Crash tijdens training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Zo werkt het menselijk lichaam niet op fysiologisch niveau. Als je gezond bent en goed hebt gegeten dan zit er meer dan voldoende glycogeen in de spiercellen en het is direct beschikbaar. Er is dus geen sprake van een zogenaamd "pompje" dat de glycogeen moet afleveren.

Het zijn meestal duursporters die last hebben van slinkende glycogeen voorraden:

Dus als jij 3 of 4 keer die man met de hamer tegenkomt, dan vermoed ik dat er iets anders aan de hand is. Wellicht hypoglykemie?
    wanneer gaan wij nou een keer samen trainen........
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Eens met Inferno.

Misschien heb je ijzertekort ofzo, bloedarmoede? Wellicht eens even bloed laten prikken bij de de doktor.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
        Eens met Inferno.

Misschien heb je ijzertekort ofzo, bloedarmoede? Wellicht eens even bloed laten prikken bij de de doktor.
        Heb even de symptomen van bloedarmoede opgezocht:

- abnormale vermoeidheid
        - algehele zwakte en lusteloosheid
        - verminderde weerstand
        - kortademigheid, vooral bij lichamelijke inspanning
        - licht in het hoofd, duizeligheid, het gevoel dat je gaat flauwvallen
        - hartkloppingen
        - transpireren (zweten)
        - hoofdpijn
        - oorsuizen (oorsuizingen)
        - er bleek uitzien (met name onder de vingernagels), bleke lippen
        - koude handen en voeten
        - tintelingen in de voeten
        - gebarsten mondhoeken, of scheurtjes in de lippen
        - bij mannen impotentie (geen erectie kunnen krijgen) of minder zin in seks
        - slaapproblemen
        - concentratieproblemen
        - maag- en darmstoornissen
        Het enige waar ik last van heb van de bovenstaande symptomen is kortademigheid en hartkloppingen bij lichamelijke inspanning (na mijn set bijvoorbeeld), maar dat is normaal toch? Ik zweet natuurlijk wel in dagelijks leven maar dit is gewoon normaal, ik doe niet 3x per uur deo op ofzo. Gewoon 1x in de ochtend en na het douchen. Ik voel verder ook niets nats. Neem aan dat dat wel in orde is. De rest heb ik geen last van.

IJzer, ik eet elke dag volkorenbrood op werk/school en ik eet muesli met rozijnen na mijn avondeten (zit allebei ijzer in). Daarnaast slik ik 1 vitaminepil per dag (in de ochtend op nuchtere maag samen met 1 visoliecapsule). Die vitaminepil bevat 43% ADH. Of moet ik dan nog meer ijzer binnen krijgen (meer eten enz)?

Edit: Heb vandaag mijn sample van NoxPump gekregen. Ga die vanavond proberen.

Comment

Originally posted by T-Buser View Post

Het enige waar ik last van heb van de bovenstaande symptomen is kortademigheid en hartkloppingen bij lichamelijke inspanning (na mijn set bijvoorbeeld), maar dat is normaal toch? Ik zweet natuurlijk wel in dagelijks leven maar dit is gewoon normaal, ik doe niet 3x per uur deo op ofzo. Gewoon 1x in de ochtend en na het douchen. Ik voel verder ook niets nats. Neem aan dat dat wel in orde is. De rest heb ik geen last van.

IJzer, ik eet elke dag volkorenbrood op werk/school en ik eet muesli met rozijnen na mijn avondeten (zit allebei ijzer in). Daarnaast slik ik 1 vitaminepil per dag (in de ochtend op nuchtere maag samen met 1 visoliecapsule). Die vitaminepil bevat 43% ADH. Of moet ik dan nog meer ijzer binnen krijgen (meer eten enz)?

Sorry, dat was gericht naar Martin.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Het antwoord van Kevster is gericht tot marnop.

Maar laat ik toch even reageren.

Het blijft toch giswerk op die manier. Je kunt het slechts met zekerheid vaststellen als jij je bloed laat onderzoeken.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Vandaag waren de benen aan de beurt. Heb momenteel NoxiPro (paar weekjes).
              Heb 1 afgestreken scoop gemixt met 300ml water. 20 minuten later was ik in de sportschool.

De eerste 2 oefeningen + warmups (Squat + SL Deadlift) gaan prima.
              Maarja... toen kwam de Leg Press. Ik heb gewoon bijna 20 minuten gedaan om mijn 4x10x185 te doen. Tussen de sets door was ik gewoon doodmoe, constant hijgen en uitpuffen en moest de hele tijd gapen. Dit hield intotaal een half uurtje tot 45 min aan. Daarna ging het langzaam aan weg.

Is mijn dosering dan te hoog/te laag misschien? Ik kan niks vinden via Google o.i.d. over een crash/dip tijdens de training.

Iemand een idee?

Thanks.
              Noxipro is een leuk supje maar geen wondermiddel, je carbs voor de training bepalen hoe je traint, maar niet de carbs die je vlak ervoor neemt, je eet 1,5 uur ervoor op zijn minst je maaltijd, ik hou zelf 2 uur aan, je spierglycogeen moet al genoeg zijn om een volledige training max aan te kunnen, vlak voor je training carbs nemen vind ik onnodig en zou je willen dan ook niet vlak ervoor, zelfs een snelle carb niet.
              Je maaltijden voor je training moet je zien als je wapens/munitie in de strijd op te kunnen trainen op max intensiteit, te laat laden werkt averechts.
              Noxipro met een lage glycogeen voorraad is gewoon wachten op een crash, die krijg je eigenlijk met alle pre workout als je niet goed eet.
              Als je overigens weinig tijd hebt om goed te kunnen eten voor je trainen is Palatinose een goeie carb bron.
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X