Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Brinta, melk, havermout tussen de middag is prima eten, man! Stel dat jouw shake enkel weightgainer bevat en eiwitpoeder dan zou ik zeggen, probeer dat te vervangen door normaal voedsel zoals brinta, havermout etc. Maar dit doe jij al
Ik blijf me verbazen over sommige hoe zij gezondheid en spiermassa gainen, vet verliezen proberen los te koppelen van elkaar. De meeste mensen trainen ook gewoon om gezond te zijn, niet enkel om gespierd te worden. Simpele dingen als voedingsvezels worden vaak genegeerd. Dat is niet echt handig.
Normaal "echt" eten verdient daarom ten alle tijden de voorkeur (rijk aan vezels, vitamines, mineralen etc). Brinta, melk etc. mag dan wel vloeibaar zijn, maar het is wel "heel/echt eten" in de zin van niet bizar bewerkt.
Plus daarbij komt dat als je gewoon normaal, gezond, minder bewerkt eten eet, je je waarschijnlijker gezonder, vitaler voelt. Dat geeft je niet enkel een beter lichaam, maar ook een betere geest, lijkt mij.
dat is nou is heel mooi gezegd. denk er net hetzelfde over!
Het is toch eigenlijk algemeen bekend dat vetten gewoon een andere vorm van energiebron is? Hoorde dat veel duurlopers/zwemmers een low carb/high fat dieet volgen.
Wat is de reden bijvoorbeeld dat je kokosolie neemt?
Kokosolie bevat juist veel verzadigde vetten. Ik zou zonnebloemolie pakken. Daar zitten veel meer meervoudig onverzadigde vetzuren in en het is ook nog eens goedkoper
Kokosolie bevat juist veel verzadigde vetten. Ik zou zonnebloemolie pakken. Daar zitten veel meer meervoudig onverzadigde vetzuren in en het is ook nog eens goedkoper
Hoezo zou ik je trollen? Ik meen het gewoon hoor. Wat is er zo goed aan verzadigde vetten volgens jou?
Niet zozeer verzadigde vetzuren. Maar meer in hoe die ketens zijn opgebouwd. Kokosolie bevat relatief veel korte en middellange vetzuren. Deze staan erom bekend dat ze gemakkelijk omgezet kunnen worden in energie(zie het als een schaar).
Niet zozeer verzadigde vetzuren. Maar meer in hoe die ketens zijn opgebouwd. Kokosolie bevat relatief veel korte en middellange vetzuren. Deze staan erom bekend dat ze gemakkelijk omgezet kunnen worden in energie(zie het als een schaar).
Korte en middellange vetzuren, oftewel: verzadigd vet. De ketens van verzadigde vetzuren zijn altijd kort tot middellang. Je schaar verhaaltje snap ik niet. Vetten hebben namelijk geen glycemische index zoals koolhydraten.
Je lichaam heeft geen verzadigd vet nodig omdat het verzadigd vet zelf kan aanmaken. Daarom zegt de gezondheidsraad dat je maar beter zo min mogelijk (onder de 10% van je totale intake) aan verzadigd vet binnen moet krijgen. Verzadigd vet is troep dat er voor zorgt dat je cholesterolgehalte stijgt
Daarnaast meen ik dat het gaat om de verhouding tussen je HDL- en LDL-cholesterol, niet perse om de hoogte, maar correct me if I'm wrong. En niet te vergeten dat verzadigd vet belangrijk is voor de aanmaak van testosteron.
Daarnaast meen ik dat het gaat om de verhouding tussen je HDL- en LDL-cholesterol, niet perse om de hoogte, maar correct me if I'm wrong. En niet te vergeten dat verzadigd vet belangrijk is voor de aanmaak van testosteron.
mbt de verhouding van HDL/LDL ben je volgens mij correct, ook de reden dat bijvoorbeeld 5 eieren per dag geen kwaad kan.
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Comment