Gegrillde kabeljauw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gegrillde kabeljauw

hoofdgerecht voor 4 personen
    310 kCal / 1300 kj p.p.
    bereidingstijd: 20 tot 25 minuten
    4 kabeljauwfilets (150 gram per stuk) - 6 eetlepels olijfolie - 1 teentje knoflook - 1 eetlepel balsamicoazijn - 1 eetlepel citroensap - 1 aubergine - 1 courgette - 1 rode ui - 1 venkel - 1 rode paprika - 1 theelepel fijngehakte tijm (vers of diepvries) - 1 theelepel fijngehakte rozemarijn (vers of diepvries) - 1 citroen - peper en zout

Spoel de kabeljauw af onder koud stromend water en dep deze droog. Maak een marinade van 4 eetlepels olijfolie, peper, zout, een geperst teentje knoflook, balsamicoazijn en citroensap. Zet de vis 15 minuten in deze marinade. Snijd intussen de aubergine en de courgette in plakken en pel de ui en verdeel deze in ringen. Schaaf de venkel in smalle repen. Snijd de paprika in grote stukken. Verwarm de grill voor. Roerbak alle groenten 8-10 minuten in de rest van de olijfolie. Breng op smaak met zout en peper. Strooi de tijm en rozemarijn erover. Bedek de bakplaat in de oven met een vel aluminiumfolie. Leg de visfilets op de bakplaat en gril de vis op 10 cm afstand van de warmtebron, afhankelijk van de dikte van de filets 5-8 minuten. (De vis is gaar als het visvlees gemakkelijk loslaat wanneer er met een vork in het dikste deel van de filets geprikt wordt.) Serveer de vis op een bedje van roergebakken groenten en garneer met partjes citroen.

Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

zal het recept aan me moeder doorgeven ..

Greetzz

Comment

Ik lust geen vis jammergenoeg.....

Comment

I live to end the game

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Dec. 30 2004,15:00)]zal het recept aan me moeder doorgeven   ..

Greetzz  
          neem eens innitiatief en maak het voor je moeder klaar
          Who's the Chef

Comment

Haha, dat lijkt me een utopia Been...

Comment

Mmmmmmmmm... kabeljauw Utopia.... lekker!
              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Dat soort woorden begrijpt Freekie niet,MissS!

Comment

Daarom juist...

Comment

Comment

en wat jammer dat ik het nu nou juist wel wist .. en zolang ik me lieve moeder nog heb die voor me kookt en alles doet ga ik niets zelf doen ..

Comment

Ik zou ook zeggen dat ik het wel wist hoor, ook al blijkt dan nergens uit of het ook echt zo is...  

Maar goed, zo als ik al had verwacht kan je moeder het wel op haar buik schrijven dat ze zelf een keer een lekker gerecht voorgeschoteld krijgt...
                        Een keer wat terug doen zou echt niet gek zijn hoor, het is niet zo vanzelfsprekend als jij lijkt te denken.  

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X