Announcement

Collapse
No announcement yet.

Train ik op de juiste manier om effectief af te vallen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Train ik op de juiste manier om effectief af te vallen?

    Train ik op de juiste manier om effectief af te vallen?

    Ik ben ongeveer 1 maand lid van een sportschool.

    Ik ben 17 jaar, mijn gewicht is nu 87 kg en mijn lengte is 1.73cm

    Ik had een week geleden besloten om 5 keer in de week te gaan trainen van maandag 1 december t/m vrijdag 5 december. Dit heb ik al achter de rug en het is te doen. Ik heb elke schooldag (dus 5 dagen in totaal) getraind.

    Ik heb heel lang niet aan sport gedaan en voordat ik 5 keer in de week trainde in een sportschool ging ik meestal 2 keer in de week.

    Ik leg het hier even in stappen uit:

    1. 15 minuten op niveau 8 gefietst en de snelheid was tussen de 85/95.
    2. 20 minuten op de cross trainer op niveau 8 en de snelheid was tussen de 150/160
    3. Tot slot heb ik 1 uur en 5 minuten (hard)gelopen.
    1. Helling 0,0% 10 minuten op 6,0 gelopen
    2. Helling 0,0% 5 minuten op 6.5 gelopen
    3. Helling 0,0% 5 minuten op 7.0 gelopen
    4. Helling 0,0% 5 minuten op 7.5 hardgelopen
    5. Helling 0,0% 5 minuten op 8.0 hardgelopen
    6. Helling 0,0% 5 minuten op 8.5 hardgelopen
    7. Helling 0,0% 5 minuten op 9.0 hardgelopen
    8. Helling 0,0% 10 minuten op 7.0 gelopen
    9. Helling 0,0% 5 minuten op 8.0 hardgelopen
    10. Helling 0,0% 5 minuten op 7.0 gelopen
    11. Helling 0,0% 5 minuten op 6.5 gelopen


    Daarna heb ik ongeveer 30 minuten aan krachtraining gedaan.

    Dus vrijdag ben ik op de weegschaal gaan staan en ik heb gezien dat ik 3 kg afgevallen was, van 90 kg naar 87 kg.

    Mijn taille was 100cm toen ik 90 kg was en nu ik een beetje afgevallen ben is mijn taille nog steeds 100cm.

    Mijn vetpercentage is van 24.6% naar 25.8% gestegen (Vetpercentage berekend op de site van Runinfo.nl).

    Mijn voeding is elke week als volgt:

    Ochtend 07:15 2 bruine broden met honing met walnoten erop of gebakken ei met klein gesneden

    stukjes Turkse knoflookworst (Sucuk) en als drinken 1 glas halfvolle melk.
    En 07:30 1 blikje Energy drank (voorbeeld: Red Bull).

    Ochtend schoolpauze 10:30 2 mandarijnen.

    Lunchpauze: 12:30 2 volkoren pistolet broodjes met in elk brood een plakje kip/kalkoenfilet.

    Tussendoor voordat ik naar fitness ga 17:00 1 blikje Energy drank (voorbeeld: Red Bull)
    De tijd wanneer ik begin met sporten 18:00

    Avond eten nadat ik van fitness kom 20:00 Eet ik wat de pot schaft, en elke week op een vaste dag, dat is meestal op een dinsdag, woensdag of donderdag eet ik patat met kipnuggets en magere yoghurt als saus.

    Doe ik het goed? En hoe komt het dat mijn vetpercentage ineens is gestegen? Ik hoor graag jullie meningen en tips.

  • #2
    Slechte voeding.
    Slechte training

    Begin maar overnieuw
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

    Comment


    • #3
      Wat of hoe kan ik het verbeteren?

      Comment


      • #4
        Sticky's lezen hier over voeding en training.
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

        Comment


        • #5
          Lees de stickies op het forum. Bepaal je kcal behoefte en ga eronder zitten met goede voeding.

          Comment


          • #6
            Haha, Yes Ruhl

            Comment


            • #7
              Welkom.

              Je wilt in ieder geval graag goed doen, dat is belangrijk!
              Er zijn de zogenaamde 'stickies' op het forum, en daaruit kun je alle basis informatie halen om een goed en degelijk begin te maken.
              Dus veel lezen alvorens je ergens aan begint. Als je dan met een schema komt waar je duidelijk je best op hebt gedaan zullen veel mensen je wel willen helpen.

              PS: Ruhl en Simonse waren me voor, en ja ik deed 5 minuten over dit te typen haha.
              In between obsessed periods

              Comment


              • #8
                Beste kerel,

                Een beetje je gezonde verstand gebruiken kan geen kwaad. Je gaat toch geen drankjes drinken die bomvol zitten met suiker als je wilt afvallen? Of fastfood??

                Ga je eerst maar eens inlezen over voeding, genoeg te vinden hier. En ga ook beginnen met krachttraining.. heel belangrijk als je jouw spiermassa wilt vasthouden.
                Ik wil je graag helpen maar dan zal je zelf ook even wat initiatief moeten tonen.

                Succes!

                Comment

                Actieve discussies

                Collapse

                Working...
                X