Cutten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vergat ik te melden, ik eet een stuk of 3 muesli repen per dag als tussendoortje als ik me lamlendig voel.
    Zijn repen van wel 23gram p. stuk!!

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

JA was wel zo beetje me vraag! Wil alleen graag weten of iemand het antwoord op deze vraag heeft: Op die site staat dat je beter geen eiwitten meteen na training alleen snelle koolhydraten en na een uur een maaltijd met eiwitten want als je ook eiwitten zou nemen zou dat zorgen dat de koolhydraten minder goed opgenomen zouden worden en na een uur gaan de de glut4 vensters weer dicht en dan moet je de eiwitten innemen???? Kan iemand mij duidelijk heid verschaffen?!
      eat eat eat and look like a freak!

Comment

Vanmorgen gewogen
        Weeg nu 127.2 kg ben dus 4.5kg afgevallen. Gelukkig vertaald zich dit nog niet in het droger worden enzo maar in lamlendig voelen

************************************************** ****************************************
        ************************************************** ****************************************

Kon het niet maken om bovenstaande te plaatsen maar bedenk maar iets. Ga overigens wel door hoor maar ben me helemaal kapot geschrokken.
        Zal mij allemaal benieuwen maar voorlopig ben ik niet blij.

Greets...

Comment

1 week, 4,5 kg? ######!!!!!   [Super toch!]
          Je wilt toch droger worden dus dat je gewicht verlies hebt daar ontkom je natuurlijk niet aan!
          Die lamlendigheid verdwijnt "vanzelf" als je lichaam aan het nieuwe eetpatroon gewent is.

Gewoon volhouden Mr. C  

Succes ...... Ax  

DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Weet ik hoor Ax maar ik had gerekend op 120kg droog en als ik zo door reken kom ik eerder op 110kg en hoewel dat voor de meesten waarschijnlijk geweldig zou zijn krijg ik het echt benauwd bij het idee.
            Die 4.5kg was eigenlijk in 1.5 week waas de week daarvoor al begonnen met wat minder eten. Zat ook veel vocht bij wat en heb al iets minder "maag". Zoals je ongetwijfeld weet wordt ook die behoorlijk groter als je veel eet en die is nu aan het krimpen. Positief dus

Greets...

Comment

Gisteren weer op de weegschaal gestaan, had me voorbereid dacht ik maar schrok me wederom een ongeluk...... 122.9 kg.
              Betekent wederom ruim 4 kilo er af
              Zat soort in een dip, heb vreselijk hard getraind om uberhaupt de 130kg te halen en ben gewoon na zeg 2.5 weken zowat 9 kilo kwijt..
              Heb er tot net toe over gedacht om te stoppen maar omdat dat helemaal niet op schiet ga ik maar door. Mijn maag is nu helemaal weg en ook mijn buik is strak(ker) nu. Durf b.v. mijn armen en borst niet te meten daar blijft niks van over in mijn ogen. Vriendin zegt dat ik er goed uit ga zien, vooral mijn borst zou groter tonen. Heel lief van haar natuurlijk maar je gaat niet je eigen vriendje afzeiken natuurlijk
              Heb ook bf laten meten...17%. Was 20% dus mischien niet slecht maar als 9 kilo 3% is dan zou ik theoretisch nog 18 kg moeten afvallen
              Ik snap dat het niet zo werkt en dat het eerste wat je kwijt raakt vocht is en vervolgens vet maar toch...
              Heb ondertussen mijn clen binnen maar ga het ( nog ) niet gebruiken. Blijf ook deze week doorgaan met mijn dieet en trainen net als altijd.
              Het verlies in kracht valt me in verhouding nog mee overigens.
              Ben heel benieuwd hoe het deze week gaat en of de mensen ( zijn dan je vrienden ) blijven zeggen "ben je afgevallen" , "griep gehad zeker?"

Greets...

Comment

In 2 weken 9 kilo kwijt, dat is geweldig, daarvoor cut je toch ook Curiosio.
                Logisch dat je je massa mist.......vertel mij wat maar het is wel zo dat je straks wel veel harder toont en, als straks je buikspieren zichtbaar worden......dat is ook wel een aparte ervaring
                Nu niet stoppen, gewoon doorgaan en ook al zal je "maar" 110 kg wegen met een laag bf de meeste zouden daarvoor tekenen.
                Ach en wat andere zeggen.........

Succes Mr.C
                DUM SPIRI SPERO

Comment

Ga ook zeker door hoor Ax, ben alleen wat geschokt dat het gewicht waar ik zolang naar toe gewerkt heb zo snel weer weg is.
                  Maar ach ik zal niet zeuren

Greets...
                  Attached Files

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Curiosio @ Apr. 14 2003,19:07)]Ga ook zeker door hoor Ax, ben alleen wat geschokt dat het gewicht waar ik zolang naar toe gewerkt heb zo snel weer weg is.
                    Je houdt "schone" spieren over, qua massa even wat "minder" maar je zal veel harder er uitzien.
                    Ik ben benieuwd hoe het cutten verder verloopt

Grtzzzzz Ax
                    DUM SPIRI SPERO

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (dino21 @ Apr. 04 2003,18:25)]JA was wel zo beetje me vraag!  Wil alleen graag weten of iemand het antwoord op deze vraag heeft: Op die site staat dat je beter geen eiwitten meteen na training alleen snelle koolhydraten en na een uur een maaltijd met eiwitten want als je ook eiwitten zou nemen zou dat zorgen dat de koolhydraten minder goed opgenomen zouden worden en na een uur gaan de de glut4 vensters weer dicht en dan moet je de eiwitten innemen???? Kan iemand mij duidelijk heid verschaffen?!
                      Klopt helemaal. Onmiddellijk na de trainen, neem je eerst een kleine maar koolhydraat rijke maaltijd, BV. 2 banaantjes doet wonderen. Een uurtje later kun je je eiwitten nemen.

Als je onmiddellijk na het trainen eiwitten gaat nemen ipv. koolhydraten, gaat je lichaam de eiwitten afbreken om te verbranden, omdat je koolhydraat voorraad leeg is door het trainen. Zonde van je eiwitten dus, en extra werk voor je lichaam dat eigenlijk moet rusten.
                      What's the difference between your wife and your gear?
                      They both cost you all your money, make you loose your hair, give you a headache, keep you a wake at night, both can hurt you when you mis-use them, so you should handle them with care.
                      I also love them both, and can't live without them.

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (diet4ever @ Apr. 16 2003,09:07)]
                        Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (dino21 @ Apr. 04 2003,18:25)]JA was wel zo beetje me vraag!  Wil alleen graag weten of iemand het antwoord op deze vraag heeft: Op die site staat dat je beter geen eiwitten meteen na training alleen snelle koolhydraten en na een uur een maaltijd met eiwitten want als je ook eiwitten zou nemen zou dat zorgen dat de koolhydraten minder goed opgenomen zouden worden en na een uur gaan de de glut4 vensters weer dicht en dan moet je de eiwitten innemen???? Kan iemand mij duidelijk heid verschaffen?!
                        Klopt helemaal. Onmiddellijk na de trainen, neem je eerst een kleine maar koolhydraat rijke maaltijd, BV. 2 banaantjes doet wonderen. Een uurtje later kun je je eiwitten nemen.

Als je onmiddellijk na het trainen eiwitten gaat nemen ipv. koolhydraten, gaat je lichaam de eiwitten afbreken om te verbranden, omdat je koolhydraat voorraad leeg is door het trainen. Zonde van je eiwitten dus, en extra werk voor je lichaam dat eigenlijk moet rusten.
                        Ik neem aan dat je dit artikel bedoeld?

Eiwitten pal na de training maken dik

'Ik ben graatmager van mezelf. Dun maar hard. Na het trainen neem ik op aanbevelen van een sportmagazine altijd een eiwitpreparaat. Maar ik word alleen maar dikker, niet groter. Moet ik een duurder preparaat nemen? Whey of zo?'

Niet nodig. Je moet na het trainen helemaal geen eiwit nemen, alleen koolhydraten. Dan is je probleem opgelost. Je zult sneller groeien en minder vet afzetten.

Na het trainen worden in je spiercellen de GLUT4-tranportlichaampjes actiever. Ze kruipen van het midden van je cel naar de celwand en nemen daar suikers op van buiten de cel. De transportlichaampjes brengen de suikers dan weer de cel in, waar ze de leeggetrokken glycogeenvoorraden herstellen. Pas als dat is gebeurd gaat de spiercel eiwitten opbouwen. [ErGs]

Die GLUT4-activiteit betekent dat 'het venster' opengaat, en je dus je spieren vol snelle suikers kunt gooien. De zuigkracht van de spieren is zo groot dat er maar weinig van de suikers terechtkomt in je vetcellen.

Maar nou komt het: die truc werkt niet als er in je bloed veel vetten of veel eiwitten zitten. Dan klappen je spieren dicht. Neem je meteen na de training eiwitten, dan komt een groot deel van die voorraad in je vetcellen terecht. Daardoor word je dikker.

Een uur na je training sluit het venster zich. Dan heeft het geen zin meer suikers te nemen. Maar dan heeft je lichaam weer wel behoefte aan eiwitten. Dan is het dus weer wel verstandig om eiwitten te nemen.

De bewering dat je na het trainen suikers en eiwitten nodig hebt komt uit recent onderzoek naar duursporters. Daaruit bleek dat suikers en eiwitten in een verhouding van 2 op 1 de opname van aminozuren en suikers door de spieren versterken. Als je in plaats van eiwitten voorgesplitste eiwitten - peptiden - gebruikt, werkt het nog beter. En als je daarbij ook nog forse hoeveelheden van het aminozuur leucine gebruikt, dan werkt het nog-nog-nog beter.

Het mechanisme is ongeveer als volgt: de leucine en de suikers verhogen de aanmaak van insuline, de leucine versnelt ook anabole processen in de spier, en de eiwitten zorgen ervoor dat er so-wie-so aminozuren zijn om in de spier gesluisd te worden.

In totaal maak je met dit mengsel twee keer zoveel insuline aan als alleen met suikers, bleek uit een overigens zeer lezenswaardige studie van Luc van Loon.(1) Het stuk staat integraal op het web en bevat al het het materiaal dat ik voor dit stukje heb gebruikt.Maar hoe interessant de studie ook is, ik geloof niet dat bodybuilders de strategie die daarin staat beschreven moeten overnemen.

De studie is verricht op getrainde duursporters. Insulinespiegels van duuratleten reageren extreem op voedingsinterventies. Verder hadden de duursporters eerst een grondige trainingssessie ondergaan om de spieren te ontdoen van alle glycogeen. De hoeveelheid energie die ze daarbij verbruikten was een veelvoud van wat krachtsporters tijdens een sessie verbruiken. En, at last but not least, de atleten ondergingen de proef 's morgens vroeg, op de nuchtere maag. En de onderzoekers hadden de proefpersonen gevraagd 's avonds niet te eten.

(O ja. 's Ochtends. Dan is de concentratie groeihormoon en testosteron hoog. Train jij altijd 's ochtends?)

Realiseer je goed: deze mensen hadden dus twaalf uur alleen maar water in hun maag gehad, en verbrandden daarna intensief calorieën. Allicht dat ze meer insuline aanmaakten als ze eiwit kregen. Ze hadden gewoon meer aminozuren tot hun beschikking om insuline te maken. Maar voor bodybuilders, die het ontbijt nooit overslaan, veel eiwitten innemen, een minder extreme insulinerespons hebben en minder energie tijdens de training verbruiken, gaat die vlieger niet op.

Verder vraag ik me af of je vlak voor je training wel eiwitten moet nemen. Koolhydraten tijdens de training drukken het cortisol [ErGs] en een eiwitpreparaat voor de training blokkeert weer de opname van die suikers. Of haal ik nou teveel overhoop?

En dan is er nog iets. We hebben het tot nu toe gehad over insulinespiegels, maar niet over de uiteindelijke glycogeensynthese. De onderzoekers keken daarna in een andere studie, verricht onder dezelfde on-sportschoolachtige omstandigheden. Toen vonden ze dat een mengsel van 0,8 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht, 0,4 gram eiwitpeptiden per kilo lichaamsgewicht en leucine inderdaad de aanmaak van glycogeen meer verhoogde dan alleen suikers.

Maar…. toen ze de peptiden vervingen door suikers, en de proefpersonen gewoon 1,2 gram suikers per kilo lichaamsgewicht moesten wegwerken, bleek dat die simpele oplossing de aanmaak van glycogeen net zo goed bevorderde als het complexe mengsel. Sterker: het simpele mengsel werkte beter.

Bij de complexe oplossing was de hoeveelheid glycogeen in de spiercel 35,4. Bij de suikeroplossing was het 44,8.(2) Het verschil was trouwens niet statistisch significant.

Bron: Ergogenics. Tekst: Willem Koert

Grtzzzzz Ax
                        DUM SPIRI SPERO

Comment

Jeps dat artikel bedoelde ik axor. Maar neem nu ook na me traingin een aa-tje en appel en glas sinasappelsap en uurtje later maaltijd en heb een gevoel dat het toch helpt.
                          eat eat eat and look like a freak!

Comment

Oke dan toch maar, op verzoek van Ax

Heb afgelopen zaterdag weer gewogen en ja hoor weer wat er van af. Dit maal niet zo veel slechts 5.7 kilo.
                            Betekend dat ik dus in 3.5 weken van de 131,7 naar de 117,2 ben gedonderd, kan wel janken
                            Nu weet ik ook wel dat het dus "overtollig" gewicht was en dat het er allemaal mooier op gaat worden maar 14,5 kilo??
                            Ga het soort van merken in mijn kleding nu. waar broeken vroeger te klein werden zitten ze nu wat ruimer.

Heb ook meteen mijn bf laten meten en daar werd ik dan wel weer wat vrolijker van... 16%!!
                            Nu ga ik er wel van uit dat mijn maatje me niet probeerd op te beuren en dacht van ik haal er wat af..

Ga ondanks alles gewoon door met cutten.

Wat me wel op valt is dat mijn kracht wat lijkt terug te komen.
                            Ging ik bv met squatten van de 285kg ( 4-6 reps ) naar de 240kg met zelfde aantal reps, zaterdag had ik 255kg. Raar maar waar, denk dat mijn lichaam eindelijk wat gaat wennen aan het weinige eten.

Greets...

Comment

Very nice Curiosio keep up the good work

Still Getting Stronger hehe

Greetzzz

Comment

Originally posted by [b
                                Citaat[/b] (Anabolic frolic @ Apr. 22 2003,19:11)]Very nice Curiosio    keep up the good work

Still Getting Stronger hehe

Greetzzz
                                Toch geen leed vermaak hoop ik Frolic??

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X