Olie bij het koken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olie bij het koken

Beste BN'ers,

Ik ben nu al een tijdje aan het cutten, maar waar ik steeds over struikel is het berekenen van mijn kcal uit olie.

Voorbeeld: ik marineer mijn tonijn in zonnebloemolie, waarvan ik 20ml gebruik. Dit komt uit op ongeveer 200kcal. Nu gooi ik het geheel in de pan, maar uiteraard blijft een deel van de olie in de pan en een deel blijft in het marinadebakje. Stel dat er 10ml overblijft dan kan ik er al 100 kcal naast zitten met 1 maaltijd.

Hoe lossen jullie dit op?

Maak een educated guess óf gooi alles in de pan en op je bord.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      Maak een educated guess óf gooi alles in de pan en op je bord.
      Dit dus!
      "Straight outta gym"

Comment

Is dit het echte leven?
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
          Is dit het echte leven?
          Jij hebt het makkelijker eh. Bij de Mac kan je gewoon de kcal bekijken per product op de site. Hoef je nooit meer je macro's te tellen en af te wegen. Easy life, man
          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
            Is dit het echte leven?
            Jij telt toch ook je macro's? Wat is het verschil?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik bak met 15 ml olijfolie en reken er 10.
              Dat ik een paar ml naast kan zitten, merk je in de praktijk niet.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Je kan ook gewoon grillen. Nog makkelijker
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Je kan ook gewoon grillen. Nog makkelijker
                  Dat is een goede optie. Zo'n electrische grill is handig en vrij makkelijk schoon te maken.

In de oven bakken is ook een mogelijkheid.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Dat is een goede optie. Zo'n electrische grill is handig en vrij makkelijk schoon te maken.

Ja ideaal zon ding! Dat en de rijstkoker zijn voor mij echt onmisbaar hahahaha

Met een pan (hoeft geen dure te zijn) met een goede anti aanbaklaag (die je dan vervolgens niet in de vaatwasser doet enzo) heb je ook geen olie nodig.

Comment

Nu ik eraan denk, de pan staat tegenwoordig zelfs op de 3de plek bij mij. Grill staat op nummer 1 en de oven op nr2.

Zo'n rijstkoker is inderdaad ideaal en ik moet er nog steeds een aanschaffen. Met zo'n ding kun je complete maaltijden klaarmaken.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Nice, misschien die rijstkoker aanschaffen. Ik grill mijn vis en vlees ook en gebruik daarbij geen olie.
                        "Straight outta gym"

Comment

Maar dan mis ik de jus over mijn aardappels .
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                            Nice, misschien die rijstkoker aanschaffen. Ik grill mijn vis en vlees ook en gebruik daarbij geen olie.
                            En ook voor de rijstkoker geldt dat je minder hoeft af te wassen en minder troep veroorzaakt in de keuken.

Originally posted by rain View Post
                            Maar dan mis ik de jus over mijn aardappels .
                            Die maak je dan maar apart. Of je doet wat magere room erbij.
                            - Dave Tate

Comment

Nu ik eraan denk, de pan staat tegenwoordig zelfs op de 3de plek bij mij. Grill staat op nummer 1 en de oven op nr2.

Zo'n rijstkoker is inderdaad ideaal en ik moet er nog steeds een aanschaffen. Met zo'n ding kun je complete maaltijden klaarmaken.
                              Bedoel jij niet zon stoom ding? Want daar kan je ook groenten in gooien.
                              Kan in een rijstkoker ook wel, maar zon stoomding is denk ik lekkerder. Volgens mij kan je daar zelfs vlees in doen, maar dat lijkt mij niets

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X