Roerei oke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Roerei oke?

Hallo allen,

Ik ben sinds een tijdje massa aan het trainen en ik vroeg me af of mijn recept een beetje verantwoord is.

6 eieren
    100 g kipfilet (plakjes)
    paar plakjes kaas (zelf gesneden)
    2 Tomaten
    rood uitje
    klein beetje sambal
    kruiden naar smaak

Ik maak hier een roerei van en eet het vrijwel altijd in een keer op als avondeten.
    Als ik het niet op krijg bewaar ik het voor de volgende dag.

Is dit een beetje oke als avondeten? Ik weet dat er vrijwel niks aan groenten in zit maar ik eet veel fruit dus daar haal ik mijn vitamines uit (denk ik)

Alle tips/kritiek is welkom!

Helemaal toppie, ik zeg: waarom niet?

Als je eens wist wat ik allemaal eet ;P
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Tip:
      Kijk even in de voeding sectie kerel...

Comment

maak een voedingsschema dan weet je wat je mist.

Comment

denk dat er niets mis mee is afhankelijk van wat je de rest van de dag eet. maar denk niet dat fruit groente kan vervangen, heb even gegoogeld:

Voedingskundige verschillen
          Zowel groenten als fruit leveren vooral koolhydraten, vitaminen, mineralen, vezels en tal van bioactieve stoffen
          zoals carotenoïden en flavonoïden. Vruchten zijn doorgaans echter zoeter dan groenten omdat ze meer
          enkelvoudige suikers bevatten (5 tot 15 %). In fruit spelen ook meer zoet-zuurverhoudingen. In de meeste
          vruchten zijn de suikers opgeslagen in de vorm van zetmeel, dat bij het begin van het rijpingsproces wordt
          omgezet in suiker. Parallel met de omzetting van zetmeel in suiker vermindert tijdens de rijping ook het
          zuurgehalte in fruit. Verschillende organische zuren zoals citroenzuur, appelzuur, wijnsteenzuur en
          dicarbonzuren zijn verantwoordelijk voor de zure smaak van de meeste vruchten.
          Ten slotte is er tussen groenten en fruit maar ook tussen groente- en fruitsoorten onderling een grote
          Nutrinews - p. 1
          verscheidenheid in hoeveelheden en soorten vitaminen, mineralen en bioactieve stoffen. Met andere woorden,
          elke soort is uniek.
          Elke dag groenten én fruit
          Om volop van alle unieke eigenschappen van groenten en fruit te kunnen genieten, staan er op het menu van
          een gevarieerde en evenwichtige voeding allerhande groenten én fruit. Groenten en fruit brengen ook veel
          variatie in de voeding, enerzijds omwille van het zeer uitgebreide assortiment, anderzijds door een breed scala
          van bereidingsmogelijkheden.
          De aanbevolen consumptie is 300 g groenten per dag (bij voorkeur vers of diepgevroren zonder room- en/of
          saustoevoegingen) en 2 tot 3 stukken fruit (bij voorkeur vers). Vruchtensap bevat minder voedingsvezels dan
          vers fruit. Gedroogd fruit is zeer energierijk. Daarom mag het equivalent van 2 tot 3 stukken fruit (250 tot 375 g)
          niet worden vervangen door dezelfde hoeveelheid gedroogd fruit. Producten gemaakt op basis van fruit zoals
          confituur en vruchtenstroop kunnen evenmin fruit vervangen voor wat betreft de voedingsvezels, vitaminen en
          mineralen.
          Gezondheid
          Groenten en fruit leveren een belangrijke bijdrage tot onze dagelijkse voedingsstoffenbehoefte. Daarnaast wordt
          een hoge groente- en fruitconsumptie ook in verband gebracht met een mogelijk preventieve werking op
          chronische ziekten zoals kanker en hart- en vaatziekten maar ook op longziekten (CARA) en staar. Op welke
          manier groenten en fruit deze ziekten helpen voorkomen is nog niet helemaal duidelijk. Het beschermende
          effect is waarschijnlijk niet op 1 of enkele stoffen terug te voeren maar op de interactie tussen honderden
          verschillende componenten aanwezig in groenten en fruit. Om zeker te zijn dat we zoveel mogelijk
          gezondheidsbevorderende bioactieve stoffen binnen krijgen, is het belangrijk elke dag 300 g groenten en 2 tot 3
          stukken fruit te eten. De onderzoekers hebben ten slotte ook nog niet kunnen vaststellen van welke groente- en
          fruitsoorten de meeste preventieve werking uitgaat. Variatie biedt dus de beste preventie. Varieer en kies zoveel
          mogelijk voor seizoenproducten. Bij inlandse seizoengebonden producten is de tijd tussen oogst en verkoop

korter. Bovendien zijn ze vaak goedkoper.

bron:http://nice-info.be/BENL/assets_db/I...om_fruitIN.pdf

Comment

dafuq? dit als avondeten? zoveel eieren per dag lijkt me beetje overkill..
            Zou gewoon lekker rijst of pasta nemen met kipfilet, geen beleg.
            Originally posted by Iason View Post
            Hallo allen,

Ik ben sinds een tijdje massa aan het trainen en ik vroeg me af of mijn recept een beetje verantwoord is.

6 eieren
            100 g kipfilet (plakjes)
            paar plakjes kaas (zelf gesneden)
            2 Tomaten
            rood uitje
            klein beetje sambal
            kruiden naar smaak

Ik maak hier een roerei van en eet het vrijwel altijd in een keer op als avondeten.
            Als ik het niet op krijg bewaar ik het voor de volgende dag.

Is dit een beetje oke als avondeten? Ik weet dat er vrijwel niks aan groenten in zit maar ik eet veel fruit dus daar haal ik mijn vitamines uit (denk ik)

Alle tips/kritiek is welkom!

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
              dafuq? dit als avondeten? zoveel eieren per dag lijkt me beetje overkill..
              Zou gewoon lekker rijst of pasta nemen met kipfilet, geen beleg.
              Ik eet dit zeker niet elke dag maar nu ongv 2 keer in de week.
              Verder eet ik elke dag bij het ontbijt een halve bak magere franse kwark met een appel en de andere helft met appel als lunch en soms nog een paar boterhammen.

Ik kan mij helaas niet aan voedingsschema's houden door mijn werk.
              Vaak werk ik s'avonds en in de weekenden dus kook ik niet maar eet ik wat ik op mijn werk krijg.
              Daar probeer ik niet te veel koolhydraten binnen te krijgen en zo veel mogelijk eiwitten.

Dank allen voor de reacties!

Comment

Je roerei ansich niks mis mee, hele ochtend middag op kwark en appel wel.
                Ik werkte ook in de ploegensienst, bak rijst en drie kipfilets mee, und klaar.

Comment

Originally posted by Iason View Post
                  Ik eet dit zeker niet elke dag maar nu ongv 2 keer in de week.
                  Verder eet ik elke dag bij het ontbijt een halve bak magere franse kwark met een appel en de andere helft met appel als lunch en soms nog een paar boterhammen.

Ik kan mij helaas niet aan voedingsschema's houden door mijn werk.
                  Vaak werk ik s'avonds en in de weekenden dus kook ik niet maar eet ik wat ik op mijn werk krijg.
                  Daar probeer ik niet te veel koolhydraten binnen te krijgen en zo veel mogelijk eiwitten.

Dank allen voor de reacties!
                  Zo heej n halve bak kwark bij het ontbijt, en de andere helft als lunch?
                  En soms nog n paar boterhammen?

Ik zei al kijk in het voedings gedeelte....

En dat over je werk is geen exuus kerel.. Bijna iedereen werkt..
                  Zoveel mogelijk eiwitten is ook kut met peren.

Sorry dat ik het moet zeggen..
                  Maar je eet als n kleuter... En waarschijnlijk heeft die er nog niet voldoende aan!

Comment

Nogmaals: Maak een schema. Timing is ondergeschikt aan de hoeveelheid die je eet. Gewoon van te voren klaarmaken en meenemen. Zoals knul al aangeeft, iedereen heeft een baan en er zijn zat mensen die onregelmatig werken. Als je wat wilt bereiken moet je er wat voor doen en geen uitvluchten gaan verzinnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X