Landkamp CIOS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Landkamp CIOS

Heey luitjes,

Ik moet volgende week met school op landkamp.
    Wat is landkamp?
    Landkamp is een soort test voor het cios en dan kijken ze of je het allemaal wel aan kan.
    We krijgen er elke dag een cijfer voor.
    En elke dag word het met je besproken waarom je bepaalde dingen zo gedaan hebt.
    Je gaat van kamping naar kamping.
    ene dag moet je veel lopen en andere dag mounten bicke.

Nu was mijn vraag:
    Ik moet alles mee slepen dus iemand tips:
    Voor het eten? wat is handig om mee te nemen? energie repen?
    & spullen die handig zijn om mee te nemen.
    Mischien mensen met ervaring? Tips?

GRTZ, IJsBlok
    Calisthenics / Street workout

als je het slim wilt spelen...dat je hier op het forum bent en mischien iets meer weet dan andere die ook naar het kamp gaan..

als je lange afstanden moet doen lopen of fietsen bijv zou snelle kh wel handig zijn op een gegeven moment..simple gatorade zou handig zijn..

voor voeding zou repen ook heel handig zijn en voor herstel zou amino's ook heel handig zijn..

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
      als je het slim wilt spelen...dat je hier op het forum bent en mischien iets meer weet dan andere die ook naar het kamp gaan..

als je lange afstanden moet doen lopen of fietsen bijv zou snelle kh wel handig zijn op een gegeven moment..simple gatorade zou handig zijn..

voor voeding zou repen ook heel handig zijn en voor herstel zou amino's ook heel handig zijn..
      oke thanx dude, dan moet ik ffies langs de tuinen om Amino's whey te halen en gatorado kan je denk bij gewonen supermakt halen toch?

ik moet idd lange afstanden lopen (30km) met een grote tas op je rug met je tentje eten kleding enz...

Comment

succes kerel!
        getting back in shape...

Comment

Als je van die lange afstanden loopt is het goed om een degelijke rugzak te hebben en deze ook goed te gebruiken ik trainde zelf altijd meyt een legerrugzak en dan goed die band om je middel en dan valt het wel mee, succes

Comment

Rugzak hoog op je rug is lichter dan middelbare school stijl, zou dit dus zeker ook doen. Verder Beef Jerky voor de eiwitten.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Thanx,
              Ja ik heb een goeie rugzak die je goed om je middel kan doen dat het op je je heupen zit.

Iemand nog geliefde reeps van bepaald merk en waar ik die kan halen?
              want meestal gebruik ik geen energie repen maar wil niet na 1 week 3 kilo lichter zijn want dan hou je niet veel van mij over

Comment

Jongen, de kracht zit tussen je oren. Als je voor dit soort testjes al allemaal dingen speciaal gaat kopen..... Je kan beter jezelf wat meer mentaal trainen om door te gaan als je het zwaar krijgt, dan te vertrouwen op reepjes en drankjes. Je krijgt daar echt wel normaal te eten, dus .... En af en toe banaantje tegen de kramp.
                Als je denkt dat je echt niet meer kan, zit je op de helft van je kunnen. Het lichaam kan meer dan je denkt, als je maar wil....

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Jaap View Post
                  Jongen, de kracht zit tussen je oren. Als je voor dit soort testjes al allemaal dingen speciaal gaat kopen..... Je kan beter jezelf wat meer mentaal trainen om door te gaan als je het zwaar krijgt, dan te vertrouwen op reepjes en drankjes. Je krijgt daar echt wel normaal te eten, dus .... En af en toe banaantje tegen de kramp.
                  Als je denkt dat je echt niet meer kan, zit je op de helft van je kunnen. Het lichaam kan meer dan je denkt, als je maar wil....

praat een marinier cker

denk niet dat je vanalles moet gaan aanschaffen voor dat kamp. ik heb het ook gered zonder iets te kopen vantevoren.

en trouwens, zo zwaar is dat kamp niet hoor. je fietst gewoon op je dooie gemak naar een camping, tentje opzetten, wat spelletjes doen op het grasveld, en lol maken. en bij lekker weer je shirt uittrekken en je spiertjes laten zien

waar je wel he-le-maal gek van wordt zijn de evaluaties na elke poep of scheet die je laat. maar gewoon meedoen en net doen alsof het je allemaal superveel interesseerd. altijd ja en amen zeggen, en leraren hebben ALTIJD gelijk . dan redt je het wel. just have fun dude

Comment

enne oja wat WEL handig is om aan te schaffen is een camel back. betaal je volgens mij bijna 100 euro voor maar daar heb je de komende 4 jaar op het CIOS wel wat aan. ik vond het een goede investering. zeker als je straks als keuzevak buitensport gaat kiezen. (krijg je nogal veel mountainbiken en GPS wandelingen) beter geef je daar je geld aan uit dan aan poedertjes, repen en pillen.

Comment

@jaap, dus jij gebruikt alleen maar je eten dus geen whey, creatine, visolie pillen enz...?
                      wil het alleen om extra energie te hebben.

@Opstal, camel back die heb ik al dus die neem ik dan gewoon mee
                      en ik koop niet heel veel extra hoor gewoon voor meer energie dus reepjes en de whey
                      en shirt uit trekken en spieren showen weet niet of ik genoeg heb om tegen andere te concureren
                      leraren hebben toch altijd gelijk
                      enem...? waarom ja en amen zeggen?

Comment

nou... zoals je al zei krijg je cijfers voor hoe je het kamp doet. dus als je het kamp niet opnieuw over wilt doen volgend jaar moet je gewoon meewerken met alles wat de leraren zeggen en doen.

alles gaat gewoon heel strak en bij ons waren de leraren vrij streng. doen ze om je te testen. ook lullige straffen zoals bijv. in je onderbroek buiten staan voor een half uur als je niet stil bent geweest snachts. beetje leger style zeg maar. moet je tegen kunnen.

ow enne... weet je al welke richting je op wilt?

Comment

ok zo braaf mogelijk zijn
                          leger style

nee weet nog niet welke richting ik wil (weet niet eens welke je allemaal kan)
                          en jij dan?

Comment

nou ik begon aan het CIOS in de veronderstelling dat ik weer terug bij het Korps Mariniers zou gaan en dan bijv. als sportinstructeur doorgroeien. het is uiteindelijk wel iets anders gegaan.

je hebt een hoofdkeuzevak geuniformeerde beroepen maar dit is meer gericht op sportinstructeur bij marechausse en politie en nabsoluut niet op het leger. ik ben toen gaan kijken welk hoofdkeuzevak het meest op het leger lijkt en toen kwam ik op buitensport. is daarnaast ook super vet. mega veel sporten, lekker buiten bezig zijn, vette stages in belgie en franse alpen gehad. en een héél vet kamp in het derde jaar.

maar ja ik ging trouwens naar CIOS Sittard en niet Arnhem dus ik weet niet hoe het daar geregeld is. kan allemaal net iets anders zijn

Comment

oke zal ongeveer wel zelfde zijn,
                              ik ga btw niet naar arhnem maar naar haarlem (zit wat dichter bij amsterdam)
                              wil iets van persenol coach worden van sportschool ofzo dus wat daar het meeste op lijkt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X