Kip uit de oven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kip uit de oven

Ik hou zelf niet van droge kip, dus ik maak er altijd wat meer van:

1 kipfilet
    2/3 plakjes rauwe ham (of parmaham, serranoham)
    knoflook
    klein beetje olijfolie
    tomaten
    zout en peper

Beetje zout en peper op de kip en inpakken met plakjes parmaham. De tomaten door midden snijden. Knoflook door midden snijden en met het snijvlak een ovenschaal insmeren. Wat druppeltjes olijfolie in de overschaal doen en verdelen met een kwastje of keukenpapiertje. Kip in het midden, tomaten eromheen met het snijvlak naar boven. En dan ongeveer 25 minuten in een voorverwarmde oven (200 graden).

Ik eet het dan met wat broccoli erbij en wat pasta.

Ok ok, de olijfolie en de ham leveren wat vet (olijfolie wel gezond vet natuurlijk) maar voor de rest lekker en mager.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

lijkt mij een prima recept hoor!
    Misschien niet voor de wedstrijdjongens en meiden..maar voor de recreatatieve sporters onder ons zeer zeker de moeite waard!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

gatver, had ik nu toch maar een oven gehad .

Ziet er lekker uit joh!

Comment

Snap niet dat mensen bij verschillende recepten per se ham moeten gebruiken. We weten toch dat het alles behalve goed is o.O en het is niet alsof er geen ladingen alternatieven zijn.

Comment

ziet er goed uit hoor.
          alleen tja wat al gezegt wordt de HAM
          Geeft dat echt extra smaak eraan?

ik vind droge kip met heins tomate ketchup heerlijk op brood maargoed iedereen eigen smaak
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Snap niet dat mensen bij verschillende recepten per se ham moeten gebruiken. We weten toch dat het alles behalve goed is o.O en het is niet alsof er geen ladingen alternatieven zijn.
            Of het nou op dat plaatje ham erop aan komt
            En dan zijn er mensen die kunnen frikandelen eten als gek en blijfen altijd nog droog.
            Of je moet moslim zijn

Comment

Ben jij een wedstrijd BB of zo Falstyr? Dat beetje ham zal niet zo veel uitmaken hoor kerel! Tis niet zo dat je kilo's spek aan het eten bent hoor.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Ben jij een wedstrijd BB of zo Falstyr? Dat beetje ham zal niet zo veel uitmaken hoor kerel! Tis niet zo dat je kilo's spek aan het eten bent hoor.
                Tja...kijk...voor de meesten onder ons maakt het weinig uit. Maar ook als ik op DBB kijk bij recepten staat er ook regelmatig ham bij. Dat alles gaat wel op tellen na een tijd. En aangezien sommigen al sneller dik worden dan anderen ontwijk ik zelfs de kleinste dingetjes zoveel mogelijk :P

Wedstrijd BB...die droom heb ik al lang en breed opgegeven. Zag de dingen waar men op let. Striae...schrap mij maar van de lijst van potentiale podium kandidaten. Daarnaast begint Olympische/Powerlifting mij steeds meer en meer te trekken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Tja...kijk...voor de meesten onder ons maakt het weinig uit. Maar ook als ik op DBB kijk bij recepten staat er ook regelmatig ham bij. Dat alles gaat wel op tellen na een tijd. En aangezien sommigen al sneller dik worden dan anderen ontwijk ik zelfs de kleinste dingetjes zoveel mogelijk :P

Wedstrijd BB...die droom heb ik al lang en breed opgegeven. Zag de dingen waar men op let. Striae...schrap mij maar van de lijst van potentiale podium kandidaten. Daarnaast begint Olympische/Powerlifting mij steeds meer en meer te trekken.
                  nou zou je de powerlifting leuker vinden ,dan zou ik je eerst aanbevelen zet maar in je voedings schema elke dag 250 gram ham erbij, want dat zal je nodig hebben

Comment

Ben het met leipe ouwe eens. Als je voor rauwe kracht en powerlifting gaat zou ik de angst voor een hoger BF maar laten schieten en nog maar een plakje ham extra naar binnen buffelen

Comment

No ty. Neem dan liever een schonere bron om meer kcal weg te werken :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X