Schouder bijna uit de kom met dumbell press!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouder bijna uit de kom met dumbell press!?

bodynetters,

ik was net in de sportschool bezig met schuin dumbell bench press te doen toen opeens me schouder naar voren klapte.

ik was bezig met me 2e setje, ik had net een herhaling uitgevoerd en de dumbells waren dus in eindpositie zeg maar.
    armen gestrekt en dumbells tegen elkaar aan, toen opeens me linkerschouder naar voren klapte. ik voelde van álles kraken in me schouder en er viel 24 kg BAM! récht op me bek. de andere dumbell liet k van de schrik ook vallen.

ik heb nu ook echt een raar gevoel als ik me arm optil. geen pijnlijk gevoel maar ik merk wel dat er iets niet goed is.

nou heb ik op internet al een beetje rondgekeken en toen kwam ik terecht bij schouderdislocatie. Oftewel schouder uit de kom/schouder in de kom?

ik heb het wel vaker gehad dat als ik in eindpositie was dat me schouder een beetje trillerig was. dat ie naar voren en naar achteren ''wiebelde'' zeg maar. maar nu knalde ie er vooruit.

En het was ook niet echt me maximale gewicht ofzo.
    ik had het bankje wél een standje schuiner dan dat ik normaal doe. kan het hier missch. aan liggen?

maar wat kan ik nu doen om dit NIET meer te laten gebeuren?

me armen niet helemaal strekken maar in een lichte knik laten? dan zet je ze niet ''op slot'' en raken de dumbells elkaar niet.

Uiteraard voorlopig wat minder gewicht pakke.

iemand ervaring of missch. paar tips voor me?

groeten,

vest.
    The only Limitation is your Imagination!..

Ik heb nog nooit de schouder uit de kom gehad, maar volgens mij (ik weet het wel zeker) hoort dat veel pijn te doen. Kun je je arm nog wel draaien dan, zonder dat je pijn hebt? Als de kogel niet meer in je schouders zit, dan zou dit niet pijnloos kunnen.
    Last edited by Misterfit; 16-02-2010, 14:25.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
      Ik heb nog nooit de schouder uit de kom gehad, maar volgens mij (ik weet het wel zeker) hoort dat veel pijn te doen. Kun je je arm nog wel draaien dan, zonder dat je pijn hebt? Als de kogel niet meer in je schouders zit, dan zou dit niet pijnloos kunnen.

jaa ik kan me arm wel gewoon bewegen etc.
      net ff een warme douche genomen en heb nu minder last dan straks.

maar missch. zat me schouder nét op het randje van erin/eruit. ik weet écht niet hoe dat gewricht precies werkt zieje.
      dat er kraakbeen kraakte om de kogel binne de kom te houden o.i.d?
      Zoveel zieke knakken en kraken in een seconde heb k nog nooit gehoord zieje.

Comment

Wel frapant dat die er zomaar uit zou kunnen floepen. Heb je wel je pezen optimaal laten wennen aan het gewicht van de dumbells?

Comment

mja heb ik nog nooit van gehoord misch ff langs de fysio dit zijn toch dingen.... die je liever niet hebt.

Comment

Originally posted by vest View Post
            jaa ik kan me arm wel gewoon bewegen etc.
            net ff een warme douche genomen en heb nu minder last dan straks.

maar missch. zat me schouder nét op het randje van erin/eruit. ik weet écht niet hoe dat gewricht precies werkt zieje.
            dat er kraakbeen kraakte om de kogel binne de kom te houden o.i.d?
            Zoveel zieke knakken en kraken in een seconde heb k nog nooit gehoord zieje.
            Ik ben verder geen fysio. Ik heb niet zoveel verstand van hoe een schouder uit de kom kan komen. Meer dan ik je verteld heb, weet ik simpel weg niet. Ik denk dat je toch beter het probleem kunt voorleggen aan een fysio. Gewoon even opbellen, misschien dat ze aan de telefoon al kunnen zeggen wat het eventueel kan zijn.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Gewoon even opbellen, misschien dat ze aan de telefoon al kunnen zeggen wat het eventueel kan zijn.
              Ik zeg doen!

Comment

ik zal wel even een afspraak maken jaa.

als ik nu de beweging van dumbell drukke( Zonder gewicht) maak voel ik dat me schouder een beetje slap aanvoelt. beetje trillerig

ik train toch al wel dik 2 jaar en doe altijd warming up voor ik echt ga knallen.

voor alles komt een eerste keer mmm...

maar ik zal gelijk even bellen.
                Last edited by vest; 16-02-2010, 15:25.

Comment

hmm... wat raar, ik kan van nature uit men rechterschouder voor de helft uit de kom laten komen zonder dat het zeer doet of dergelijke, maar moet wel zeggen dat ik dat prob. nog nooit voor heb gehad op men 2 jaar trainen in de fitnes... ik warm men schouders wel wat extra op en doe verstevigingoefening rond de schouders want ik weet dat die fragiel zijn! Ik geloof dat de dokter eens zei dat ik flexibele schouder.... heb, mijn klein neefke heeft hetzelfde voor als ik dus het is wel iets dat bij ons in de familie zit...

Comment

Je voelt dat het niet helemaal lekker zit. Het eerst wat jij dan doet is hier advies vragen? Lekker handig.
                    Ga naar een dokter!!
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Heb dat met barbel overhead presses. Als ik zwaar ga begint me linkerarm te trillen en als het naar achter gaat wordt het eng. Als ik links press met een DB dan heb ik ook het gevoel dat de arm uit de kom komt en afbreekt. Sinds ik meer barbel bench press, incline barbel press, close grip bench doe met een andere dag rug en geen overhead presses deed voor een paar maanden...toen kwam het allemaal goed.

Comment

misschien heb je een sub-luxatie gehad(dan is je schouder kort uit de kom en schiet ie weer terug).
                        Ik heb zelf een aantal keer mijn schouder uit de kom gehad, dus ik weet uit ervaring dat als je hem nog kan bewegen er niets heel ernstigs aan de hand is. Je heb waarschijnlijk wat banden en kapsels verrekt, maar onderschat dit soort klachten niet ouwe.
                        A strong body needs a strong mind.
                        181cm, 94kg, 16%bf
                        Deadlift(1x190) Benchpress(5x130) Squat(6x140)

Comment

Morgen heb ik een afspraak bij de dokter. ik ga ook vragen naar verstevigingsoefeningen. heb geen zin in nog een keer zo'n actie.

als ik plat bankdrukte met barbell/dumbells had ik er geen last van. maar schuin met de barbell heb ik ook verscheidene keren gehad dat me schouder zo trillerig was en rare bewegingen maakte net als met dumbells.
                          en ik had me bankje vandaag een standje hoger dan dat ik hem altijd heb. dus ik ben er vrijwel zeker van dat het daardoor komt.

me schouder is al wat pijnlijker dan vanmiddag. als ik met me linkerhand naar me rechter schouder beweeg is het écht pijnlijk. maar niet alle bewegingen doen pijn dus ik denk dat het banden/kapsels zijn die aan een kant wat verrekt zijn.

nu maar afwachten wat de dokter morgen zegt en hopen dat ik er niet lang uit lig.

k hou jullie op de hoogte!

Comment

Terug van de dokterr!

hij had het inderdaad over sub-luxatie. maar dat is als je kogel een stukje uit het gewricht vandaan schiet. maar niet helemaal eruit. ik heb dus wat kapsels verrekt en het duurt zeer lang voordat het weer goed strak om/in mijn gewricht zit.

Hij melde mij er ook bij, dat nu het een keer is gebeurd. het vaker kan gebeuren..

Je spieren kunnen misschien wel snel groeien, maar voor je pezen/kapsels en andere zooi duurt het even wat langer voordat ze al dat gewicht kunnen tillen.

ik ga morgen dus even een afspraak maken bij de fysio voor verstevigingsoefeningen.

Nu gewoon rust en begin maart maar weer rustig aan beginnen met krachttrainen.

Comment

Originally posted by vest View Post
                              Terug van de dokterr!

hij had het inderdaad over sub-luxatie. maar dat is als je kogel een stukje uit het gewricht vandaan schiet. maar niet helemaal eruit. ik heb dus wat kapsels verrekt en het duurt zeer lang voordat het weer goed strak om/in mijn gewricht zit.

Hij melde mij er ook bij, dat nu het een keer is gebeurd. het vaker kan gebeuren..

Je spieren kunnen misschien wel snel groeien, maar voor je pezen/kapsels en andere zooi duurt het even wat langer voordat ze al dat gewicht kunnen tillen.

ik ga morgen dus even een afspraak maken bij de fysio voor verstevigingsoefeningen.

Nu gewoon rust en begin maart maar weer rustig aan beginnen met krachttrainen.
                              Benen time
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X