Voeding check

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding check

Goedenavond BNers,

Ik heb nu de eerste 2 weken van Dynobets ub/lb schema gedraaid en ga vanaf morgen dus met het 'echte werk' beginnen. Ik ben 19 en ga graag uit met m'n vrienden. Ik heb besloten om een maand lang geen alcohol te drinken, wat nu vaak ieder weekend wel gebeurt. Altijd wel een sportfanaat geweest. Puur uit nieuwsgierigheid. Ik wil eens kijken hoeveel het scheelt als ik een maand lang geen alcohol binnen krijg en wil daarbij ook nog even een check op mijn voedingsschema laten doen.

Mijn stats:
    188cm
    84kg
    vet% rond de 10-11%

Doel: Spiermassa aankomen.
    Over de laatste 2,5-3 jaar ben ik bezig geweest met trainen , met wat serieuze en minder serieuze periodes. Altijd al veel moeten eten om iig op gewicht te blijven. Ben toen begonnen met een lengte van 187 cm en 58 kg vet ook rond de 9-10% toen denk ik.

Ik zou graag wat feedback krijgen op mijn voeding die ik op dit moment dagelijks eet.

Alvast bedankt!
    Attached Files
    Not with the lights on baby, i'm bulking.

Als je zoveel eiwit binnenkrijgt snap ik kwark en whey niet zo goed. Maar goed voor de rest als dit is wat jij graag eet, waarom niet.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dus ik zou de whey s'ochtend weg kunnen laten volgens jou?

Ik vind het zelf fijn om met een beetje gevulde maag, klein uurtje voor het slapen, naar bed te gaan. Heb dan vaak al weer behoorlijk honger. Vandaar de kwark s'avonds nog.

Comment

Nog andere op/aanmerkingen ?

Comment

Prime,

4200kcal op dat gewicht en vp lijkt me echt teveel om te starten. Doe het rustiger aan zou ik zeggen.

270 gram eiwitten en 141 gram vetten!??
          Eiwitten rond de 200 lijkt me meer dan genoeg, vetten richting de 90-100 lijkt me ook voldoende, misschien vinden sommige dat al teveel.
          De rest moet gewoon KH zijn imo.

Check eerst alle producten eens, de voedingswaarden zijn redelijk achterhaald van dat sheet. Er staat ook een nieuwe hier op het forum(door mij gepost).

Wat Pesc bedoelt is dat je nu whey neemt terwijl je al hoge eiwitten hebt en daarbij komt dat het een relatief duur product is.

Tevens heb je de activiteitenfactor op 1,7 staan, wat ik naar eigen ervaring met dat sheet behoorlijk hoog vindt als je geen zwaar werk oid hebt.
          Last edited by mdejonge; 12-10-2015, 13:37.
          In between obsessed periods

Comment

Wat is het probleem met die vetten dan? Ik ga er daarnaast vanuit dat zijn kcal intake hem ondertussen wel bekend is. Not sure though

Whey zie ik als een makkelijke manier om aan eiwitten te komen maar als je al meer dan zat in je voeding hebt dan zie ik het voordeel niet. Net als de kwark voor het slapen.

Comment

Vind jij 141 gram vetten niet veel dan ?

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                Vind jij 141 gram vetten niet veel dan ?
                Ja, maar ik zie het probleem daar niet zo van.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Ja, maar ik zie het probleem daar niet zo van.
                  Het hoeft inderdaad geen probleem te zijn.
                  Had er even bij moeten vermelden dat ik persoonlijk erg lui/futloos wordt als ik te hoog in vetten zit + de nodige pukkeltjes kan verwachten :P

Maar verder zou hij inderdaad wel weten wat hij doet.

Comment

Had er even bij moeten vermelden dat ik persoonlijk erg lui/futloos wordt als ik te hoog in vetten zit + de nodige pukkeltjes kan verwachten :P

Hmmm dat is wel naar . Ik heb eigenlijk nog nooit acne problemen gehad *klopt op hout* maar het is lastig 4200 kcal te verdelen zonder wat hoog in vetten te geraken en tenzij je idd klachten krijgt zie ik niet in waarom het nadelen zou hebben. Mits die 4200 idd kloppen.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Hmmm dat is wel naar . Ik heb eigenlijk nog nooit acne problemen gehad *klopt op hout* maar het is lastig 4200 kcal te verdelen zonder wat hoog in vetten te geraken en tenzij je idd klachten krijgt zie ik niet in waarom het nadelen zou hebben. Mits die 4200 idd kloppen.
                      Acne is het niet hoor. Gewoon pukkeltjes... Minimaal, maar 1 is al teveel. (ijdel to the max).
                      Die 4200 zou ik even checken als ik Prime was. Nogmaals, de voedingswaarden in dat schema zijn gedateerd.

Comment

Prime,

4200kcal op dat gewicht en vp lijkt me echt teveel om te starten. Doe het rustiger aan zou ik zeggen.

270 gram eiwitten en 141 gram vetten!??
                        Eiwitten rond de 200 lijkt me meer dan genoeg, vetten richting de 90-100 lijkt me ook voldoende, misschien vinden sommige dat al teveel.
                        De rest moet gewoon KH zijn imo.

Check eerst alle producten eens, de voedingswaarden zijn redelijk achterhaald van dat sheet. Er staat ook een nieuwe hier op het forum(door mij gepost).

Wat Pesc bedoelt is dat je nu whey neemt terwijl je al hoge eiwitten hebt en daarbij komt dat het een relatief duur product is.

Tevens heb je de activiteitenfactor op 1,7 staan, wat ik naar eigen ervaring met dat sheet behoorlijk hoog vindt als je geen zwaar werk oid hebt.
                        Dit eetschema heb ik de afgelopen 2 maanden aangehouden. Ben in die tijd 2,5 kilo aangekomen. Naar mijn eigen opzicht een nihil % vet. De activiteitenfactor heb ik op 1,7 gezet, omdat ik naast 4 keer per week in de sportschool, ook bijna 30 uur per week vakkenvul bij de jumbo.

Wat betreft vetten , daar zat ik inderdaad ook al naar te kijken. Het is mogelijk om de 3de maaltijd met de 4 boterhammen met pindakaas en kaas te vervangen door bijvoorbeeld 120g rijst, 150 kipfilet en wat groenten erbij. Hierdoor gaat het totaal aantal vet al naar 110g, dit zou volgens de sheet ook al voldoende zijn. De gemiste kcal uit vetten worden hier bijna volledig vervangen door koolhydraten (totaal 511g)

Comment

Ik moet wel toegeven dat ik de laatste tijd inderdaad wat minder fut heb dan voorheen. Mogelijk dat dit een rol daar in speelt? Misschien dus idd zoals in mijn vorige reactie, wat met de vetten/koolhydraten gaan spelen?

Comment

Dat kan daardoor komen. Ik heb het zelf ook.
                            Misschien kan iemand dit onderbouwen betreft hormonen oid? Mijn kennis reikt hier niet ver genoeg voor.

Ik zou inderdaad van je vetten wat halen en richting de 550 koolhydraten gaan...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X