Hallo allemaal,
Duurde even voordat ik weer kon posten.
Druk gehad met werk en vriendin etc etc. dus ik d8 ik ga maar weer eens actief op bodynet.
Altijd goed om extra dingen te kunnen leren en je ervaringen te delen met anderen.
Ik zie ook dat er weer nieuwe mensen zijn, welkom allemaal!
Hopelijk leer ik ook van jullie nieuwe mensen
OK let’s start…
Met trainen en voeding zit het goed, maar een aantal maanden ben ik blijven haken qua progressie.
Begin mei ben ik begonnen met cutten (zou eerder beginnen, maar ik wilde voorlopig wat massa opbouwen)
Heb allerlei soorten trainingen geprobeerd en ik ben erachter gekomen dat FST-7 tot nu toe mijn fysiek naar een hoger level heeft gebracht. Spieren zijn voller, kracht is toegenomen. Kortom een top trainingssysteem.
Vooral omdat ik een dikkere fascia heb dan de meeste mannen.
Ik train 5 dagen in de week, waarvan armen 2x per week.
Hierop zet ik mijn focus op voorlopig, omdat de verhouding niet klopt met bijv. rug of borst.
Dit is mn 4e jaar non-stop training en nog steeds groen en zoals ik al eerder heb aangegeven.
Ik zal nooit in de verleiding komen om te gebruiken, aangezien er genoeg methodes zijn om spiergroei te bevorderen. Het zal wel veel langzamer gaan, maar ben nu erg blij met wat ik ‘groen’ heb bereikt.
Als volgt de training:
FST-7 kennen jullie onderhand wel, oprekken van de fascia.
Ik doe dit met 7 sets aan het einde van de training met een perfecte uitvoering.
In het verleden telde ik altijd mijn reps, maar ben er sinds een half jaar achtergekomen dat je geen volledige mind-muscle connection kan bewerkstelligen als je cijfers in je hoofd hebt. Ik heb trainingspartners die voor mij tellen en aan de hand daarvan, ga ik zwaarder of lichter in gewicht.
Ik heb gemerkt dat je zeker 3-5 reps meer kan halen dan voorheen op een zelfs zwaardere gewicht.
De FST-7 traning doe ik wel met meer oefeningen, want ik ben altijd een voorstander geweest van high volume.
Overtrainen heb ik nooit meegemaakt, tenzij ik TE laag in calorien ga. (wat ik in het verleden dus ook deed)
Zo zie je maar dat je veel leert door al die jaren heen, want ik ben nu vet aan het verbranden zonder fatburner op een totaal van ca. 2800 Kcal per dag.
Alle spiergroepen train ik 1x per week(behalve armen,buik en kuiten), aangezien FST-7 vrij veel impact heeft op je CNS en herstelvermogen.
Voor alles geldt, Reprange: 6-12
En bij de FST-7 sets, 10-12
Maandag: Biceps/Triceps
Bodyweight Curl – 4 sets
Preacher Curl – 4 sets
Incline DB Hammer Curl – 3 sets
EZ-Bar Curl – 7 sets
Skull Crusher(45 graden) – 4 sets
Cable Press Down 4 sets
Tricep Dip 4 sets
DB Overhead Extension – 7 sets
Dinsdag: Benen
Leg Extensions – 4 sets
Front Squat - 4 sets
Barbell Lunges – 3 sets
Leg Press – 7 sets
DB Leg Curl – 3 sets
Stiff-Leg Deadlift – 4 sets
Seated Leg Curl – 7 sets
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst/Triceps
Incline Barbell Press - 4 sets
Incline DB Press – 3 sets
Machine Press – 4 sets
Cable Crossover of Incline DB Fly – 7 sets
Rope Extension – 3 sets
Close-Grip Bench Press – 4 sets
Machine Tricep Extension – 4 sets
Rope Push Down – 7 sets
Vrijdag: Rug/Biceps
Lat Pull Down – 4 sets
Barbell Row – 4 sets
DB Row - 4 sets
Cable Row – 3 sets
Cable Pull-Over – 7 sets
Deadlift of Hyper Extensions – 3 sets
Barbell Curl – 4 sets
Rotating DB Curl – 4 sets
Rope Hammer Curl – 3 sets
EZ-Bar Preacher Curl – 7 sets
Zaterdag: Schouders
DB Overhead Press – 4 sets
Barbell Front Raise – 3 sets
Cable Side Raise - 3 sets
Bent-Over DB Raise – 3 sets
Rev. Pec Deck – 4 sets
Seated DB Side Raise – 7 sets
Zondag: Rust
Supplementatie:
Aangezien ik natural ben(en zal blijven), heb ik toch zeker een goed herstelvermogen nodig, omdat dit een erg zware belasting is voor een groentje. Glycocarn en de kippenembryo helpen mij daarmee.
Ik slaap als een baby
- Gaspari Anavite (Multivitamine)
- Optimum Nutrition Omega 3
- Optimal Results Whey (Wei-eiwit)
- IDS Waxy Maize
- VPX Power Shock (EAA + BCAA)
- MHP NO-Bomb (Glycocarn)
- Labrada Humanogrowth (GH-release, sleep-aid)
Dieet:
Ontbijt:
100 gr. Havermout in water met 40 gr. Proteineshake + 1 eetlepel pindakaas + 1 grapefruit + 3 tabs Gaspari Anavite
Tussendoor:
2sneetjes Tarwekiem Brood(Ezekiel) –
(Ik eet geen gewoon brood vanwege de hoge GI-index, dus ook bij donker volkoren brood) + 2 hele eieren en 8 eiwit + 3 omega 3 caps
Lunch:
80 gr. Zilvervliesrijst + 200 gr. kip + 3x omega-3 capsules
Namiddag:
50 gram zilvervliesrijst – 150 gr. kip – 30 gr. walnoten + 3 tabs Gaspari Anavite
Pre-workout-meal (1 uur voor de training)
2 zoete aardappelen - 150 gr. Koolvis
Direct voor de training: VPX Powershock + MHP NO Bomb
Direct na de training:
20 gram Waxy Maize (of Dureya Maizena) + VPX Power Shock(30 min. later protein shake 40 gram)
Avondeten:
200 gram kipfilet + 250 gr. Broccoli
1 uur voor het slapen gaan:
250 gram zalmfilet
30 min. voor het slapen gaan:
Labrada Humanogrowth
Natuurlijk kan ik niet altijd zo eten, als er bijv. iets tussenkomt en dan nog is er altijd de oplossing:
Heel de dag aan de shakes en proteïnerepen ,
maar 9 v/d 10 keer eet ik strict volgens de macro’s.
Cardio doe ik op dagen: maandag, donderdag en zaterdag op een gemiddelde intensiteit direct na de training na mijn herstel met Waxy Maize en EAA/BCAA.
En op mijn rustdag (High Intensity Interval)
Commentaar is altijd welkom en ik zal beloven niet zomaar weer te verdwijnen van deze forum
Duurde even voordat ik weer kon posten.
Druk gehad met werk en vriendin etc etc. dus ik d8 ik ga maar weer eens actief op bodynet.
Altijd goed om extra dingen te kunnen leren en je ervaringen te delen met anderen.
Ik zie ook dat er weer nieuwe mensen zijn, welkom allemaal!
Hopelijk leer ik ook van jullie nieuwe mensen
OK let’s start…
Met trainen en voeding zit het goed, maar een aantal maanden ben ik blijven haken qua progressie.
Begin mei ben ik begonnen met cutten (zou eerder beginnen, maar ik wilde voorlopig wat massa opbouwen)
Heb allerlei soorten trainingen geprobeerd en ik ben erachter gekomen dat FST-7 tot nu toe mijn fysiek naar een hoger level heeft gebracht. Spieren zijn voller, kracht is toegenomen. Kortom een top trainingssysteem.
Vooral omdat ik een dikkere fascia heb dan de meeste mannen.
Ik train 5 dagen in de week, waarvan armen 2x per week.
Hierop zet ik mijn focus op voorlopig, omdat de verhouding niet klopt met bijv. rug of borst.
Dit is mn 4e jaar non-stop training en nog steeds groen en zoals ik al eerder heb aangegeven.
Ik zal nooit in de verleiding komen om te gebruiken, aangezien er genoeg methodes zijn om spiergroei te bevorderen. Het zal wel veel langzamer gaan, maar ben nu erg blij met wat ik ‘groen’ heb bereikt.
Als volgt de training:
FST-7 kennen jullie onderhand wel, oprekken van de fascia.
Ik doe dit met 7 sets aan het einde van de training met een perfecte uitvoering.
In het verleden telde ik altijd mijn reps, maar ben er sinds een half jaar achtergekomen dat je geen volledige mind-muscle connection kan bewerkstelligen als je cijfers in je hoofd hebt. Ik heb trainingspartners die voor mij tellen en aan de hand daarvan, ga ik zwaarder of lichter in gewicht.
Ik heb gemerkt dat je zeker 3-5 reps meer kan halen dan voorheen op een zelfs zwaardere gewicht.
De FST-7 traning doe ik wel met meer oefeningen, want ik ben altijd een voorstander geweest van high volume.
Overtrainen heb ik nooit meegemaakt, tenzij ik TE laag in calorien ga. (wat ik in het verleden dus ook deed)
Zo zie je maar dat je veel leert door al die jaren heen, want ik ben nu vet aan het verbranden zonder fatburner op een totaal van ca. 2800 Kcal per dag.
Alle spiergroepen train ik 1x per week(behalve armen,buik en kuiten), aangezien FST-7 vrij veel impact heeft op je CNS en herstelvermogen.
Voor alles geldt, Reprange: 6-12
En bij de FST-7 sets, 10-12
Maandag: Biceps/Triceps
Bodyweight Curl – 4 sets
Preacher Curl – 4 sets
Incline DB Hammer Curl – 3 sets
EZ-Bar Curl – 7 sets
Skull Crusher(45 graden) – 4 sets
Cable Press Down 4 sets
Tricep Dip 4 sets
DB Overhead Extension – 7 sets
Dinsdag: Benen
Leg Extensions – 4 sets
Front Squat - 4 sets
Barbell Lunges – 3 sets
Leg Press – 7 sets
DB Leg Curl – 3 sets
Stiff-Leg Deadlift – 4 sets
Seated Leg Curl – 7 sets
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst/Triceps
Incline Barbell Press - 4 sets
Incline DB Press – 3 sets
Machine Press – 4 sets
Cable Crossover of Incline DB Fly – 7 sets
Rope Extension – 3 sets
Close-Grip Bench Press – 4 sets
Machine Tricep Extension – 4 sets
Rope Push Down – 7 sets
Vrijdag: Rug/Biceps
Lat Pull Down – 4 sets
Barbell Row – 4 sets
DB Row - 4 sets
Cable Row – 3 sets
Cable Pull-Over – 7 sets
Deadlift of Hyper Extensions – 3 sets
Barbell Curl – 4 sets
Rotating DB Curl – 4 sets
Rope Hammer Curl – 3 sets
EZ-Bar Preacher Curl – 7 sets
Zaterdag: Schouders
DB Overhead Press – 4 sets
Barbell Front Raise – 3 sets
Cable Side Raise - 3 sets
Bent-Over DB Raise – 3 sets
Rev. Pec Deck – 4 sets
Seated DB Side Raise – 7 sets
Zondag: Rust
Supplementatie:
Aangezien ik natural ben(en zal blijven), heb ik toch zeker een goed herstelvermogen nodig, omdat dit een erg zware belasting is voor een groentje. Glycocarn en de kippenembryo helpen mij daarmee.
Ik slaap als een baby
- Gaspari Anavite (Multivitamine)
- Optimum Nutrition Omega 3
- Optimal Results Whey (Wei-eiwit)
- IDS Waxy Maize
- VPX Power Shock (EAA + BCAA)
- MHP NO-Bomb (Glycocarn)
- Labrada Humanogrowth (GH-release, sleep-aid)
Dieet:
Ontbijt:
100 gr. Havermout in water met 40 gr. Proteineshake + 1 eetlepel pindakaas + 1 grapefruit + 3 tabs Gaspari Anavite
Tussendoor:
2sneetjes Tarwekiem Brood(Ezekiel) –
(Ik eet geen gewoon brood vanwege de hoge GI-index, dus ook bij donker volkoren brood) + 2 hele eieren en 8 eiwit + 3 omega 3 caps
Lunch:
80 gr. Zilvervliesrijst + 200 gr. kip + 3x omega-3 capsules
Namiddag:
50 gram zilvervliesrijst – 150 gr. kip – 30 gr. walnoten + 3 tabs Gaspari Anavite
Pre-workout-meal (1 uur voor de training)
2 zoete aardappelen - 150 gr. Koolvis
Direct voor de training: VPX Powershock + MHP NO Bomb
Direct na de training:
20 gram Waxy Maize (of Dureya Maizena) + VPX Power Shock(30 min. later protein shake 40 gram)
Avondeten:
200 gram kipfilet + 250 gr. Broccoli
1 uur voor het slapen gaan:
250 gram zalmfilet
30 min. voor het slapen gaan:
Labrada Humanogrowth
Natuurlijk kan ik niet altijd zo eten, als er bijv. iets tussenkomt en dan nog is er altijd de oplossing:
Heel de dag aan de shakes en proteïnerepen ,
maar 9 v/d 10 keer eet ik strict volgens de macro’s.
Cardio doe ik op dagen: maandag, donderdag en zaterdag op een gemiddelde intensiteit direct na de training na mijn herstel met Waxy Maize en EAA/BCAA.
En op mijn rustdag (High Intensity Interval)
Commentaar is altijd welkom en ik zal beloven niet zomaar weer te verdwijnen van deze forum
Comment