerst 3000kcal en kijk hoe je hier op reageer.
                en vergeet niet dat sites nooit perfect goed kunnen berekenen. dat is een schatting. maar ik vindt wel overdreven veel.
                Hoezo 3000 kcal? Ik eet 4300 kcal gemiddeld op 83kg bij 1.86 en kom nauwelijks aan bij 5 keer trainen per week.

Aan ts: iedereen heeft ander advies, maar ik zou je aanraden liever wat hoger dan wat lager te zitten in kcal. Ik vind 3500 een goed uitgangspunt, maar doe wat je zelf wilt. Doel is om 1-2kg per maand aan te komen. Als beginner zou ik richten op 0,35-0,4kg per week zodat je maximaal spieren aan kunt zetten. Houd je gewicht dus goed in de gaten en reken de eerste twee weken niet mee omdat je dan veel vocht vasthoud.

Comment

hij moet een start maken, en denk dat hij wel goed progressie boekt op 3000kcal, maar hij zal het moeten proberen. ik zou liever zelf op 3000beginnen en kijken hoe ik hier op ga reageren.
                  ook weet ik niet of zijn trainingen erg intensief zijn. en ja dat klopt beginner zou eigenlijk heel goed kunnen aankomen als spiermassa.

Comment

Originally posted by sendenbanane View Post
                    hij moet een start maken, en denk dat hij wel goed progressie boekt op 3000kcal, maar hij zal het moeten proberen. ik zou liever zelf op 3000beginnen en kijken hoe ik hier op ga reageren.
                    ook weet ik niet of zijn trainingen erg intensief zijn. en ja dat klopt beginner zou eigenlijk heel goed kunnen aankomen als spiermassa.
                    Bullshit hoe kan jij nou zeggen dat hij progressie boekt op 3000kcal?? Ieder lijf is anders. Daarnaast komt dit op mij over als een uit de lucht gegrepen getal zonder enige vorm van berekening er achter. Ook weet je niet wat voor een werk TS doet en dus hoe actief hij is. Al denk ik wel dat je gelijk hebt dat 3750 te hoog is.

@TS, de berekening zijn leuk maar zijn een uitgangspunt om mee te beginnen. Uiteindelijk zul jij je onderhoud zelf moeten bepalen. Als ik uitga van een gemiddelde activiteit (3-5 dagen pw sporten en matig zwaar werk) dan kom je uit op 3300kcal om te bulken. (bij zwaar werk richting de 3500kcal)

Dit ga je dan eerst een x aantal weken volhouden en bijhouden hoeveel je per week aankomt. Hierbij meet je elke week op dezelfde dag direct na het opstaan en toiletbezoek. met jou stats moet 0,3-0,4 kilo per week nog mogelijk zijn, daarboven ga je vet aanzetten en moet je dus kcal minderen. Er onder moet je kcal toevoegen.
                    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Welkom Ronny.

Je hebt in ieder geval al goed je best gedaan om een schema samen te stellen.
                      Zelf ben ik er een voorstander van om niet te hoog te beginnen met kcal en te verhogen als je niks aankomt.
                      Als je erg hoog begint en vet aankomt ,schiet dat niet op.
                      Maar dat is persoonlijk.

Succes.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

hoe kom jij aan die voedingswaarden...??
                        lijkt me niet echt te kloppen hoor... je zegt eiwitten / carbs / vet

10 gram muscle milk whey (5/42/2) meer carbs dan eiwit in je whey?
                        1 gebakken ei (7/110/9) zoveel carbs en zoweinig eiwit...?
                        1 gekookt ei (7/75/5) same here
                        200 gram kwark (26/140/1) same here
                        100ML yoghurt (4/30/0.2) same here..... (verwissel je eiwit met carbs niet hier...)
                        15 gram havermout/brinta (5/150/3) hier lijkt het me dan wel te kloppen
                        1 banaan (1/120/0) denk eerder dat het een 30 gram carbs is voor een banaan hoor...
                        500 ml halfvolle melk (17/240/7.5) ook raar hoor...

enz......
                        Pain is just weakness leaving the body...

Comment

Thanks allemaal voor de tips & reacties
                          @mcvk ga ik ff dus dit schema ff aanhouden, en zonodig aanpassen. vond 3000 ook al een beetje weinig. Doe geen intensief werk maar train wel minimaal 5 x per week en m'n training is behoorlijk intensief (veel supersets en dropsets)
                          @ijnel Heb de waardes van t internet gehaald voedingwaardetabel.nl - de beste bron van informatie over voedingwaardetabel. Deze website is te koop! en www.mycaloriecoach, en had voor die whey indd niet goed gekeken die 42 was totale kcal inplaats van carbs haha. zitten indd wat foutjes bij goed dat je 't zegt dit ga ik meteen ff aanpassen.

Greets,
                          Gymkiller

Comment

Ja je hebt ze overgenomen.
                            Maar je zet het door elkaar heen neer. Daar je voor het 1 reken je in grammen en het ander reken je weer de Kcal.

Zoals bij de Kwark.
                            200gram kwark bevat:
                            26 gram eiwit
                            142 kcal (totale energie).......... En hier ben je dus fout gegaan kerel, door dit over te nemen..
                            Makkelijker reken je in KEV.

De K (kh) bij de kwark op 200 gram is 7 gram.
                            De E (eiwitten) 26 gram
                            De V (vetten) 1 gram

Comment

Originally posted by _ijnel View Post
                              hoe kom jij aan die voedingswaarden...??
                              lijkt me niet echt te kloppen hoor... je zegt eiwitten / carbs / vet

10 gram muscle milk whey (5/42/2) meer carbs dan eiwit in je whey?
                              1 gebakken ei (7/110/9) zoveel carbs en zoweinig eiwit...?
                              1 gekookt ei (7/75/5) same here
                              200 gram kwark (26/140/1) same here
                              100ML yoghurt (4/30/0.2) same here..... (verwissel je eiwit met carbs niet hier...)
                              15 gram havermout/brinta (5/150/3) hier lijkt het me dan wel te kloppen
                              1 banaan (1/120/0) denk eerder dat het een 30 gram carbs is voor een banaan hoor...
                              500 ml halfvolle melk (17/240/7.5) ook raar hoor...

enz......
                              Zoals Ijnel al zegt: er zitten veel fouten in je schema. Beter pak je een excel of een voorbeeldschema van deze site. Dan kunnen we meteen kijken of je berekeningen goed zijn. Als je opnieuw berekent kom je misschien op andere waarden uit.

Wat betreft je trainingschema - ik vind dit een behoorlijke overkill. Je pakt benen 3 keer per week lees ik? 1 keer per week (en uiterlijk max 2 keer per week) is meer dan genoeg. Sterker nog, als je benen echt goed traint dan kun je die niet 3 keer per week pakken, veel te veel van het goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X