Het gebruik van shakes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het gebruik van shakes

Hallo,

Ik heb een aantal vragen over het gebruik van shakes:

1. Moet je elke dag trainen (strength/cardio) als je shakes gebruikt?
    2. Wanneer je een dag niet traint, moet je die dag wel je shakes nemen?
    3. Waneer je die dag niet traint, moet je dan wel bijvoorbeeld hardlopen om die kcal wel te verbranden?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

1. Nee
    2. Kan wel, hoeft niet. Indien wel is direct na het ontwaken de beste tijd.
    3. Ligt aan je doelen. Bij spiermassa opbouwen zou ik gewoon rusten, bij vet% verlagen wel doen, en dan het beste +- 15 minuten nadat je de shake 's ochtends hebt gehad.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Tijd om de stickys te gaan lezen, shakes drinken zonder een correct voedingsschema zul je geen beer van worden
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Welkom op ons forum

Als je gaat trainen ga je aan de hand van je activiteit en je lichaamssamenstelling een voedingsschema maken. Dit voedingsschema is afgestemd op je doelen en je activiteit per dag. Op een trainingsdag zal dit er dus anders uit zien dan op een niet-trainingsdag.

Supplementen zijn een aanvulling op dit voedingsschema, en vervangen nooit gezonde voeding. Ze worden gebruikt als de voeding bijgevuld moet worden. Je hoeft dus geen shakes te nemen, maar velen vinden het wel gemakkelijker.

Op alle drie de vragen kan ik dus het volgende antwoord geven: nee, je gebruikt de shakes alleen om gaten in je voedingsschema op te vullen. Als je het die dag niet nodig hebt drink je er geen.

Als je meer wilt weten over voeding en training kan ik je aanraden om dit eens door te lezen: http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Bedankt voor alle reacties. Ook op de rest van dit forum staat veel nuttige informatie. Goed bezig!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X