starten met weight gainer, welk dieet hoort erbij

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• starten met weight gainer, welk dieet hoort erbij

Hallo beste forum lezers,

Ik ben net nieuw op dit forum, heb wel veel gelezen op dit forum, very nice. maar ik zit zelf ook met een aantal vragen. ik wil weight gainer gaan proberen, omdat ik na 3 jaar sporten wat meer spiermassa wil aankomen. Ik hoorde ook dat als je weight gainer gaat gebruiken, je je dieet ook moet aanpassen. kan iemand mij hiermee van dienst zijn en wat voorbeelden laten zien over een dieet.

Ik ben 1.93m
    weeg 85 kilo.
    heb een vetpercentage van ongeveer rond de 11%

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
    tnx, ciaou ciaou

Welkom Johan!

Een weight gainer bevat vaak veel koolhydraten en eiwitten. Als je dezelfde K/E/V verhouding wilt behouden dan moet je dus een beetje schuiven.

Ik maak mijn eigen 'weight gainer':
    1. Havermout in een blender, lekker droog blenden tot het fijn poeder is.
    2. Banaan pakken en erin gooien (voegt stevigheid toe, zorgt er ook voor dat de havermout niet naar de bodem zakt)
    3. Olijfolie erbij voor goede vetten
    4. Wat scheppen eiwitpoeder
    5. Melk erbij
    6. Blenden maar

Goedkoper dan weight gainers in de winkel.

Comment

weightgainers zijn pure onzin en bomvol suikers waar je alleen maar vet en niet sterker en groter van wordt.
      als je het dan doet maak je zelf een gezonde shake van havermout met melk pindakaas, whey en mischien wat rauwe eieren
      als je niet echt sterker wordt van je training dan heb je de laatste 3 jaar gewoon te weinig gegeten. zo simpel is het meer eten!!!! weightgainers zijn gewoon voor poesies die geen stukie vlees meer door hun strot krijgen na een paar maaltijden.

begin met het eten van veel havermout/brinta met melk en whey. lekker veel rijst met kip of vis met groente en eieren eten. voor het slapen gaan een bak magere kwark. voor de gezonde vetten noten, vete vis en olijfolie. verder veel vlees, vis, kip eieren eten.

bereken is uit hoeveel kcals je nodig hebt en hoeveel je nu binnenkrijgt.
      ik durf er mijn gehele spaarrekening op te verweden dat je gewoon te weinig eet.

eat like a pig, than you get big!!!!
      succes.
      Last edited by maar7en8; 01-11-2011, 20:25.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Bedankt voor de snelle reactie,
        Ik wil ook wel een dieet gaan volgen, maar ik zou niet weten wat allemaal wel en niet kan. want mensen die veel eten en veel snoepen die worden dik, vet. ik wil wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen en ook goed gaan sporten.

Ik weet niet of iemand mij een soort van voedingsschema kan opstellen of tips kan geven om er eentje te maken?

en hoe bereken je precies hoeveel calorieen je verbruikt en tot je neemt?

ciaou ciaou

Comment

De vraagstelling is niet goed.
          Ik gebruik dieet X, met welke supplementen kan ik eventueel mijn voeding optimaliseren?

Om antwoord te kunnen geven op de vraag of een weight gainer wat voor jou kan betekenen zul je eerst wat meer moeten vertellen over jouw voeding.

Persoonlijk ben ik niet kapot van weight gainers.

Comment

Duik anders eens in de sticky`s. er staat ook een excelsheet die je kunt gebruiken om een voedingsschema op te stellen.

Dagelijkse voeding - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Comment

als ik het zo eens bedenk en terug denk hoeveel ik eet, eet ik idd veel te weinig.
              s'ochtends 4 boterhammen, en wat melk. maar verder over de dag verspreid nog 2 boterhammen en een paar crackers, dus veel te weinig. eet ook niet elke 2 uur. dus als iemand mij een beetje kan helpen met wat adviezen hoeveel en wanneer ik het beste kan eten?

Comment

Lees zeker de sticky`s! Gebruik ook de sheet.

Kies uit hoogwaardige voeding.
                koolhydraten:
                - Granen zoals havermout en brinta
                - volkoren brood en pasta, zilvervlies rijst en aardappels etc

Eiwit:
                - Mager vlees zoals kipfillet en biefstuk
                - Zuivel zoals magere (karne) melk, kwark en yoghurt.
                - Noten (tevens ook een vetbron)
                - Vis etc

Vet:
                - oliën
                - noten (eiwitten)
                - vette vis (eiwitten!) etc

Dit zijn zomaar wat producten die je kunt gebruiken. Hoe minder een voedingsmiddel is bewerkt hoe beter het vaak is.

Comment

klopt het dat je ongeveer 2200 tot 2500 kcal nodig heb voor een normaal dag. ik heb op een site allerlei dingen kunnen bereken hoeveel kcal je verbrand met verschillende werkzaamheden. hoe kan je dit dan berekenen en hier je dieet op aanpassen? want je moet meer kcal overhouden dan dat je tot je neemt of niet?

ciaou ciaou

Comment

Weightgainer uit potjes zijn toch om boksers snel in een zwaardere gewichtsklasse te krijgen?

Beetje eerlijke retailer geeft ook aan dat het niet perse voor droge massa geschikt is.

Mammoth -100
                    Ssssmoking

Comment

Originally posted by johan verburg View Post
                      klopt het dat je ongeveer 2200 tot 2500 kcal nodig heb voor een normaal dag. ik heb op een site allerlei dingen kunnen bereken hoeveel kcal je verbrand met verschillende werkzaamheden. hoe kan je dit dan berekenen en hier je dieet op aanpassen? want je moet meer kcal overhouden dan dat je tot je neemt of niet?

ciaou ciaou

U heeft ongeveer 35 Kcaloriën nodig per kilo om te beginnen.
                      3000 Kcal per dag ongeveer.

Comment

Originally posted by Sporty Kris View Post
                        U heeft ongeveer 35 Kcaloriën nodig per kilo om te beginnen.
                        3000 Kcal per dag ongeveer.
                        dat zegt nog niks volgens dit regeltje heb ik er 2400 nodig maar eet er ondertussen 3500kcals per dag en ik wordt er zeker niet vet van. dus dit werkt gewoon lang niet voor ieder.
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X