Bulken opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kun je toch niet vergelijken arnold gebruikte, pros slapen ook rustig uren overdag etc.

en na 1 dag vet aanzetten...mijn laatste junkdag was 7000kcal ik was de volgende dag 1kg lichter.
    theorie is leuk maar gaat lang niet voor iedereen hetzelfde op.

Originally posted by rain View Post
    Ik vind het ook redelijk kort door de bocht om een goed fysiek te noemen als graadmeter voor kennis of goede trainingen.
    Arnold S had een meer dan aardig fysiek en adviseerde 7 oefeningen biceps per keer.

Wel ben ik ervan overtuigd dat de praktijk af kan wijken van wat in theorie perfect is.

Lekker blijven posten Bynatwix, want ondanks dat ik het niet altijd met je eens ben, ontstaan er wel leuke en leerzame discussies.

Comment

Na 1 dag vet aanzetten?

Bedoel je geen vocht D?
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Theoretisch gezien zou je bij een absoluut kcal overschot van ongeveer 7000kcal 1kg vetmassa aankomen. Toch zie je lui die bijv. voor de "lol" 15-20k kcal wegeten (zonder PED's) toch echt geen 2,5kg vet aanzetten ondanks dat de meeste dan bijv. een behoefte hebben van 3-4kg.

Zal zo'n dag hebben geleid tot vetgain? Zonder twijfel, maar het is niet zo 1:1 zoals je af en toe zou denken als je kijkt naar de overdaad aan praktijk voorbeelden. Hoeveel vet die persoon dat wel zal hebben aangezet zal per individu verschillen, wat je gegeten hebt, wat je fysiek is etc.
        Last edited by Iron Mind; 06-01-2015, 08:02.
        "Straight outta gym"

Comment

ja ik weet het niet
          Last edited by adon1s; 25-04-2017, 14:29.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Om nog even terug te komen op de 'gevorderde training'van Arnold;andere 'gevorderden'(gebruikers!)hebben zijn schema ook geprobeerd en hun biceps werden merkbaar/meetbaar kleiner ipv groter.
            Arnold pak ik ook als overdreven voorbeeld.

Wat voor de een werkt,werkt voor de ander niet.
            Maar om dan te zeggen dat de denkwijzen,trainingsmethoden goed werken omdat iemand breed is,is kort door de bocht.
            Dat sloeg trouwens niet op jou persoonlijk,maar in het algemeen.

Het verhaal over vet aanzetten na 1 dag vind ik trouwens ook onzin.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
              Om nog even terug te komen op de 'gevorderde training'van Arnold;andere 'gevorderden'(gebruikers!)hebben zijn schema ook geprobeerd en hun biceps werden merkbaar/meetbaar kleiner ipv groter.
              Arnold pak ik ook als overdreven voorbeeld.

Wat voor de een werkt,werkt voor de ander niet.
              Maar om dan te zeggen dat de denkwijzen,trainingsmethoden goed werken omdat iemand breed is,is kort door de bocht.
              Dat sloeg trouwens niet op jou persoonlijk,maar in het algemeen.

Het verhaal over vet aanzetten na 1 dag vind ik trouwens ook onzin.
              Wat ik bedoel te zeggen is dat het inderdaad niet werkt wanneer je er nog niet aan toe bent en dat er misschien nog een tijd komt dat je dit wel zo toe kan passen. Ik kan na 10 jaar trainen pas elke dag kniebuigen en 5x per week bankdrukken. Als ik dat 7 jaar terug had gedaan had ik mezelf gesloopt. Zo werkt het ene wel in een bepaalde periode en het ander weer niet. Je kan niet plots veel volume + veel gewicht aan, je kan er wel naartoe werken..
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                Theoretisch gezien zou je bij een absoluut kcal overschot van ongeveer 7000kcal 1kg vetmassa aankomen. Toch zie je lui die bijv. voor de "lol" 15-20k kcal wegeten (zonder PED's) toch echt geen 2,5kg vet aanzetten ondanks dat de meeste dan bijv. een behoefte hebben van 3-4kg.

Zal zo'n dag hebben geleid tot vetgain? Zonder twijfel, maar het is niet zo 1:1 zoals je af en toe zou denken als je kijkt naar de overdaad aan praktijk voorbeelden. Hoeveel vet die persoon dat wel zal hebben aangezet zal per individu verschillen, wat je gegeten hebt, wat je fysiek is etc.
                bedoel je geen 9000 ipv 7000?
                Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Miereneuker

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                    Iedereen mag zich personal trainer en gewichtsconsulent noemen, net als dat iedereen die een liedje opzet dj is. Dat ik mijzelf die titel geef maakt mij niet per definitie geloofwaardig, maar ik meen dat ik wel serieus genomen kan worden door de kennis die ik hier deel. Ik leer op Bodynet immers nagenoeg niets meer; ik spendeer hier enkel tijd om anderen te helpen zodat zij niet dezelfde fouten zullen begaan als dat ik doe. De titel personal trainer heb ik weggehaald omdat ik toch nog niet overtuigd ben dat ik anderen op een veel hoger niveau kan helpen; bovendien ligt mijn interesse daar minder.

Jij impliceert dat je jaren in een vak moet zitten om jezelf een bepaalde titel te mogen geven, waarom? Je kunt gecertificeerd personal trainer én gewichtsconsulent worden in slechts maanden. Moet je de gecertificeerden dan ook niet serieus nemen, tenzij ze het een aantal jaar uithouden in hun beroep? Zo'n getal zegt helemaal niets. Een getal dat wel iets zegt zijn de honderden uren die ik heb besteed aan het lezen van boeken, (wetenschappelijke) artikelen en volledige websites, en het luisteren naar talloze podcasts en youtube-filmpjes van 'experts'.

Dat is nog slechts de theorie. In die +-30 maanden dat ik train heb ik zo'n beetje elke fout gemaakt die je kunt maken. Ik heb met -500 gecut op een theoretisch onderhoud dat niet m'n werkelijke onderhoud was. Ik wist niet dat je 'onderhoud' verandert gedurende je cut door gewichtsafname en metabolische vertraging. Ik wist niet hoe je moest trainen tijdens het cutten. Ik ging na het cutten direct naar mijn oude 'theoretische onderhoud' en deed daar nog eens 500 kcal bij voor de bro-bulk, wat leidde tot een mooie toename van minimaal 1kg vet per week en zo kan ik nog even doorgaan.

Weet je wat niet werkt? 40 uur lang niks eten (alleen bcaa's) en daarna 32 uur veel eten en trainen, om gemiddeld nog op -900 kcal per dag uit te komen. Dat was een experiment van mij dat ik 7 keer heb gedaan en niet ga herhalen. Ik kan dus stellen dat ik wel wat ervaring heb op het gebied van cutten. Omdat je het graag wilt weten; voor de kerst zat ik op 13% vet. Ik ben in 3 maanden 12,5kg afgevallen. Inmiddels zit ik op 15% en ga ik morgen voor het eerst met UD2.0 beginnen waardoor ik hopelijk in twee maanden op 7-8% zit.

Je hoeft me niet serieus te nemen, maar kijk naar de inhoud van wat ik schrijf en ga niet op de persoon af. Als de inhoud niet klopt, dan hoor ik het al te graag, maar daar hoor ik haast nooit iemand over klagen.
                    Hiermee bevestig je precies het beeld wat ik van je heb. Nog nooit diep gecut en alsmaar achter de feiten aan gelopen.
                    En gecertificeerden neem ik ook bij lange na niet allemaal serieus, Sonja Bakker is hier een goed voorbeeld van.
                    Ik heb verder niets over de inhoud van je stukken gezegd, niets meer dan dat ik dit van je waardeer. Kom er dan ook niet de hele tijd op terug. Je weet wat ik bedoel, als dat nog niet duidelijk is... Hier laat ik het bij.

Comment

Heren,

tijdje bezig met alle tips en rustig mijn voeding aan het opbouwen. Nu ben ik benieuwd of het volgende bij jullie wel eens is voorgekomen. Tussen de ene en de andere dag kan mijn gewicht behoorlijk varieren, ondanks dat hetzelfde aantal kcal heb gegeten. Bv gisterochtend woog ik 83,2, vanmorgen (zelfde tijd, zelfde plaats) 82,3. Ik vind dat lastig te verklaren. Ik begrijp uiteraard dat het gaat om het gemiddelde, maar dit soort uitschieters vind ik wat vreemd.
                      Hebben jullie een idee?

Comment

Dat is normaal hoor.
                        Vochtverschil o.a.
                        Ook al eet je iedere dag hetzelfde,je plast en poept nooit exact dezelfde hoeveelheid uit.
                        Een verschil van 9 ons is echt niet veel,bij mij scheelt het soms kilo's.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Kilo's? Poor soul die jouw wc schoonmaakt :-).

Ok, hou je dan gemiddelde per week ook bij en kijk je daar naar?

Comment

1x per week op de weegschaal, probeer dan op het zelfde moment te wegen.. bijv na plasje en poepje en voor je eerste maaltijd.

Comment

Dat deed ik idd altijd GI, maar ik hou het nu graag wat strakker bij en neem dan het gemiddelde. Geeft me iets meer het gevoel van controle.

Comment

Mannen,

jullie hebben me al veel geholpen, graag even jullie mening hierover. Ik ben nu in 3 weken van gemiddeld 1900 naar 2600 kcal/dag gegaan. Ik begon op 83 kg en zit nu op 81. Ben ik nu aan het recompen? Voor mij is dit fenomeen wat onduidelijk, hebben jullie een verklaring?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X