Al dat eten... kan het ook met wat minder ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Al dat eten... kan het ook met wat minder ?

Heyy,

Ik ben echt de hele dag bezig van nu moet ik eten onee nog niet over half uur enz enz.. Eten begint beetje een obsessie te worden. Ik vind Trainen echt leuk maar dat eten word ik helemaal gestoord van en ik kan geen pasta meer zien eigenlijk . Dus ik vraag me af of je toch enigzins groeit als je gewoon zeg maar eet als een normaal mens. IK snap dat het niet ideaal is . Maar ik wil gewoon niet meer de hele dag bezig zijn met eten en wel lekker trainen want dat vind ik erg leuk en toch wel een beetje groeien om de motivatie erin te houden .

Ik kan bijvoorbeeld wel die shakes blijven houden ik neem er nu 3 per dag zon lean Gainer zitten koolhydraten in eiwitten en goede vetten. dat helpt toch ook al wel voor enige groei

Alvast bedankt

Het gaat er vooral om hoeveel kcal. je binnenkrijgt. Of dat nu komt uit 4, 5, of 10 maaltijden maakt niet gek veel uit. Het hele gedoe van om de 2-3 uur eten is een richtlijn maar wordt als wet gezien.

Kijk dmv. uitproberen hoeveel kcal. voor jou goed zijn. En zorg dat je daar op een dag aan komt. Je kan dus gewoon 3x per dag eten en dan nog die weightgainer erbij.

Omdat veel bb aardig wat kcal. nodig hebben en de maaltijden bij 3x per dag wel erg groot worden verdelen ze het over 6 maaltijden.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Eens met KIR.
      Hoe lang train je al G smurfie? Als je nog niet te lang traint of beter nog niet enorm veel spiermassa gegained hebt, zal je zeker zo ook kunnen groeien. Zorg er wel voor dat je eiwitopname minimaal op 1.5g/kg lichaamsgewicht (best nog iets hoger) zit en als je dan goed traint, groei je. Des te verder je vordert, des te belangrijker wordt een volwaardig voedingsschema. Maar je hoeft inderdaad niet superfanatiek te zijn qua voeding om toch te kunnen gainen in het begin.

Comment

De achterliggende gedachten achter de 6 maaltijden per dag is, dat je een gelijkmatige bloedsuikerspiegel houd, waardoor je minder trek krijgt in andere "ongezonde" dingen.

Er zijn nog meer redenen, maar daar kunnen we ergens wel een andere discussie starten.

Je moet in ieder geval zorgen dat het eten geen obsessie gaat worden, als jij gewoon met drie maaltijden uit de voeten kan om je energiebehoefte te halen, moet je dat zeker doen.
        Alleen als je op een gegeven moment 3 borden moet wegstouwen, 1 brood moet eten en nog meer in 3 maaltijden, vraag ik me af of je dan wel verstandig bezig bent

Succes in ieder geval.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik eet nu gewoon vaak tegen mijn zin in om zo maar aan die maaltijden om de 2-3 uur te komen en dat gaat me een beetje tegen staan, maar ik eet meestal niet omdat ik zoveel trek heb. Ik red het wel met 3 maaltijden per dag. Dan ga ik dat gewoon doen ook omdat ik nog helemaal niet zo lang bezig ben met fitness kan dat dus wel ik kreeg ook al het idee dat die mega eetschemas echt voor meer gevorderd zijn.

Bedankt voor de reacties

Comment

ja dat 6 keer maaltijd gedoe doe ik ook niet aan hoor veelste veel gezeik op mijn leeftijd.. maar probeer me eige wel vol te proppe
            on the road to get huge

Comment

ik eet 8 soms 9maaltijden.. en ja eten is een obsessie

Comment

is bij mij nu toch ook een obsessie, als ik vertrek met de auto en ik weet dat ik niet op tijd zal terug zijn om te eten dan neem ik alles onderweg mee.

Maar zo nu en dan neem ik mijn maaltijden eens niet zo nauw en dan voel ik dat ik toch steeds honger krijg op hetzelfde uur, u lichaam went er echt aan.

Grtz
                stil growing

Comment

eten is mijn hobby

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X