Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voedingsschema cut

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema cut

Last edited by Marcell; 15-06-2017, 09:45.
    "Nothing great was ever achieved without enthusiasm."

Heb je dagelijkse behoefte al berekent?

CUT - 500 kcal onder je dagelijkse behoefte zitten.

Comment

Het lijkt me dat je wat te weinig eet. Heb je het al eens in een spreadsheet ingevuld om te zien hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten je eet?
      Hoe lang ben je al bezig met afvallen? En hoe snel (kg/week) val je af?
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik heb zojuist mijn dagelijkse behoefte berekend aan de hand van het sticky-topic op dit forum.

Onderhoudsniveau: 2632 kcal
        Cutten: 2369 kcal
        Bulken: 2895

Binnenkort kan ik ook mijn huidige voedingsschema verwerken in deze tabel, echter zullen dit redelijke schattingen worden. Mijn maaltijden zijn totaal niet afgemeten, zeker mijn lunch en avondeten wordt een uitdaging.

@ niet_hier:
        Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met dit schema, maar het is goed om te weten dat ik altijd al erg gezond leef. Mijn "normale" eetschema wijkt hier weinig van af. Eventueel een extra broodje in de middagpauze en vaker snacks 's avonds. Sinds afgelopen maandag hou ik me dus strakker aan de kleinere porsies en geen snacks. - Tenminste, niet doordeweeks.

EDIT: Hierboven vermeldde ik dat ik "altijd al erg gezond leef". Dit is duidelijk mijn mening over mijn eigen voedingspatroon. Graag hoor ik van jullie of dit daadwerkelijk zo is! Dit topic heb ik dus ook mede geplaatst voor de bevestiging of een goede wake-up call. :-)

Als ik het voedingsschema zie wat ik heb gepost komt het inderdaad over als erg weinig. Dit is voornamelijk omdat ik nog de mindset heb dat minder eten gelijk staat aan afvallen. Natuurlijk weet ik beter, maar om het te vertalen naar de praktijk is een ander verhaal. Het zal me niets verrassen als ik op het moment nog 400 kcal onder mijn "cut-niveau" van 2369 zit! Laatste keer dat ik mijn voedingsschema had omgezet naar harde cijfers kwam ik uit op een totaal aantal kcal van 1800. Let wel: Hierbij is geen rekening gehouden met mijn afwijkende eetpatroon in het weekend. Dit is verre van buitensporig, maar wijkt wel af van de kwark + gekookte eieren. (Meer broodjes, om een voorbeeld te geven)

Zelf heb ik geen baseline gezet qua vetpercentage of gewicht, maar ik bepaal mijn "success" op basis van de spiegel. Aanstaande dinsdag zal ik mijn exacte vetpercentage ook doorgeven, hiervoor hebben we apparatuur op de fitness.
        Last edited by Marcell; 16-06-2017, 08:51.
        "Nothing great was ever achieved without enthusiasm."

Comment

Originally posted by Marcell View Post
          Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met dit schema, maar het is goed om te weten dat ik altijd al erg gezond leef. Mijn "normale" eetschema wijkt hier weinig van af. Eventueel een extra broodje in de middagpauze en vaker snacks 's avonds. Sinds afgelopen maandag hou ik me dus strakker aan de kleinere porsies en geen snacks. - Tenminste, niet doordeweeks.
          Om te beginnen kan je dat "normale eetschema" eens in de spreadsheet invullen. Dan krijg je een idee van wat je zoal op een doordeweekse dag eet. Dat geeft alvast wat richting aan en kan je helpen om vast te stellen of je echt de porties moet verkleinen en de snacks moet weglaten.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Actieve discussies

Collapse

• Voltex
            Reply to nieuw hier :)
            Voltex
            Dankjewel! Ik zit zelf aan 73/75 te denken heb de afgelopen weken veelal de carbs laag gehouden en de proteine hoog. Zat op sommige dagen op 1600kcal...
            2 uur geleden
          • Enzo Gozen
            Reply to Help schema 16 jaar
            Enzo Gozen
            Nee meer spiermassa zowiezo.

Ow is dat zo waarom dan?
            Raad je dan aan om cardio dan helemaal links te laten liggen of wel einde van...
            6 uur geleden
          • Naruto rulezz
            Reply to Naruto's log
            Naruto rulezz
            Nieuwe PR erbij . Training ging prima, enige die minder ging was de push press, maar dat is logisch na zware deadlift sessie.

Deadlift:...
            8 uur geleden
          • niet_hier
            Reply to Help schema 16 jaar
            niet_hier
            Gefeliciteerd.

Dus je gewicht is toegenomen van 67 kg tot 72 kg? Heb je het idee dat je meer spiermassa hebt gekregen? Of ook meer lichaamsvet...
            17 uur geleden
          • niet_hier
            Reply to nieuw hier :)
            niet_hier
            4,5 kg in 4 weken verloren? Dat is een goed resultaat. Heb je een streefgewicht in gedachten?
            17 uur geleden
          • niet_hier
            Reply to Mushrambo, programming powerlifter
            niet_hier
            Gefeliciteerd met de kwalificatie voor het NK. Wanneer wordt dat gehouden?
            17 uur geleden
          • niet_hier
            Reply to niet_hier's tussenstand
            niet_hier
            Ik weet niet precies tot hoever ik wil zakken. Ik ben geen bodybuilder in wedstrijdvoorbereiding, dus m'n vetpercentage hoeft niet zo laag mogelijk te...
            17 uur geleden
          • Naruto rulezz
            Reply to Naruto's log
            Naruto rulezz
            Afgelopen zondag woog ik 67.7kg, die week daarvoor 69.1kg. Eten blijft lastig
            1 day ago
          • Mushrambo
            Reply to Naruto's log
            Mushrambo
            Naruto rulezz Succes woensdag. 160 beltless zou mooi zijn. Kan je nagaan wat je met belt nog kan trekken.
            Hoeveel weeg je op dit moment?
            1 day ago
          • Mushrambo
            Reply to niet_hier's tussenstand
            Mushrambo
            Klinkt goed. Hou het vast. Tot hoever wil je zakken in gewicht?...
            1 day ago
          Working...
          X