voedingsschema, wat denken jullie ervan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema, wat denken jullie ervan?

ik heb even de laatste 2 dagen mijn maaltijden in het voedingsschema geplaatst.
    Ik maak wel het vlees en vis bijna altijd klaar in de oven.
    kunnen jullie deze even evalueren en misschien enkele tips geven?
    Ik vind wel dat ik heel wat cal mag opnemen per dag om te vermageren.
    aan de hand hiervan zou ik graag een heel correct voedingsschema opmaken voor elke dag van de week. om zo beter inkopen te kunnen doen, of desnoods af te wegen wat ik mag eten.

alvast bedankt
    Huidig voedingsschema.xlshuidig voedingsschema 2.xls

zou persoonlijk de eiwitten nog wat omhoog gooien en carbs of vet wat naar beneden (minimaal 50 gram vet)
    ken de extran energiebar niet maar klinkt als een suikerreep als het een beetje op de energiedrankjes lijkt. mocht het veel suiker bevatten zou ik deze schrappen
    verder inderdaad even aankijken wat je dieet op 2500 kcal doet. je kan altijd nog lager gaan

Comment

bedankt voor de tips.
      Die reep heb ik aangeklikt, maar de waardes veranderd. het is eigenlijk een zelfgemaakte proteine bar van havermout, kokosmelk, whey poeder en pindakaas.
      de pannenkoeken die ik eet zijn ook proteine-havermout pannenkoeken en de waardes dus aangepast.
      De eiwitten mogen inderdaad omhoog, al moet ik eens denken hoe ik dat ga doen. Ik ga wel ook nog creatine beginnen nemen.
      allesinds bedankt voor de tips. ik heb terug wat denkwerk nu. eens kijken hoe we die koolhydraten en vetten omlaag krijgen zonder ook die eiwitten negatief te beinvloeden.

Comment

nogmaals aangepast. Het moeilijkste is de vetten naar beneden halen. want zoveel eet ik eigenlijk al niet. Ik kom maar uit aan 1490 kcal. Is dat niet heel weinig? De eiwitten 33%, koolhydraten 40% en vetten 26%. Ik moet waarschijnlijk de eiwitten nog wat hoger krijgen, maar weet niet hoe zonder de vetten mee te verhogen.

bij deze het aangepast schema:
        voedingsschema _aangepast.xls

Comment

Bij de vorige zat je nog op 2500. Als je iets weghaalt moet je ook weer wat terug erin doen he

Comment

ja, wat een kleine aanpassing kan doen.
            Ik nam elke keer 40 gram havermout. als ik nu alles in het schema plaats, moet ik al minimum 80 gram nemen.
            ik heb wel het gevoel dat als ik zoveel ga eten, ik opnieuw ga verzwaren eerlijk gezegd. zoveel eet ik normaal gezien niet.

Comment

dus je eet nu te weinig,
              als je teweinig eet heb je kans dat je op de lange termijn je metabolisme achteruit gaan en je stofverbranding nog slechter word. het gevolg is dat als je dan eet je eerder vet aanzet.
              door het eten van 2500 kcal eet je als nog 600 kcal onder je nu berekende behoefte. je kan in het begin misschien iets aankomen omdat je lichaam ineens meer brandstof krijgt. Op de lange termijn echter is langzaam aan afvallen een stuk beter voor het lichaam en beter vol te houden.

Comment

Ik focus me meer op wat ik sowieso wil binnenkrijgen aan voeding, dus vetten, eiwitten en vezels in plaats van wat ik niet binnen wil krijgen. Dat laatste vind ik een stuk minder interessant.

Let gewoon op je vetbronnen, de hoeveelheid eiwitten en zorg voor genoeg verse (bij voorkeur groene) groenten dan ben je al een heel eind.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Even een nieuwe poging gedaan.
                  voedingsschema_ei_spek.jpgvoedingsschema_brood.jpg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X