Werkzame stoffen pre-workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Werkzame stoffen pre-workout

Goedemorgen allen,

Waarschijnlijk is hier allang een discussie over geweest maar ik zie het niet terug dus bij deze alsnog. Ik train nu een aantal jaren, gaat lekker en in totaal zo'n 12-15 kilo erbij gekregen. Ik supplementeer met eiwitten en multivitaminen maar merk dat ik ondanks voldoende afwisseling in mijn trainingsschema nu tegen een plafond aanloop. Nu wil ik gaan starten met een pre-workout om zo door te knallen.

Er zijn vele aanbieders op de markt. Crack, Unleash, NO X-Plode, MAD Max. Van een vriend van mij (die arts is) kreeg ik door dat vele stofjes in de pre-workout ingredienten zijn die door de lever worden gezien als vergif en de lever ook niet passeren en dus worden afgebroken. Met andere woorden je zeikt alles weer uit en eigenlijk blijft vrijwel alleen de booster over waar je nog vet van wordt als je niet hard genoeg zou trainen. Hij adviseerde me om mij te richten op producten met een hoge arginine waarde. Dan blijft dus alleen Unleash V3 of MAD Max over.

Wat is jullie ervaring, ook met de andere producten? Ik wil wel de goede shit hebben en kan mijn geld maar 1x uitgeven. Dus ik wil zeker weten dat ik het goede heb.

Geen idee ben ook benieuwd dus blijf di even volgen.

Comment

Laat je arts maar eens een booster proberen, en dan nog vertellen dat je alles uitpist behalve de arginine.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@GeneralIx: Lekkere reactie, goed kort door de bocht ook. Er staat ook "vele stofjes". Je krijgt er zeker een boost van waardoor je harder en langer kan trainen. Maar mij gaat het om de actieve ingredienten. De creatines die erin zitten moeten zin hebben en de arginine is blijkbaar (vandaar ook de link) ook belangrijk om verder te groeien. Ik wil alleen weten waar ik het beste mijn geld aan uit kan geven, aan welke pre workout.

Comment

Arginine is gewoon een eiwit hier een stukje wat ik ooit eens gepost heb hierover.

Arginine
          Arginine is een van de belangrijkste en nuttigste aminozuren die een rol speelt bij het functioneren van spieren, bij de groei en bij de genezing door het afweersysteem te reguleren en ondersteunen. Het is ook belangrijk voor de mannelijke vruchtbaarheid.
          Voor volwassenen is arginine een niet essentieel aminozuur. Arginine kan door het lichaam zelf gemaakt worden in de ureum cyclus. Voor kinderen is het wel een essentieel aminozuur omdat kinderen veel meer arginine nodig hebben voor hun snelle groei dan volwassenen. De hoeveelheid arginine die uit de ureum cyclus gehaald kan worden is beperkt, daarom moet bij kinderen in hun dagelijkse voeding arginine aanwezig zijn.

Belangrijke bronnen van arginine.
          Rauwe graanproducten, chocola en noten zijn belangrijke bronnen van arginine (in de eiwitten).

Eigenschappen van arginine.
          - Vergroot de weerstand.
          - Belemmert de groei van diverse tumoren.
          - Bouwt spieren op en verbrandt vet door de schildklier te stimuleren tot grotere productie van groeihormoon.
          - Bevordert de genezing van brandwonden en andere wonden.
          - Helpt de lever beschermen en schadelijke stoffen onschadelijk maken.
          - Verbetert het zaad bij mannen met zwak zaad.
          - Arginine samen met lysine kan herpesaanvallen (blaasjes in de mond) beperken bij dragers van dit virus.
          - Een voorbeeld van een arginine supplement is L-arginine van Solgar Vitamins (500 mg), klik hier om on-line te bestellen.

Voorzichtig.
          - Voedingssupplementen niet innemen op de lege maag.
          - Een dosis tot 1,5 g lijkt veilig te zijn.
          - Neem niet te veel; dit kan psychische klachten, stofwisselingsstoornissen en diarree veroorzaken.
          - Een hoge dosis kan gevaarlijk zijn voor kinderen.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Alle ingrediënten zijn in meer of mindere mate actief. Vast dat er een hoop dingen bij zitten die te laag gedoseerd zijn om echt te merken, maar er zitten wel meer werkzame stoffen in boosters dan L-Arginine en creatine.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@IJsBlok: Je info is dus wel precies wat ik zoek! Het is dus 1 van de belangrijkste en nuttigste aminozuren die een rol speelt bij het functioneren van spieren.

Weet iemand welk product de hoogste dosering arginine per serving bevat? Crack, Unleash, NO X-Plode of MAD Max?

Comment

OK, ik ben eruit! Puur vanwege het prijsverschil heb ik Mad Max besteld. Unleash V3 was toch wat duurder. Keep you posted!

Comment

Geranamine moet je naar kijken als je hard wil gaan, dat in combinatie met caffeïne is zo'n beetje enige wat bij mij aanslaat (ongeacht welk product het is, zitten die 2 erin dan werkt het bij mij)

Veel pre-workout boosters zijn vrij matig of werken maar 1x, merk dat die unleash v3 (al is het echt het chemishte goedje ever) mits op lege maag genomen eigenlijk blijft werken.

Mad max geen ervaring mee

EDIT: je kunt het extra groeien van een pre-workout wel redelijk aan de kant zetten, je kunt eventueel wat langer intensief doortrainen maar daar houdt het ook wel redelijk mee op. Moet niet ineens massa gains verwachten omdat je een pre-workoutbooster inneemt.
                  Last edited by Yawgmoth; 20-08-2010, 10:29.
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Als je zo gefocust bent op de L-arginine, waarom haal je dan niet een potje L-arginine + een potje caffeine tabs?

Ik houdt het lekker bij no xplode!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X