Een nieuw jaar een nieuw begin. Met training en voedingsschema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een nieuw jaar een nieuw begin. Met training en voedingsschema.

Deze week heb ik beslist om toch iets verder te gaan in deze sport, levensstijl.
    Daarbij hoort ook natuurlijk een voedingschema. Door hier en daar op het forum mee te lezen in de topics ben ik al aan de slag gegaan met een schema.
    Het tweede reeds want het eerste was niet zo geslaagd.
    Natuurlijk wil ik hier heel graag jullie commentaren over horen.

Ik ben nu al enkele dagen dit schema aan het volgen en dit gaat redelijk vlot.
    Het is mijn bedoeling om mijn vetpercentage van 21% weg te werken.
    Dit dmv een 5x5 stronglift schema die ik al enkele weken volg en cardio.
    Ik zal ook over stappen naar de stronglifts 5x5 texas methode. Omdat ik 3x in de week 100 kg squat toch wel veel vind. Momenteel toch.

Squat; 100 kg
    Deathlift; 95 kg
    benchpress; 55 kg
    overheadpress; 45 kg

Dat zijn tot vandaag toe mn stats.
    Ik train wel voor kracht en niet zo zeer voor figuur.
    Natuurlijk is alles meer mooi meegenomen.
    Attached Files

Niemand???

Comment

Ik denk dat n hoop mensen het niet zo goed begrijpen.. Je bent 2 jaar lid hier, En bp is 55kg ? En je traint op kracht? Sorry, maar welke kracht?

Comment

Dat klopt dat ik me hier 2 jaar geleden voor het eerst heb aangemeld en dit vanwege een zware knie blessure. Meniscus en kruisband letsel. Door het voetbal natuurlijk.
        Ik heb me dan hier een keer aangemeld om es eens rond te neuzen. Dan enkele maanden later na een volledige revalidatie ben ik begonnen met naar de fitness te gaan.
        Gewoon de standaard apparaten en veel cardio om natuurlijk terug wat conditie op te bouwen.
        Eenmaal dit weer in orde was ben ik gestopt en terug begonnen met voetbal.
        Tot voor kort een drietal maanden terug.
        Dan heb ik het eerste elftal vaarwel gezegd en voetbal ik alleen maar meer bij de reserven. Tegelijk heb ik een fitnessabbo heb genomen en nu pas echt gestart ben met het 5x5 stronglift schema.
        Sorry,maar ik heb nog nooit echt veel kunnen benchen. En ik ben al blij dat ik aan m'n 5X5 55 kg raak.
        Ik forceer ook niets ik volg gewoon m'n schema!
        Hopelijk is dit meer info.
        Moest er nog iets zijn vraag het met maar ipv niets te zeggen.

Comment

AAaaah dat is al n stuk begrijpelijker zo.... Nu zal je wel reacties krijgen

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
            Ik denk dat n hoop mensen het niet zo goed begrijpen.. Je bent 2 jaar lid hier, En bp is 55kg ? En je traint op kracht? Sorry, maar welke kracht?
            Lol ik kwam na 3 jaar nog niet een zo ver Of eingelijk ik heb er jaren op vast gehangen maar eingen schuld.

Comment

bij het 5x5 schema was toch bedoeling dat je altijd je 5de herhaling niet helemaal correct uitvoerde of met hulp van iemand?
              want als je begint met bench pressen kan je de eerste x wel makkelijk die 5hh met 55kg lijkt me als je het de 5de x nog kan lijkt mij dat je niet zwaar genoeg gaat.
              Calisthenics / Street workout

Comment

ik kan elke week nog 1 rep na de 5x5 doen als ik wil. Maar dat hoeft niet per se. Volgende keer gewicht verhogen en weer gaan.

Comment

Het is belangrijk dat je de 5X5 correct uitvoert en zonder hulp. Kom je er niet de volgende keer opnieuw met hetzelfde gewicht. Anders iedere keer gewicht erbij. Bij de squat kan ik er ook wel nog enkele reps meer eruit krijgen. Maar als ik dat doe.
                  Duurt het herstel te lang en ben ik 2 dagen later nog niet volop in vorm om opnieuw gewicht bij te gooien.
                  Tot nu toe lukt het mij telkens bij de squat en deadlift om te verhogen. Alleen maar bij de benchpress heb ik het moeilijk.
                  @ fallstyr . Mss weet jij of het voor mij nuttig zou zijn om over te stappen naar de texas methode of gewoon verder doen met de beginners?

Comment

Bij mij is het juist omgekeerd ik kan beter benchen dan deadlift. Ik krijg deadlift niet goed onder de knie. Denk dat men benen wat zwak zijn
                    bench 4x 110
                    deadlift8x 110

Comment

Originally posted by dreamer6 View Post
                      Bij mij is het juist omgekeerd ik kan beter benchen dan deadlift. Ik krijg deadlift niet goed onder de knie. Denk dat men benen wat zwak zijn
                      bench 4x 110
                      deadlift8x 110
                      Heb ik ook last van. Veel mensen die 85 kg benchen, die kunnen al over de 120+ deadliften, dat red echt nog niet. Dit jaar ga ik mijn benen eens wat steviger aanpakken.

Comment

Vandaag met gemak 67,5 kg gebencht en voor eerst echt 100 kg gesquat.(had vroeger wel eens meer gedaan maar in een squat machine en niet de full squat, dus deze tellen niet meer mee!)

De bench ging vandaag veel vlotter dan anders.
                        Ik was zeker nog niet opgebrand. Er zaten nog een paar reps meer in.
                        Terwijl ik vorige week zoveel moeite had voor de 65 kg. Blijkbaar werkt het voedingsschema en heb ik er meer energie door. Ik ben ook al gezakt in vetpercentage naar 19.8% maar op gewicht gebleven.

Heeft er iemand al eens mijn voedingsschema bekeken? Hou ik dit zo? Of moet er iets aan verbeterd worden?

Comment

Met resultaten als zakken in vetpercentage en gewicht op peil houden, zou ik dit even lekker volhouden. Zomer is nog een flink eind weg.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

thx, Ik zal het enkele weken zo aanhouden.

Comment

Originally posted by sinte View Post
                              Vandaag met gemak 67,5 kg gebencht en voor eerst echt 100 kg gesquat.(had vroeger wel eens meer gedaan maar in een squat machine en niet de full squat, dus deze tellen niet meer mee!)

De bench ging vandaag veel vlotter dan anders.
                              Ik was zeker nog niet opgebrand. Er zaten nog een paar reps meer in.
                              Terwijl ik vorige week zoveel moeite had voor de 65 kg. Blijkbaar werkt het voedingsschema en heb ik er meer energie door. Ik ben ook al gezakt in vetpercentage naar 19.8% maar op gewicht gebleven.

Heeft er iemand al eens mijn voedingsschema bekeken? Hou ik dit zo? Of moet er iets aan verbeterd worden?
                              Netjes... Je word al sterker, zie ik.. Spiermassa groeit al.... Hou vol zo he..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X