Oke, weer wat geleerd . Kende dit "fenomeen" totaal niet! Maar hebben deze snelle koolydraten echt bewezen effect na het trainen? Neem nu meestal direct na het trainen gewoon een whey shake met melk en volkoren boterham met kipfilet.
Voedingsschema Bulk
Collapse
X
-
Maizena gebruik ik wel soms, maar dan op de manier waarvoor het bedoeld is. Dus als bindmiddel. Ik maak altijd een hele pan eten klaar voor 4 dagen en dat is een brouwsel van groenten met kip, rundvlees of vis. Vanwege de groentes komt er tijdens het koken nogal wat vocht vrij en met een beetje maizena wordt dat wat dikker. Het maakt namelijk niet uit wat voor plastic bakken je gebruikt om je lunch mee te nemen, op den duur gaat het allemaal een beetje lekken. Met een beetje maizena erbij lekt de boel niet of veel minder.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostMaizena gebruik ik wel soms, maar dan op de manier waarvoor het bedoeld is. Dus als bindmiddel. Ik maak altijd een hele pan eten klaar voor 4 dagen en dat is een brouwsel van groenten met kip, rundvlees of vis. Vanwege de groentes komt er tijdens het koken nogal wat vocht vrij en met een beetje maizena wordt dat wat dikker. Het maakt namelijk niet uit wat voor plastic bakken je gebruikt om je lunch mee te nemen, op den duur gaat het allemaal een beetje lekken. Met een beetje maizena erbij lekt de boel niet of veel minder.
Haal je stukjes kip of vlees even door de bloem en bak ze aan. Haal ze dan uit de pan en maak je stoofpot dan als normaal. Ikzelf doe er meestal voor 4-5 personen een mini flesje wijn bij van 25 cl en verder geen vocht. Dit met het vocht uit de groenten en de bloem van je vlees bindt gedurende het stoven heel mooi af.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostTip hiervoor Inferno:
Haal je stukjes kip of vlees even door de bloem en bak ze aan. Haal ze dan uit de pan en maak je stoofpot dan als normaal. Ikzelf doe er meestal voor 4-5 personen een mini flesje wijn bij van 25 cl en verder geen vocht. Dit met het vocht uit de groenten en de bloem van je vlees bindt gedurende het stoven heel mooi af.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Chefferson View PostOke, weer wat geleerd . Kende dit "fenomeen" totaal niet! Maar hebben deze snelle koolydraten echt bewezen effect na het trainen? Neem nu meestal direct na het trainen gewoon een whey shake met melk en volkoren boterham met kipfilet.All time PRs: 195/135/232,5
Meet PRs: 185/132,5/232,5
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDat was ik al een tijdje van plan inderdaad; een stoofpot maken. Vlees of vis wordt altijd gegrild of gebakken omdat het veel minder tijd vergt. En daarna in de pan met groentes die op het fornuis staat te pruttelen.
Ik snijd (morgen bijvoorbeeld sucade) vlees in kleine stukjes van ongeveer een vingerkootje dik. Haal ze door de bloem en bak ze even aan totdat ze bruin zijn.
Dan in een pan groenten aanbakken. In dit vorbeeld 2 rode uien, 1 of 2 paprika, een courgette en een wortel in kleine stukjes. Dat bak je in een pan. Wat knoflook erbij en kruiden naar keuze (in dit geval tijm en rozemarijn), flesje wijn erbij en 10 min rustig laten koken. Vlees erbij en 3-4 tomaten in 4en gesneden. Deksel erop en 2-3 uurtjes op laag vuur et voilaBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostWat ik doe:
Ik snijd (morgen bijvoorbeeld sucade) vlees in kleine stukjes van ongeveer een vingerkootje dik. Haal ze door de bloem en bak ze even aan totdat ze bruin zijn.
Dan in een pan groenten aanbakken. In dit vorbeeld 2 rode uien, 1 of 2 paprika, een courgette en een wortel in kleine stukjes. Dat bak je in een pan. Wat knoflook erbij en kruiden naar keuze (in dit geval tijm en rozemarijn), flesje wijn erbij en 10 min rustig laten koken. Vlees erbij en 3-4 tomaten in 4en gesneden. Deksel erop en 2-3 uurtjes op laag vuur et voila
Comment
-
Originally posted by Chefferson View PostKlinkt goed chef! Doe je er dan ook nog rijst of een andere koolhydraat bron bij?Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by Chefferson View PostGaat lekker off-topic zo (sorry TS). Maar waarom wijn? Puur voor de smaak? Of met een reden?Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Thanks allemaal voor de reacties, en tips betreft eten. Ik ga het 1 en ander testen en me schema nog even wat aanpassen. Ik heb de neiging altijd erg eentonig te eten als dit in me schema staat. Zo eet ik bijvoorbeeld al een jaar niks anders dan zilvervliesrijst, tartaar en kip. Nooit iets anders
Comment
-
Kleine update in me schema!
wat vinden jullie ?Attached Files
Comment
-
Je weet dat die rijst ongekookt gewogen is he? 150 gr rijst is een shitload rijst eenmaal gekookt. Daarnaast zou ik gewoon volle kwark nemen, ei-eiwit snap ik niet zo goed daarnaast wordt 75 gr oats op 200 ml magere (waarom mager?) melk lastig. Nogmaal alles volkoren en zilvervlies.. je moet er maar zin in hebben. Maar probeer dit gewoonBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostJe weet dat die rijst ongekookt gewogen is he? 150 gr rijst is een shitload rijst eenmaal gekookt. Daarnaast zou ik gewoon volle kwark nemen, ei-eiwit snap ik niet zo goed daarnaast wordt 75 gr oats op 200 ml magere (waarom mager?) melk lastig. Nogmaal alles volkoren en zilvervlies.. je moet er maar zin in hebben. Maar probeer dit gewoon
Heey, thanks voor je reactie, de melk mag dus best halfvolle of volle zijn ? En de rijst afwisselen met pasta/aardappelen en verschillende soorten rijst ?
Wat betreft de rijst, als ik deze hoeveelheden niet pak kom ik niet aan de kcal. Hoe kan dit anders verdeeld worden dan ? Ik ga dit schema vanaf overmorgen proberen.
en de ei-eiwit is gewoon het eiwit uit een ei en de dooier weggooien anders is het niet goed elke ochtend zoveel eieren te eten volgens mij.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment