Isolaat of Concentraat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Isolaat of Concentraat

Hallo Allemaal,
    Ik ben op zoek naar een goed soort eiwitpoeder. Ik heb een beetje rondgekeken, en vraag me nu af wat het verschil is tussen isolaat en een concentraat. Welke kan ik het beste nemen? En waar moet ik nog meer opletten?
    Ik zat zelf te denken aan de Pure Whey Protein Isolate 2500g voor 42,50 Euro bij Power Supplements. Een whey Isolaat (94% eiwit).
    Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij vertellen of deze goed is?
    Alvast Bedankt.

Deze isolaat gebruik ik ook. Hele goed prijs/kwaliteit verhouding.

Isolaat is een snel eiwit en heeft dus vooral zin voor/na de training.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Bedankt voor de snelle reactie...
      Maar is het nog nuttig om deze isolaat voor het ontbijt te pakken, of kan ik dan beter een ander soort nemen.
      En hoeveel tijd voor en na de training kan ik het beste de shake nemen?
      Groeten

Comment

Je kan hem voor het ontbijt nemen. Persoonlijk denk ik dat als je in je ontbijt ook voldoende eiwit hebt zitten je niet eerst een shake nodig hebt.

30 min. voor de training een whey shake. En na je training whey en dextrose nemen.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Een isolaat heeft een hoger eiwitgehalte dan een concentraat. Meestal 90-95% eiwit versus 65-85% voor een concentraat, afhankelijk van het merk. Je krijgt dus meer eiwit en daar gaat het bij whey toch om. Bovendien staat daar een lager gehalte aan suikers, vet en lactose tegenover, waardoor bij een isolaat de opname sneller is en het ook makkelijker verteert.

Comment

Originally posted by Quinticeps View Post
            Een isolaat heeft een hoger eiwitgehalte dan een concentraat. Meestal 90-95% eiwit versus 65-85% voor een concentraat, afhankelijk van het merk. Je krijgt dus meer eiwit en daar gaat het bij whey toch om. Bovendien staat daar een lager gehalte aan suikers, vet en lactose tegenover, waardoor bij een isolaat de opname sneller is en het ook makkelijker verteert.

hm hm en isolaat bevat minder koolhydraten en vetten dan een concentraat

overhet algemeen is een isolaat duurder..maggoet

Comment

Klopt Spiros, een isolaat is doorgaans duurder dan een concentraat. Je krijgt er wel meer eiwit voor, dus dat compenseert het prijsverschil al deels.
              Overigens is die isolaat die Papanel hierboven noemt, een heel voordelige. Die is goedkoper dan de meeste concentraten die in Nederland/Belgiƫ worden verkocht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X