Een kijkje in leo's keuken: cutmaaltijd voor de echte bulker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een kijkje in leo's keuken: cutmaaltijd voor de echte bulker

Deze maaltijd heb ik in de cut een beetje uitgevonden. Hij vult enorm, heeft relatief weinig calorieen en is nog gezond ook: wat wil je nog meer

Ingredienten (voor 1 persoon):

- 2 teentjes knoflook
    - 1-2 rode uien
    - 1 prei
    - eventueel 1 bosui
    - 1 bakje champignons
    - Veel verse groenten (ik gebruik vaak zon nasi/bami pakket, spaghetti pakket of roerbakgroentes ofzo), denk aan 700 - 1000 gr
    - Volkoren rijst (ik neem ongeveer 75 gram, maar in de bulk kan je hier dus meer van maken)
    - 100 gram kip (kan je uiteraard ook gewoon aanpassen)
    - Blik tomatensaus (kies er 1 met zo weinig mogelijk koolhydraten, meeste zijn rond de 4,5 gr / 100 gr)

- En een monsterlijk bord

Bereidingswijze:

1) Snijd de knoflook en de ui zo klein mogelijk (+- 1 mm3). Een tip om dit goed te doen, vind je onderaan.

2) Snijd de prei, bosui en champignons in zo dun mogelijke ringen

3) Gooi de knoflook, ui, prei, bosui en champignons in een beetje hete olie en laat het maar goed rotten in de pan. Zet tegelijk een pannetje rijst op.

4) Nou kan ook de in blokjes gesneden kip erbij en bak alles tot de kip goed gaar is (hak een blokje kip doormidden om te kijken of hij goed gaar is): laat die smaken maar goed vrij komen!

5) Het is tijd om dit prutje nog wat extra smaak te geven: zout en peper erbij! Wees maar niet te zuinig: er komt nog veel groenten bij, dus er moet genoeg kruiden in (de rest van de dag eet ik zoutvrij, dus hier kan ik het wel lijen).

6) Donder alle groenten erbij en goed husselen: de smaken hebben tijd nodig om zich met de andere groenten te mengen. Is wel zo lekker.

7) wanneer de smaken zich allemaal lekker hebben vermengd en de groenten beetgaar zijn, kan je de rijst erbij gooien (meestal serveer ik deze apart though), samen met de tomatensaus

8) Nou wordt het tijd om het vuur laag te zetten. Laat alles even pruttelen onder af en toe omscheppen.

9) Eindelijk is het zover: nou mag alles naar binnen! ga maar lekker voor de tv zitten, zoek een goed programma en eet smakelijk

Nog wat tips/opmerkingen:

- Kleine knoflook: snijd de knoflook eerst een paar keer over de lengte, maar niet helemaal tot het uiterste puntje (laat een stukje aan het einde onbesneden ). Doe dit nog een keer, maar houd dan het lemmet van het mes horizontaal en snijd weer een paar keer richting het onbesneden puntje, zonder het helemaal door te snijden. Nou kan je de knoflook in dunne ringetjes van het besneden tot het onbesneden puntje snijden en zie hier: kleine blokjes knoflook van +- 1 mm3

Doe ditzelfde met de ui en de maaltijd kan niet meer stuk.

- Zelf vind ik het wel relaxt om er champignons bij de flikkeren (omdat ik van mening ben dat ze echt wat toevoegen aan de maaltijd qua gezondheid en variatie, en omdat ik gewoon heel erg veel van champignons hou ). Hier zijn de meningen echter over verdeeld, dus moet je maar even kijken wat je prefereert.

- Om het tomaatgehalte nog wat meer te laten overheersen, kan je ook nog een paar tomaatjes klein snijden en bij stap 6 toe te voegen.

- Voor een wat pittigere maaltijd voeg je wat rode pepers toe bij stap 3. Zelf ben ik hier niet zo weg van, dus vandaar

- Verder zou ik deze maaltijd alleen nemen als je geen date oid hebt die avond, want de combinatie ui/knoflook is dodelijk voor je lichaamsgeur

ook valt de bereidingstijd mee: als ik bijvoorbeeld om 6 uur uit de sportschool wegga, staat er om 7 uur een heerlijke dampende maaltijd voor me.

Deze maaltijd zou je wel moeten vullen voor een uur of 2-3: ideaal voor de cut!

Als iemand dit geprobeert heeft: laat ff weten wat je ervan vond! succes
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

goed en helder, maar je vergeet 1 ding...

Wat zijn de voedingswaarden ? :P

Comment

sja dat ligt heel erg aan de groenten die je gebruikt. Zo heeft de ene soort bijna geen koolhdyraten/eiwitten en de andere soort juist wel veel. Vandaar dat ik het express heb weggelaten. Ook staan er geen voedingswaarden op die groentepakketten dus is het vrij lastig.

bij 100 gram kipfilet zal er ongeveeer 30 gram eiwitten in zitten en bij 100 gram rijst nog eens 65 gram koolhydraten. Ook een gram of 10 vet uit olie. Dit dus optellen bij de voedingswaarden uit groenten en je bent er
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X