Clean bulken ervaring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clean bulken ervaring

Hallo, Ik ben een jongen van 16 jaar, ben 1 meter 65 en weeg 50 kg. Ik heb een zware eetstoornis gehad waarbij ik het afgelopen jaar elke dag maximum 1200 kcal at, meestal was dit zelfs maar 800 en soms maar 600, en hoe minder het was, hoe beter ik me voelde, ik ben dus ook veel afgevallen, heb 46 gewogen en als ik meer at voelde ik me ook dik en slecht. Ik heb nu besloten om hier iets aan te gaan doen en ik wil gaan clean bulken omdat ik wel graag gezond eet en ik wil bijkomen in spiermassa, maar zo weinig mogelijk in vet, aangezien ik toch nog bang ben om dik te worden, het is een beetje een mentaal probleem, maar ik probeer eraan te werken maar ik ben er dus toch bang voor. Ik ga proberen elke dag 2500kcal te eten, dit is zo`n 300-500 kcal boven men onderhoud. Nu is mijn vraag : Wat is jullie ervaring hiermee en hoe was jullie resultaat? Zag je vooral veel spieren die erbij kwamen of kwam er toch nog behoorlijk wat vet bij ook, natuurlijk komt er wel beetje vet bij, maar ik wil dit zo weinig mogelijk houden dus daarom wil ik wel eens horen hoe mensen die al clean bulken hebben gedaan, dit hebben ervaren, is het aan te raden? En hoeveel aten jullie dan, ik voel me zo vol als ik zoveel heb gegeten, kom je zo echt spieren bij? Voelt toch niet zo... Liefst geen commentaar over men fitnessschema ofzo, ben hieraan aan het werken, wil dit op men doelen afstemmen, maar eerst graag jullie ervaringen horen.

Alvast bedankt

Nog een extra vraagje eigelijk, ik weet niet goed hoe ik men macro`s moet verdelen op een trainingsdag, is 55 gr vet, 300 gr koolhydraten en 150 gr eiwitten goed? Of hebben jullie iets anders/beters wat ik kan doen? Kvind de eiwitten precies zo weinig maar kan aan mij liggen

Comment

Geen commentaar hoor, maar je schrijft allen over eten.
      Maar ik ben wel benieuwd naar je trainingen ook, wat doe je, hoe vaak ?

This is also important !

Comment

Beste Marnick, een week geleden zeg je dat je voeding op orde is, maar nu ben je er niet meer zo zeker van. Waarom post je je voedingsschema niet, en je trainingsschema. Er zitten hier genoeg mensen die je hierbij kunnen helpen als er iets beter kan. Het hoeft niet persé slecht te zijn met jouw huidige manier, maar het kan nooit kwaad feedback te ontvangen.

Vol gevoel is gewoon een kwestie van gewenning. Probeer dan ook je voeding zo efficiënt in te delen (dus meerdere dagen per dag eten) zodat je niet alles in een keer hoeft weg te werken.

Hoe moeten wij weten of 2500 kcal met 55gr vet 300gr kh en 150 gr goed voor jou is? Je moet snappen dat dit theoretisch is en dat het allemaal relatief is aan de persoon. Ik denk dat het een goed begin voor jou is om wel de 2500 kcal met dezelfde macro's aan te houden. Kijk het een paar maanden aan en kijk wat er gebeurt. Op een gegeven moment sta je stil, dan is het misschien tijd om je kcal inname weer wat te verhogen. Je kcal inname is dus een schatting. Als jouw gemiddelde inderdaad rond de 2500kcal ligt om aan te komen moet, eet je gewoon elke dag 2500kcal. Voor een ander kan dit misschien wel 3500kcal zijn. Naast een goed trainingsschema zul je prima resultaten moeten boeken. Dat je vet aankomt is bijna niet te vermijden, dus daar zul je mee moeten leven.

Betreft 'geen commentaar' op je fitness schema, ik zou stronglifts of het UB/LB schema volgen wat hier op het forum te vinden is.

Succes!
        All time PRs: 195/135/232,5
        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Ja ik ga ook beginnen met UB/LB ga eens kijken hoe dit me bevalt, alleen weet ik nog niet welke oefeningen ik ga doen en hoeveel oefeningen per spiergroep ( misschien tips?) ik ben van plan 3 sets van 10 herhalingen bij elke oefening te doen. Ik ga waarschijnljk ( als dit goed is ) dinsdag UB + halfuur cardio lopen, hou wel van de beweging, donderdag LB, zaterdag UB + cardio, zondag LB en dan maandag woensdag en vrijdag rustdag. Is dit goed?
          Men voedingsschema varieert nogal hard, ik zal een paar voorbeelden hierin zetten :
          Half 9 : 125 yoghurt met een halve banaan, aardbeien, druiven en 30 gram havermout en een whey isolaat shake
          11uur : 1 havermoutkoek met 2 volkoren boterhammen met kipfilet
          half 1 : 4 volkoren boterhammen met soep/vis of eieren
          half 3 : begin training
          half 4 : einde training : whey isolaat met dextrose
          half 6 : avondeten varieert van aardappelen met vlees en groenten, bruin broodje gezond, volkoren pasta met bruin stokbrood, soms ook frietjes of pizza ( als cheat meal dan van de week )
          8 uur : stuk fruit
          10 uur : 250 gr magere kwark met wat stevia erdoor

Nu ik dit zo zelfs bekijk, moet ik toch nog wat aanpassen want ik heb precies veel koolhydraten en ik weet niet of men calorieen in orde zijn, heb nog niet zo lang aan men voedingsschema gewerkt, ik wou eerst wat ervaring van andere clean bulkers horen, dus zou fijn zijn als er ook echt wat reacties komen met wanneer ze resultaat zagen, hoe ze dit ervaarden etc.. Hebben jullie nog tips voor een beter voedingsschema? ik ben nogal een beginner op dit vlak, het varieert meestal ook wel hard met wat in huis is maar het is bijna altijd wel 1 van de dingen die hierin staan, dit is altijd wel in huis. Tips/advies is altijd welkom danku. Voor de duidelijkheid, ik moet nog wel wat aanpassen aan men voedingsschema maar hulp is welkom

Comment

Beste Marnick.

Ook al is het heel vervelend wat je hebt meegemaakt, op deze manier kan je hulp straks wel vergeten.
            Er is al regelmatig advies gegeven over je voeding, maar het lijkt net alsof je dat niks interesseert omdat je praktisch weer hetzelfde vraagt en post als je 1e post.
            Ook wat betreft het ub/lb schema; alles staat duidelijk voorgekauwd maar jij weet niet welke oefeningen je gaat doen en hoeveel oefeningen per spiergroep.

Begin gewoon en volg het schema, dan maak je het niet te ingewikkeld en krijg je nog steeds advies als je ergens niet uitkomt.

Succes.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Eiwit 1,8x je lichaamsgewicht, Vetten 20-40% van je algehele inname en de rest vul je in met koolhydraten.

Wat versta jij eigenlijk onder clean bulken?
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik wil met clean bulken boven men onderhoud eten zo'n 300-500 kcal en gezond te eten zodat ik bijkom in spiermassa en weinig in vet, en ikweet dat ik al veel over voeding heb gevraagt, maar ik heb me vandaag ingelezen over clean bulken en ik wou gewoon weten wat jullie ervaring hier mee was, dus kan je je verhaal ofzo veftellen en je rrvaring, meer vraag ik niet, ik wil gewoon weten of dit resultaat oplevert en wanneer en of dit eem goede manier is voor mij

Comment

Mijn ervaring is: Gewoon proberen.

Comment

Oke, weet je na hoeveel weken je resultaat ziet? Zal wel van persoon tot persoon afhanger maar is er geen algemern aantal weken ofxo? Hoeveel was het bij jou

Comment

Originally posted by Marnick View Post
                      Ik wil met clean bulken boven men onderhoud eten zo'n 300-500 kcal en gezond te eten zodat ik bijkom in spiermassa en weinig in vet, en ikweet dat ik al veel over voeding heb gevraagt, maar ik heb me vandaag ingelezen over clean bulken en ik wou gewoon weten wat jullie ervaring hier mee was, dus kan je je verhaal ofzo veftellen en je rrvaring, meer vraag ik niet, ik wil gewoon weten of dit resultaat oplevert en wanneer en of dit eem goede manier is voor mij

Het maakt niet uit waar je die 300-500 kcal uit haalt. Of je nou voor 500 kcal aan salade eet of voor 500 kcal aan vette friet eet, je komt even veel vet aan
                      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ja heb hier al van gehoord, ik ga ook 3 keer in de week een ongezonde maaltijd eten, cheaten zeg maar, maar ik eet gewoon liever gezonder, voel me dan beter en men lichaam reageert hier beter op, maar een friet of pizza achterover slaan klinkt ook niet slecht
                        nemand met ervaring die dat wil delen?

Comment

Originally posted by Marnick View Post
                          Ja heb hier al van gehoord, ik ga ook 3 keer in de week een ongezonde maaltijd eten, cheaten zeg maar, maar ik eet gewoon liever gezonder, voel me dan beter en men lichaam reageert hier beter op, maar een friet of pizza achterover slaan klinkt ook niet slecht
                          nemand met ervaring die dat wil delen?

Er is een log sectie, lees alle logs door.

Comment

Google effe op UB/LB van Dynobet = een topschema

Comment

Heb net het UB/LB van dynobet ppgezocht en ziet er wel een goed schema uit, maar kan ik het ook bevoorbeeld dinsdag UB donderdag LB zaterdag UB zondag LB? Dit lukt beter met men weekplanning, en ook, waarom is UB/LB zogoed? Kan iemand dit ondersteunen waarom ik dit beter zou doen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X