Crea en Whey: wat, hoe, waar, wanneer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Crea en Whey: wat, hoe, waar, wanneer?

Hallo!

Zoals jullie zien heb ik een aantal vragen over creatine en whey. Ik train nu al enkele jaren vrij serieus, met voedingsschema etc. En nu vind ik het wel eens een x tijd worden om crea en whey te proberen...Ik heb op het forum rondgekeken en ben wel iets wijzer geworden alleen heb ik nog niet goed antwoord op mijn vragen...

Vragen:
    - Op welke momenten op een dag neem je creatine en whey? En hoeveel??
    - Hoe neem je beide in? Zowel crea als whey met een vruchtensap (jus d'orange)?
    - Welk merk moet ik in godsnaam nemen? (Swole V3 sprak me wel aan, is dit wat?)
    - Is er een fysieke shop ergens in Amsterdam Centrum te vinden waar ik het kan kopen? (liever niet via inet bestellen en het thuis door ma aan te laten nemen...)

Bedankt voor de reacties!!
    Riverson

Eerst nog maar ff verder rondkijken en dan vooral deze regels niet overslaan.
    Topic (voorlopig) gesloten.

Comment

En weer open.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Riverson
        Vragen:
        - Op welke momenten op een dag neem je creatine en whey? En hoeveel??
        - Hoe neem je beide in? Zowel crea als whey met een vruchtensap (jus d'orange)?
        - Welk merk moet ik in godsnaam nemen? (Swole V3 sprak me wel aan, is dit wat?)
        - Is er een fysieke shop ergens in Amsterdam Centrum te vinden waar ik het kan kopen? (liever niet via inet bestellen en het thuis door ma aan te laten nemen...)
        1 & 2 ) Creatine 3 gram na de training met een postworkout maaltijd of shake. Een beetje vruchtensap geeft te weinig insuline stijging voor een te korte periode om de creatine optimaal op te laten nemen.

Op niet-trainingsdagen neem je de 3 gram creatine bij je grootste maaltijd van de dag (die liefst zowel koolhydraten als eiwitten bevat zodat er een goede insuline afgifte is). Je kan de creatine gewoon in wat water doen en dan bij de maaltijd opdrinken.

Whey neem je een half uur voor je training (30 gram of meer). Eventueel ook na je training in combinatie met koolhydraten en evt wat vetten.
        Sommige mensen kickstarten de dag met een beetje whey in de ochtend.

Ik neem zelf een halve schep (15 gram) met een stuk fruit. Half uur later ontbijt ik.

3) Power Supplements Super kwaliteit en lage prijs. Maar ik zie dat je niet via Internet wilt bestellen dus...

4) Bij de shop Body Basics in A'dam Buitenveldert kan je denk ik wel wat van onze spullen bestellen (ze hebben niet op voorraad). (Arent Janszoon Ernststraat 797 C). Ewoud kent ons en wil vast wel wat leveren. Je betaalt wel een paar euro meer dan via Internet. Bel hem anders vooraf om er naar te vragen (tel. nr staat in online tel. gids)

Kris
        powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Ok dan, ik zal eens checken binnenkort!

Over de whey:
          Dit heb ik nu 2x in mn schema gepland staan..
          S'ochtend op lege maag (met vruchtensap of door mn brinta heen, wat is beter?) en direct na de training (met vruchtensap).

Over de creatine:
          Dit heb ik nu 1x in mn schema gepland staan..
          Na de training met vruchtensap (evt. in oplaadfase? ook in de ochtend)

Is dit wat? Waar ik mee zit is de inname na de training van zowel de creatine als whey: kan dit samen?? Of kan dit niet beiden direct na de training?

Comment

Oplaadfase Creatine is niet echt nodig. Onnodige kosten.

Kijk ook eens bij ons in de shop voor een aantal interessante en hoogwaardige Creatine en Whey producten.

Zo hebben wij bijvoorbeeld een mooi starterspakket met Creatine (500 gram) en Whey (2300 gram) voor maar € 55,95 en geen verzendkosten!
            www.sportfood.nl/shop

Succes met je keuze in het oerwoud van producten
            www.sportfood.nl

Comment

riverson-Hoi ik woon in arnhem.
              Hier heb je een kleine winkeltje met ECHT ALLES en een SUPER uitleg.
              En in Amsterdam zit er ook 1 adres= Vijzelstraat 1 1017 HD 020-6244533
              www.tnhc.nl

ECHT HET PROBEREN WAAR!!!!!
              Wie rijk wil zijn moet niet zijn vermogen vermerderen, maar zijn hebzucht verminderen!!

Comment

Toppie, zal ook daar eens kijken dan!

Hebben jullie nog een antwoord op het volgende:

Over de whey:
                Dit heb ik nu 2x in mn schema gepland staan..
                S'ochtend op lege maag (met vruchtensap of door mn brinta heen, wat is beter?) en direct na de training (met vruchtensap).

Over de creatine:
                Dit heb ik nu 1x in mn schema gepland staan..
                Na de training met vruchtensap (evt. in oplaadfase? ook in de ochtend)

Is dit wat? Waar ik mee zit is de inname na de training van zowel de creatine als whey: kan dit samen?? Of kan dit niet beiden direct na de training?
                Thnx!

Comment

Originally posted by Riverson
                  Toppie, zal ook daar eens kijken dan!

Hebben jullie nog een antwoord op het volgende:

Thnx!
                  Hey Riverson,

nou de manier waarop ik creatine neem, is:
                  1ste week oplaadfase, 3x per dag 5gram (ongeveer een teelepeltje)
                  'smorgens op nuchtere maag 5gram met vruchtensap
                  smiddags voor of tijdens de lunch 5 gram met vruchtensap
                  op trainingsdagen direct na trainen 5gram of anders 5 gram bij het avondeten

2de week en verder 2x daags 5 gram.
                  dat neem ik ook smorgens op nuchtere maag 5gram met vruchtensap
                  en weer direct na trainen 5gram of op niet trainingsdagen 5gram bij avondeten.
                  meestal gebruik ik creatine 2x per jaar en dan ongeveer 5 tot 6 weken lang.

over de whey eiwit: ik neem meestal 2 shakes per dag.
                  smorgens bij mijn ontbijt, eerst eet ik brintha en dan neem ik een whey shake, dus ook hoe jij het doet kan het goed.
                  verder neem ik smiddags om uurtje of 3 bij mijn vierde maaltijd een shake.

je zou een shake direct na training kunnen nemen, maar het eerste wat je na het trainen nodig hebt zijn koolhydraten en een beetje eiwit.

als ik een tijdje creatine neem, maak ik meestal voor na het trainen een chocolademelkshake (halve liter melk en iets van 5 of 6 grote eetlepels met cacaopoeder) met daar de creatine doorheen.
                  in de cacaopoeder zitten goede snelle suikers en in de melk de benodigde eiwitten..

succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt..

grtz
                  Last edited by boelie; 08-06-2006, 20:01.

Comment

Originally posted by boelie
                    Hey Riverson,

nou de manier waarop ik creatine neem, is:
                    1ste week oplaadfase, 3x per dag 5gram (ongeveer een teelepeltje)
                    'smorgens op nuchtere maag 5gram met vruchtensap
                    smiddags voor of tijdens de lunch 5 gram met vruchtensap
                    op trainingsdagen direct na trainen 5gram of anders 5 gram bij het avondeten

2de week en verder 2x daags 5 gram.
                    dat neem ik ook smorgens op nuchtere maag 5gram met vruchtensap
                    en weer direct na trainen 5gram of op niet trainingsdagen 5gram bij avondeten.
                    meestal gebruik ik creatine 2x per jaar en dan ongeveer 5 tot 6 weken lang.

over de whey eiwit: ik neem meestal 2 shakes per dag.
                    smorgens bij mijn ontbijt, eerst eet ik brintha en dan neem ik een whey shake, dus ook hoe jij het doet kan het goed.
                    verder neem ik smiddags om uurtje of 3 bij mijn vierde maaltijd een shake.

je zou een shake direct na training kunnen nemen, maar het eerste wat je na het trainen nodig hebt zijn koolhydraten en een beetje eiwit.

als ik een tijdje creatine neem, maak ik meestal voor na het trainen een chocolademelkshake (halve liter melk en iets van 5 of 6 grote eetlepels met cacaopoeder) met daar de creatine doorheen.
                    in de cacaopoeder zitten goede snelle suikers en in de melk de benodigde eiwitten..

succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt..

grtz
                    Vraagje,

Neem je dan een shake én creatine met vruchtensap na de training tegelijk in?

Comment

Lees ff deze regels en stel jezelf voor graag voordat je meer posts plaatst.

Comment

Originally posted by Celc1us
                        Vraagje,

Neem je dan een shake én creatine met vruchtensap na de training tegelijk in?
                        nee, ik neem smorgens bij ontbijt een shake en smiddags om uurtje of 3 bij mn maaltijd.
                        creatine neem ik na het trainen in met zoals ik schreef die chocolademelk.
                        op niet trainingsdagen doe ik het smorgens voor het ontbijt en savonds bij de maaltijd.
                        soms doe ik wegens tijdgebrek wel eens de creatine door de shake, maar dat is echt een uitzondering

Comment

Ok thnx voor je hulp!

Nu nog even voor de duidelijkheid:
                          -Ik heb dus creatine gepland staan direct na de training, maar de whey shake heb ik ook op dat moment gepland staan...

Ik neem dus aan dat dit niet goed is...Moet ik nu die whey shake of creatine eerder op de dag innemen? Nu heb ik het dan zo op een dag verdeeld:

-Whey shake: S'ochtends op lege maag en om ong 15.30 uur.
                          -Creatine: Na de training.

Is dit goed zo?

Grtz!

Comment

Kun je gewoon op hetzelfde tijdstip nemen hoor, bijt elkaar niet en heeft ook compleet verschillende functie's.

Comment

ik neem creatine meestal 1 uur voordat ik ga trainen en wei-eiwitten als ik klaar ben met trainen....
                              Trainen voor een Sixpack of een Sixpack voor je bierbuik....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X