Werken en spierpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Werken en spierpijn

Ja ik weet het, ik ben nieuw hier en kom gelijk met een nieuw topic
    Wat mij erg interesseert is wat voor werk doen jullie? en hoe combineren jullie dat met onze sport, ik zit bijvoorbeeld in de bosbouw en vaak valt het niet mee om na een avond knallen s´ochtens weer in het bos te sjouwen met je zware schoenen zaagbroek kettingzagen en wat je verder zoal als uitrusting bij je hebt. Bovendien hebben de chefs natuurlijk ook graag dat je nog een paar meter hout scoort tja en natuurlijk s´avonds wéér rammen.

Laat eens horen

groeten

Tja ik zit op normaal op school.
    Maar met stages zit ik of op kantoor of in de bouw.
    Als ik op de bouw werk, heb ik gewoon minder energie met trainen omdat je de hele dag al hard hebt gewerkt lichamelijk.
    Verder heb ik wel regelmatig spierpijn maar nooit zo erg dat je niet meer kan bewegen, gewoon lekkere spierpijn zeg maar.

Comment

school..

niet zoveel last van dan, behalve de trappen na de benendag.
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Mijn ervaring toen ik voor wat uitzendbureau's werkte:

fysiek zwaar werk en krachttraining is opzich goed te combineren alleen moet je je training wel aanpassen op je fysieke werk. (ervan uitgaande dat je fysieke werk op nummer 1 staat).
        Ik heb tijden gehad dat ik mijn schouders overbelaste omdat ik die naast het schouders trainen ook gebruikte voor mijn fysieke werk toen der tijd.

Dit zijn echt punten die je goed in de gaten moet houden:
        1 Welke spiergroep belast ik veel met mijn fysieke werk.
        2 Pas erop dat je die spiergroep/groepen juist niet te intensief traint.
        3 Je voedingsbehoefte afstemmen op werk en trainen.
        4 Optijd naar toe bed gaan om te rusten, zeker omdat je de hele dag fysiek bezig bent.

henk

Comment

Ik heb ook lichamelijk zwaar werk. De hele dag op je benen staan, lopen en dingen sjouwen. Ook moet ik telkens een trap op van een machine. Als ik bijvoorbeeld benen heb getraind en de volgende dag moet werken is dat erg zwaar. Ook andersom na een dag werken benen trainen merk ik dat ik niet zo veel kracht heb omdat ik ze al de gehele dag heb gebruikt. Dus plan ik benen meestal op een vrije dag.

En soms gewoon tot het naatje trainen en met spierpijn naar werk. Dan lijk ik wel een ouwe vent!

Comment

ik doe transporten dusjah hele dag zitten! s"avonds genoeg energie om te knallen!!!!!!!!!!!!

Comment

Ik bereken mijn dag intensiteit mee in mijn trainingsschema en mijn voeding:
              Kleine uitleg: Wanneer ik zwaar werk heb en veel beweeg gedurende de dag. dan plan ik een minder zware training of een andere spiergroep die ik gedurende de dag minder heb gebruikt.

Mijn voeding is meer wanneer ik en een zware lichamelijke dag heb gehad en wanneer ik daarbij train. Ik haal de hoeveelheid van mijn behoefte dan wel uit een combinatie van koolhydraten(55%), vetten(15%) en eiwitten(30%). Mijn balans blijft altijd gelijk. Dit werkt voor mij prima..

Succes en wellicht heb je er iets aan.

Wellicht kun je daar iets mee.
              CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.

Comment

Ik heb mentaal zwaar werk, dus enige probleem dat ik bij de training heb is mezelf oppeppen vantevoren.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Siempje: Laat ons ook even weten of je nog wat aan de tips van ons hebt.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    Ik heb mentaal zwaar werk, dus enige probleem dat ik bij de training heb is mezelf oppeppen vantevoren.
                    Zelfde als bij mij.
                    Who's the Chef

Comment

School.
                      Als ik vrij ben van school, dan werk ik van 08:00 tot 16:00 uur. Ik ben een grafisch ontwerper, dus ik doe niks zwaars tijdens het werken.

Ik ben meestal rond 16:30 thuis, dan pak ik gelijk mijn spullen in en ga ik richting de fitness center (10 min hier vandaan, vindt ik lekker dichtbij), rond 17:00 ben ik meestal klaar om te pompen. Geen enkel probleem voor mij. :P
                      Last edited by Tanner; 17-05-2010, 13:12.

Comment

Originally posted by Been View Post
                        Zelfde als bij mij.

Zelfde voor mij!!

Comment

lekker, er zijn dus meer mensen die lopen te ploeteren en Henk natuurlijk heb ik hier wat aan, bevestigt mijn vermoeden. Gekheid.... ik train al een paar jaartjes maar was eigelijk alleen nieuwsgierig hoe jullie het ervaren, of hoe jullie er mee om gaan.

groeten

Comment

Ik heb een aannemersbedrijf met zwaar lichamelijke arbeid.
                            Het is gewoon een kwestiei van wennen. Als je spierpijn hebt jammer dan gewoon je werk uitvoeren. Ik pas mijn trainingen niet aan voor het werk wat ik de volgende dag moet verrichten.

Het is weleens ongemakkelijk al ik zwaar benen heb gedaan en ik moet veel de trap op en af. Het is niet anders. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

werk 12 u per week bij de AH, en daarnaast nog school en trainen.
                              genoeg tijd inde avond

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X