Unstoppable = stoppable

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Unstoppable = stoppable

DOPINGAUTORITEIT WAARSCHUWT VOOR VOEDINGSSUPPLEMENT UNSTOPPABLE (DEDICATED)

18 augustus 2014
    De afgelopen maanden heeft de Dopingautoriteit meerdere meldingen ontvangen van sporters die serieuze gezondheidsklachten kregen na het gebruik van het pre-workout supplement Unstoppable (merk Dedicated). Nader onderzoek heeft uitgewezen dat het product twee dopinggeduide stoffen bevat: nor-DMAA (niet gedeclareerd op het label) en higenamine (wel gedeclareerd).

De aard van de klachten is van dien aard dat de zaak inmiddels ook bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) gemeld is.
    Nor-DMAA

Het is vooral het niet-gedeclareerde nor-DMAA dat kan leiden tot zware bijwerkingen. Het is een relatief nieuwe stof die nog niet eerder in voedingssupplementen is aangetroffen. De stof is een afgeleide van het eerder uit de markt gehaalde methylhexanamine (DMAA) en staat op de dopinglijst onder de categorie S6. Stimulantia. Andere namen die voor nor-DMAA worden gebruikt, zijn onder andere:
    • 2-amino-4-methyl-pentane (AMP)
    • 4-methylamylamine
    • 1,3 dimethylbutylamine

Higenamine

Higamine staat in tegenstelling tot nor-DMAA wel duidelijk vermeld op het label. Aan deze luchtwegverwijder zijn zover nu bekend geen harde gezondheidsrisico’s verbonden. Het staat - net als alle andere bèta-2 agonisten - op de dopinglijst onder de categorie S3. Bèta-2 agonisten. Alternatieve namen voor higenamine zijn:
    • Norcoclaurine (nor)
    • demethylcoclaurine

Waarschuwing

De aanwezigheid van nor-DMAA is vastgesteld nadat gebruikers zich meldden met ernstige bijwerkingen. De melding van deze zaak aan de NVWA - en de daaropvolgende conclusie van het laboratoriumonderzoek - gaven vervolgens aanleiding tot het schrijven van dit webbericht.
    NZVT

Dit betekent dus nadrukkelijk niet dat Unstoppable het enige supplement is waar dopinggeduide stoffen in zijn verwerkt. De Dopingautoriteit waarschuwt al jaren voor de bewuste en onbewuste verwerking van dopinggeduide stoffen in voedingssupplementen en raadt sporters aan, die in aanraking kunnen komen met dopingcontroles, om alleen NZVT-goedgekeurde supplementen te nemen. Meer informatie over dit systeem kun je hier vinden.[Bron:Eigen Kracht]

Mijn mening:nog snel even een partijtje inslaan!
    DIVIDE ET IMPERA

thanks.. tijdje niet meer gehad

Comment

Mijn mening is dan weer:
      Toch wel goed dit even onder de aandacht te brengen, goede post dus Rain.

Niet dat ik er bang voor zou zijn te gebruiken, maar wel ernstig vervelend als je getest word op zoiets waarbij jij denkt, mij kan niets gebeuren ik ben clean!

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
        Mijn mening is dan weer:
        Toch wel goed dit even onder de aandacht te brengen, goede post dus Rain.

Niet dat ik er bang voor zou zijn te gebruiken, maar wel ernstig vervelend als je getest word op zoiets waarbij jij denkt, mij kan niets gebeuren ik ben clean!
        Ze geven het zelf op de site al aan bij informatie over unstoppable,dat je positief kan testen.
        Maar dat zou normaal gesproken natuurlijk ook een goede marketing truc kunnen zijn.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ook wel grappig,dit artikel uit 2013.
          Zeker gezien het artikel hierboven:

Eigen Kracht Nieuws - DMAA gaat, higenamine komt

Dus stiekem wordt er nog steeds DMAA toegevoegd?
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Kan allemaal, vaak weet de leverancier niet eens wat hij verkoopt. Hij weet alleen dat het wel werkt.

Nu ik toch mijn mening geef,
            Ergens kunnen de mensen van de sups geen beter product maken. Omdat ze zo gebonden zijn aan de regels er maar niets in te doen wat de energie wat opwekt of je een beter gevoel geeft, of je zelfs wat sneller de spiermassa geeft die je zo graag hebt.
            Daar alles al in die richting al op de dopinglijst staat...
            Heel vervelend als je klanten gaan zeiken dat het middel (welke dan ook) niets extra's doet. Maar enkel een toevoeging op je voeding...
            Er zijn vele merken die verkopen, en allemaal willen ze graag jou die beloofde gains geven zodat ze weer meer klanten gaan krijgen maar ook om klanten tevreden te houden en belofte's waar te maken.
            Dus als een maker een gaatje ziet in de stoffen, begrijp ik heel goed dat hij deze ook benut... Om jou te helpen, en zo indirect meer te kunnen gaan verkopen in het wirwar van merken en leveranciers.
            99 van de 100 keer dat ze roepen iets goeds te hebben maar eigenlijk weer minder doet omdat er weer een stof op de lijst staat bijgeschreven. Die ene keer op de 100 heeft zo'n reclame wel gelijk en doet het wat het belooft. Wij blij, en de makers en leveranciers ook blij. Maar als er word vermeld dat het product echt werkt naar wat het beloofd bij de gebruikers, ja dan zit er weer n afgekeurd stofje in....
            Helaas kunnen de makers en leveranciers nooit meer zo'n product brengen waar wij zo om zitten te springen.
            Dus doen ze dat stofje er weer uit en geven het een andere naam, waarvan ze moeten beloven hetzelfde te doen..
            Soms erg jammer, er zijn in de jaren best goede en fijne producten geweest. Die helaas nooit meer terug komen.

Comment

Logisch ook wel,iets dat niet werkt verkoopt niet.

Een tijdje geleden is de vriend(21 jaar) van een collega van mijn vrouw(...)opgehaald door een ambulance thuis ivm een extreem hoge hartslag en verschijnselen van een hartaanval.
              Iedereen in zijn omgeving-ik ook-dacht dat het door aas-gebruik kwam.

Maar dat bleek ook door een pre-workout shake te komen en het was niet de 1e keer dat ze dat in het ziekenhuis hadden meegemaakt.
              Achteraf viel het mee en kon hij de dag erna naar huis,maar je schrikt aardig lijkt mij.
              Last edited by rain; 18-08-2014, 18:26.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

hehe heb net een potje besteld

maar zuinig op zijn dan
                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by rain View Post
                  Logisch ook wel,iets dat niet werkt verkoopt niet.

Een tijdje geleden is de vriend(21 jaar) van een collega van mijn vrouw(...)opgehaald door een ambulance thuis ivm een extreem hoge hartslag en verschijnselen van een hartaanval.
                  Iedereen in zijn omgeving-ik ook-dacht dat het door aas-gebruik kwam.

Maar dat bleek ook door een pre-workout shake te komen en het was niet de 1e keer dat ze dat in het ziekenhuis hadden meegemaakt.
                  Achteraf viel het mee en kon hij de dag erna naar huis,maar je schrikt aardig lijkt mij.

heb dit ook ooit meegemaakt op 16jarige leeftijd . maatje van me liet me stackters met epehdra slikken . en stond van woensdagmiddag tot savonds 11 uur te shaken als een rietje . fuck wat werd ik angstig
                  You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Kijk dit zijn fijne berichten! Potje besteld

Comment

Originally posted by akito View Post
                      Kijk dit zijn fijne berichten! Potje besteld
                      Unstoppable is alleen getest op ratten en vrouwen tijdens het onderzoek, dus veilig voor bodybuilders.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
                        Unstoppable is alleen getest op ratten en vrouwen tijdens het onderzoek, dus veilig voor bodybuilders.
                        Mensen vragen vaak genoeg of ik ongesteld ben dus bij mij zal het allicht werken

Comment

gisteren weer op lopen stuiteren door de sportschool hoor, tenminste een goedje wat wel werkt. Wel altijd een zieke crash/space na het trainen maargoed ik ga daarna toch slapen.

Meteen even paar potjes bestellen. Jammer dat alles wat werkt altijd gelijk weer verboden word. Zal wel weer een of andere lapzwans 4 scoops hebben genomen en met hartklachten op de eerste hulp terecht zijn gekomen.
                          'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

hmm ik wacht nog ff voor het uit de schappen wordt gehaald dan gooien ze er een paar dumpprijzen meestal tegenaan :P echt goedkoop zijn die potjes niet
                            Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
                            musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Beter dan maar straks halve schep beginnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X