methilfenidaat Adhd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• methilfenidaat Adhd

Beste,

Ik heb een vraagje. Ik heb een diagnose gehad en daaruit is gebleken dat ik adhd heb. Maar weet iemand hoe het zit met de spieropbouw? Als je deze medicatie slikt. Ik ging vandaag hardlopen voor het eerst met methilfinidaat en ik kon opeens veel verder rennen werd gewoon niet moe. Is dit nou slecht of niet? En de spieropbouw vertraagd die door dit middel of juist niet. Ik eet wel minder nu maar dat is alleen maar beter want mijn gezonde maaltijden blijf ik wel eten ook al heb ik geen honger. Het lijkt me toch als je gewoon blijft eten er niet veel mis kan gaan? Hebben mensen ervaringen?

Maakt niks uit volgens mij, als je maar genoeg blijft eten en trainen

Comment

ADHD is naar mijn mening bullshit! Het is voor de pharmaceutische en psychologische industrie! Maar om op je vraag antwoord te geven sommige pillen kunnen spier groei tegen houden maar dat moet je even in je bijsluiter bekijken. En je hebt een voordeel. Je hoeft geen pre-workout te kopen. Neem gewoon geen pil in de ga je vast hard
      Hard work Pays off!

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
        ADHD is naar mijn mening bullshit! Het is voor de pharmaceutische en psychologische industrie! Maar om op je vraag antwoord te geven sommige pillen kunnen spier groei tegen houden maar dat moet je even in je bijsluiter bekijken. En je hebt een voordeel. Je hoeft geen pre-workout te kopen. Neem gewoon geen pil in de ga je vast hard
        Met alle respect, maar dit soort uitspraken kan je beter voor jezelf houden. Stel dat de jongen(?) er last van ondervindt in zn dagelijkse leven?

Comment

een mening = een mening

Comment

Iets van de klok en de klepel?
            Het klopt dat de term adhd erg snel gebruikt wordt bij (hyper-)actieve kinderen en dat er vaak onnodig medicijnen worden voorgeschreven zit ook een kern van waarheid in.

Maar dat het bullshit is, is erg kort door de bocht en ik spreek uit eigen ervaring.
            Of zou ik het me toch inbeelden en heb ik het me aan laten praten?

Maar dat is mijn mening!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Er zijn wel talloze artikelen te vinden over dat het een 'fictionele ziekte' is. Maar dat terzijde daar ging dit hele topic niet over.

TS: idd de bijsluiter lezen en als je echt problemen ondervindt dan aan de huisarts/dokter vragen

Comment

ja daar komt ie rainman plak en knip maar google is allen voor members geloof ik

Bijwerkingen

Zeer vaak (> 10%): slapeloosheid, nervositeit, hoofdpijn. Vaak (1-10%): nasofaryngitis, bovenste luchtweginfectie, anorexia, verminderde eetlust, gewichtsverlies, vertraging van gewichtstoename en lengtegroei tijdens langdurig gebruik bij kinderen, agressie, agitatie, angst, depressie, emotionele labiliteit, abnormaal gedrag, tics, stemmingswisselingen, duizeligheid, dyskinesie, psychomotorische hyperactiviteit, slaperigheid, veranderingen in bloeddruk en hartfrequentie, aritmie, hartkloppingen, tachycardie, hypertensie, maag-darmklachten, droge mond, hoesten, keelpijn, alopecia, uitslag, jeuk, urticaria, artralgie, koorts. Soms (0,1-1%): overgevoeligheidsreacties als angio-oedeem, anafylactische reacties en andere huidafwijkingen, psychotische stoornissen, zelfmoordgedrag, hallucinaties, verergering van bestaande tics en het syndroom van Gilles de la Tourette, tremor, slaapstoornis, wazig zien, pijn op de borst, dyspneu, obstipatie, stijging van leverenzymwaarden, spierpijn, hematurie, hartruis. Zelden (0,01-0,1%): manie, libidostoornis, verwardheid, angina pectoris, verminderde visuele accommodatie, visusstoornis, diplopie, hyperhidrose, gynaecomastie. Zeer zelden (< 0,01%): anemie, leukopenie, trombocytopenie, trombocytopenische purpura, suïcide, apathie, convulsies, choreoathetotische bewegingen, maligne antipsychoticasyndroom, hartstilstand, myocardinfarct, cerebrale arteriitis en/of occlusie, Raynaudfenomeen, hepatische coma, exfoliatieve dermatitis, erythema multiforme, spierkrampen, plotselinge cardiale dood, verhoogde alkalische fosfatase, verhoogde bilirubinewaarde. Verder is gemeld: pancytopenie, gevallen van misbruik en verslaving (vaker bij vormen met directe afgifte), cerebrovasculaire stoornissen (vasculitis, CVA), migraine, mydriasis, bradycardie, extrasystolen. Bij volwassenen kunnen sommige bijwerkingen frequenter optreden en zijn gemeld: bruxisme, paresthesie, droog oog, opvliegers, erectiele disfunctie, asthenie, dorst.
                Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
                  ja daar komt ie rainman plak en knip maar google is allen voor members geloof ik

Bijwerkingen

Zeer vaak (> 10%): slapeloosheid, nervositeit, hoofdpijn. Vaak (1-10%): nasofaryngitis, bovenste luchtweginfectie, anorexia, verminderde eetlust, gewichtsverlies, vertraging van gewichtstoename en lengtegroei tijdens langdurig gebruik bij kinderen, agressie, agitatie, angst, depressie, emotionele labiliteit, abnormaal gedrag, tics, stemmingswisselingen, duizeligheid, dyskinesie, psychomotorische hyperactiviteit, slaperigheid, veranderingen in bloeddruk en hartfrequentie, aritmie, hartkloppingen, tachycardie, hypertensie, maag-darmklachten, droge mond, hoesten, keelpijn, alopecia, uitslag, jeuk, urticaria, artralgie, koorts. Soms (0,1-1%): overgevoeligheidsreacties als angio-oedeem, anafylactische reacties en andere huidafwijkingen, psychotische stoornissen, zelfmoordgedrag, hallucinaties, verergering van bestaande tics en het syndroom van Gilles de la Tourette, tremor, slaapstoornis, wazig zien, pijn op de borst, dyspneu, obstipatie, stijging van leverenzymwaarden, spierpijn, hematurie, hartruis. Zelden (0,01-0,1%): manie, libidostoornis, verwardheid, angina pectoris, verminderde visuele accommodatie, visusstoornis, diplopie, hyperhidrose, gynaecomastie. Zeer zelden (< 0,01%): anemie, leukopenie, trombocytopenie, trombocytopenische purpura, suïcide, apathie, convulsies, choreoathetotische bewegingen, maligne antipsychoticasyndroom, hartstilstand, myocardinfarct, cerebrale arteriitis en/of occlusie, Raynaudfenomeen, hepatische coma, exfoliatieve dermatitis, erythema multiforme, spierkrampen, plotselinge cardiale dood, verhoogde alkalische fosfatase, verhoogde bilirubinewaarde. Verder is gemeld: pancytopenie, gevallen van misbruik en verslaving (vaker bij vormen met directe afgifte), cerebrovasculaire stoornissen (vasculitis, CVA), migraine, mydriasis, bradycardie, extrasystolen. Bij volwassenen kunnen sommige bijwerkingen frequenter optreden en zijn gemeld: bruxisme, paresthesie, droog oog, opvliegers, erectiele disfunctie, asthenie, dorst.
                  Maar hij kan wel veel verder rennen!
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Wat een kutmedicijn zeg. Je schrijft een medicijn uit om iets tegen te gaan en dan juist de bijwerkingen zijn dat het juist wordt verergerd?

Vaak: agressie, agitatie, angst, depressie, emotionele labiliteit, abnormaal gedrag, tics, stemmingswisselingen, duizeligheid, dyskinesie, psychomotorische hyperactiviteit,

Is dit een placebo effectje en zetten ze bij bijwerkingen de dingen waarvoor ze het uitschrijven zodat het medicijn nooit fout is? Rare bedoeling dit.

Comment

Je kan je beter zelf een beetje verdiepen in de medicijnen en ervaringen aangezien de bijwerkingen soms erger zijn dan de 'problemen'die je nu ondervindt.
                      Ik heb al jaren remeron en dat bevalt me echt super
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als het helpt dan is het natuurlijk prima, maar de bijwerkingen vind ik soms maar apart. Trouwens wat ik wel 'raar' vind, ik zocht op remeron en het is voor depressie en voor jeuk. Lijken mij 2 verschillende dingen zo op het eerste oog?

Comment

Geen idee. Maar zou je niet eerst eens kijken hoe je erop reageert?

Ik ken het medicijn niet. Maar ik weet wel dat er genoeg ADHDers zijn die zich er veel beter bij voelen. Die daardoor meer uit hun dag kunnen halen, beter kunnen focussen en slapen. Dát brengt je training ten goede. Het medicijn heeft nadelen, maar dat heeft de hele dag rondstuiteren ook. Waar de balans ligt en wat voor jou beter is, weet je niet zonder te kijken hoe je erop reageert lijkt me?
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by diasog View Post
                            Wat een kutmedicijn zeg. Je schrijft een medicijn uit om iets tegen te gaan en dan juist de bijwerkingen zijn dat het juist wordt verergerd?

Vaak: agressie, agitatie, angst, depressie, emotionele labiliteit, abnormaal gedrag, tics, stemmingswisselingen, duizeligheid, dyskinesie, psychomotorische hyperactiviteit,

Is dit een placebo effectje en zetten ze bij bijwerkingen de dingen waarvoor ze het uitschrijven zodat het medicijn nooit fout is? Rare bedoeling dit.
                            Zit ook een groot verschil tussen het medicijn, of het gebruikt wordt door een ADHDer of door iemand zonder ADHD, toch? Zonder ADHD wordt je er hyper van, met ADHD rustig?
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by rainman View Post
                              Maar hij kan wel veel verder rennen!
                              ga ik het ook maar slikken
                              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X