2 Algemene vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 Algemene vragen

Hey,

Ik heb een paar vragen dus ik dacht ik stel ze wel allemaal in 1 topic..

1) Ik wil in de vakantie 3x pw fullbody gaan trainen, maar meestal heb ik als ik bijvoorbeeld mijn borst/rug/benen train altijd wel 2/3 dagen spierpijn, bij fullbody heb ik 2x 48 uur rust en 1x 72 uur rust, dit kan toch nooit genoeg zijn om dan te herstellen of compenseerd dit omdat het volume veel lager ligt(denk aan 2 oefeningen per grote spiergroep)?
    2) Hoe kan het dat gasten die wel 3 รก 4 keer per week trainen, maar geen voedingsschema aanhouden dus gewoon 'normaal' eten(niet heel erg vet elke dag, maar geen extra/minder eiwitten/vet/koolhydraten, drinken en af en toe junken)toch grotere armen kunnen krijgen, een mooi fysiek?

Mvg,

Henk

Vooral vraag 1 snap ik niet, heb nu na 3 dagen nog spierpijn in m'n borst..

Comment

vraag 1: fullbody eerst 2 keer per week en dan 3 keer.
      bedoeling van fullbody is dat je niet 5 oefeningen voor borst doet bijvoorbeeld maar bench press en schuin bench bijvoorbeeld. Echt alleen de compounds.

vraag 2: genetische aanleg
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

@ Shredmaster

kan ik denk echt niet, maar 2x naar de sportschool. 3x is al weinig, denk je niet dat ik in 1 keer met 3 kan beginnen, train normaal 3/4/5 keer per week. Als ik het goed begrijp; doordat ik de borst minder hard aanpak(2 oefeningen), hoeft hij minder te herstellen.

Genitsche Aanleg;oke ,maar zie wel erg veel gasten die gewoon breder enz worden zonder goed te eten, de kilo's moeten toch ergens vandaan komen?

Comment

simpel;er word gewoon op lagere intensiteit getraind.
          getting back in shape...

Comment

Oke

Comment

De gasten die niet echt op hun eten letten eten vaak gewoon tot ze vol zitten.
              Als je aanleg hebt om snel massa aan te zetten zie je dat ook snel.

2 keer per week fullbody is prima, maandag en donderdag bijvoorbeeld, of maandag en vrijdag. eventueel op woensdag wat simpele oefeningen of cardio.

Probeer maar eens het volgende:

Squat, deadlift, bent over row, chin ups, bench press, incline bench press, shoulder press, shrugs, bicep curl, tricep extention, staand calve raise.

3 sets van 8-10 herhalingen. Dan ben je wel moe en heb je het herstel zeker nodig
              Go heavy or go home!

Comment

Ik train al ong een jaar hoor, wil echt niet 2x pw gaan doen. Heb in de vakantie iets minder tijd en wou wat anders, vandaar fullbody 3x per week. Ga het zo doen denk ik ongeveer: Bench Press,Incline Bench Press, Chin Ups, T-Bar Row, Squat,Shrugs/deadlift(ene keer die andere keer de andere)Military Press,Leg Curl afwisselend met calve raise, side raise, smal bankdrukken, hammer curl en evt nog buik in 3 sets van ong 8 herhalingen

En over die gasten nee hoor proppen zich niet eens vol, gewoon normaal eten als iedereen niet veel niet weinig. Btw wordt een clean bulk dus geen cardio..

Comment

Als je al een jaar traint en steeds 3 dagen spierpijn heb dan moet je ff naar je voeding kijken of minder intensief trainen.

2 keer per week zwaar fullbody is voor een bulk niet voldoende denk ik tenzij je echt hoog in intensiteit gaat. 3 keer per week kan dan wel maar met spierpijn trainen vind ik zelf niet relaxed.

zou beginnen met squats en deadlifts zijn grote spiergroepen, en dan steeds de kleinere pakken. Leg curl afwisselen met calve raise slaat nergens op รฉรฉn is voor kuiten en ander voor hamstrings? Net als deadlifts en shrugs om en om doen, squat+deadlift gewoon 3 keer per week dan zal je sneller spiermassa aanzetten.
                  Go heavy or go home!

Comment

Voeding zit goed, dat spierpijn komt gewoon door veel afwisselen,intensiteit hoog. Denk dat dit met 2 oefeningen per spiergroep veel minder zal zijn. Ga ook zowiezo niet met spierpijn trainen, hoef ook niet echt heel veel spiermassa aan te zetten, het is een minder een beetje om massa te behouden in de vakantie, na de vakantie weer echt doorbulken. Ja heb je gelijk in, maar doe toch liever borst en rug eerst die gaan gewoon voor bij mij. Klopt slaat ook niet echt ergens op, maar kuiten pakte ik normaal ook maar 1x in de week met 1 oefening en voor hamstrings hetzelfde en nu wordt 1,5 x per week vind het wel goedzo want anders heb ik ook wel heel erg veel oefeningen op een dag. Deadliften wil ik niet 3x per week doen, heb niet zo'n sterke rug, begrijp dat het niet echt goed is omdat niet te doen, maar is meer persoonlijk en squaten ga ik btw wel 3x pw doen

Bedankt voor je comments

Comment

Na een jaar nog iedere keer een paar dagen last van spierpijn?
                      He who keeps silent consents.

Comment

als je wil bijhouden kan je prima 2 keer per week fullbody doen, zeker alsje niet zoveel tijd hebt. Doe 2 keer per week het schema wat ik je gaf en je spieren zullen gewoon behouden blijven.
                        Go heavy or go home!

Comment

Echt een complete onzin comment over die spierpijn en als je al langer dan een jaar traint en nog 3 dagen spierpijn hebt dat je dan iets fout doet.

Zeker met een split mag je verwachten dat als je elke training de intensiteit opvoert, danwel rust/gewicht/volume dat je spierpijn krijgt, zeggen dat je iets foutdoet als dit 3 dagen duurt is gewoon bullshit. Ik deadlift voor 10 singles met verkortende rustperiodes en kom jij mij maar eens vertellen dat ik fout train als ik 4 dagen spierpijn heb van die deadlifts, omdat het nou eensmaal gruwelijk hardcore is. Dat gaat er bij mij dus echt niet in.

FB, laag volume, hoge frequentie zorgt voor de groei in tegenstelling tot
                          Split, hoog volume, lage frequentie waarbij het volume voor de groei zorgt
                          HIT, enorme intensiteit, hele lage frequentie
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Vind ik ook yawgmoth, @ Shredmaster ja bijhouden maar ook proberen een beetje spiermassa te kweken dus ga gewoon voor 3x..

Comment

Ik vind juist dat mijn training niet helemaal optimaal is geweest , als ik niet een beetje spierpijn heb. De intensiteit lag niet hoog,te veel dezelfde oefeningen gedaan, te weinig volume, te weinig gewicht enzovoorts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X