Brandende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brandende vraag

Hallo allemaal

Ik ben een jongen van 18 jaar en ik fitness sinds 2 maanden.
    Ik heb een zeer laag vetpercentage (heb het nog niet laten meten), maar het is echt heel laag, denk 4/5-6%. Mijn doel is massa creƫren.
    Ik ben al begonnen met zo veel mogelijk eten (vooral goede dingen).

Mijn vraag is; kan ik ondanks dat ik zeer weinig vet heb en massa train toch bijvoorbeeld 2 x in de week cardio doen? heeft dit een positief of een negatief effect op mijn training? zoja wat voor effect? ik heb me namelijk ook laten vertellen dat je een sixpack alleen kan krijgen door ook cardio te doen, maar ik ben bang dat als ik ga hardlopen/fietsen enz dat het een negatieve invloed heeft op het krijgen van grotere spieren in mijn geval. Daarom zou ik graag jullie mening willen horen.

Alvast bedankt!

Waarom zou je cardio doen als je massa wilt bouwen? Lijkt mij averechts te werken. Cardio is meer geschikt om conditie op te bouwen en vet te verbranden. Als je massa wilt bouwen heb je alle calorieeen nodig.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

als je echt 5-6% vet had, dan had je nu al de meest gruwelijke six pack. Gezien jouw opmerking over het krijgen van een six pack, heb je wellicht geen 5-6% vet maar eerder 12-15%.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

je kan cardio doen, maar ik zeg dat je nu al op voorhand, het gene wat je dan nog eens extra verbruikt krijg je niet opgegeten.
        The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
        Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Eten en spieren bouwen, daarna pas cutten.
          Laag vetpercentage van nature zijn vaak ecto's-> skinny zonder sixpack.

No offence
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Nee ik heb echt zeer weinig vet het scheelt niet veel of je kunt mijn ribben tellen, en als ik aanspan heb ik ook wel een sixpack maar telkens als ik veel heb gegeten of buik heb getraint en in de rustperiode zit of een paar dagen buik niet heb getraint krijg ik weer zon soort van buikje er over heen waar door die niet zichtbaar is. maar het komt er dus op neer dat massa trainen en cardio niet te combineren is?

Hebben jullie dan wat andere tips voor me hoe ik dit aan kan pakken?
            Last edited by Alles-eter; 25-05-2010, 10:44.

Comment

Waarom zou je Ć¼berhaupt cardio willen doen?
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Merk bij mezelf dat cutten zonder cardio een plateau oplevert, doe ik cardio doorbreek ik dat.
                NĆ³g minder eten is gewoon naar en werkt niet fijn met krachttraining.
                Go heavy or go home!

Comment

Ik wil graag cardio doen omdat ik heb gehoord dat een echt goed zichtbare sixpack ZONDER aan te spannen, bijna onmogelijk is zonder pak m beet 2 keer in de week cardio te doen. Ook ishet wel lekker als je een beetje conditie hebt

Maar als het bovenstaande niet het geval is kan iemand me dan vertellen hoe ik dat wel kan bereiken?

Comment

een kcal tekort realiseren.
                    Of door minder te eten, of door meer cardio te doen.

Eerste vind ik kut dus kies voor het tweede.
                    Go heavy or go home!

Comment

Maar kan ik dit dus wel combineren met massa trainen? of heeft dat dan geen enkele zin?
                      Het is niet zo dat ik een kast van hier tot tokio wil worden gewoon een beetje breder en zichtbare spieren ben ik al een heel eind tevreden

Comment

Je probleem kan wel eens heel ergens anders liggen. Misschien eerst maar eens je trainingsschema en voedings-schema posten. Dan kan iedereen je beter helpen.

Vet verbranden doe je niet alleen met cardio...
                        Wanneer je massa wilt trainen dan heb je iedere vorm van energie nodig voor je spieren dat houd in dat je veel moet eten veel moet slapen en veel moet trainen.

Nogmaals met de schema's kunnen we aangeven wat je kan verbeteren.

Succes!
                        CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.

Comment

Bedankt voor de reacties iedereen! Zoals Boudy al zei is het handig om mijn trainingsschema en voedingsschema te posten, dus bij deze:P

Trainingschema:

Dag 1: Borst - 4 oefeningen
                          Biceps - 3 oefeningen

Dag 2: Rust

Dag 3: Schouders - 4 oefeningen
                          Triceps - 3 oefeningen

Dag 4: Rug - 5 oefeningen
                          Benen - 2 oefeningen

Dag 5 : Rust

Dag 6: Weer Borst en Biceps. Ik probeer mijn borst altijd 2 keer in de week te pakken, omdat die langzaam groeit bij mij. Biceps 2 keer kan denk ik ook geen kwaad, want hersteld altijd vrij snel bij mij.
                          Het is een doorlopend schema dus heb niet echt vaste dagen. Tot nu toe werkt dit schema goed voor mij. Ook train ik bij de sessies buik, maar zorg wel altijd dat ik na iedere buik training minimaal 1 dag rust heb, soms zijn dat ook 2 dagen. Aan cardio doe ik niet ( tenzij je af en toe buiten een balletje trappen wel meetelt ).

Voedingsschema:

10:00 - 2 bruine boterhammen met pindakaas, glas melk of multivruchtensap.

11:30 - 2 bruine boterhammen met kipfilet of kalkoen filet, glas melk of multivruchtensap.

13:00 - 2 bruine boterhammen met kipfilet of kalkoen filet, cup a soup en een glas melk.

14:00 (half uurtje voor het trainen) - Een banaan en een appel.

14:30 - Ongeveer rond die tijd trainen. Soms pak ik na de training een shake bij de sportschool.

16:00/16:30 - sultana koekje

17:30/18:00 - Avondeten wat de pot schaft, meestal gezonde dingen zoals pasta, rijst, kip, rundvlees, bami, groenten, aardappelen enz...
                          Als toetje een danoontje of een schaaltje kwark van danyo.

20:00 - appeltje

wat later op de avond meestal rond 10:00/10:30 - wat lekkers chips of snoep ofzo.

Verder drink ik heel de dag door water of limonade en in de avond meestal 1 glaasje cola.
                          Ik ben 18 jaar oud, mijn lengte is 1.82 meter en mijn gewicht is 68 Kg.

Hoop dat ik jullie hiermee voldoende informeer

Gr
                          Last edited by Alles-eter; 25-05-2010, 11:48.

Comment

Trainingsschema en voedingsschema zijn allebei huilen geblazen.

Ga eens even de zomersticky lezen en kijk naar voeding.
                            Ga andere voedingsschema's bekijken en maak zelf een mooie.
                            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Alles-eter View Post
                              Bedankt voor de reacties iedereen! Zoals Boudy al zei is het handig om mijn trainingsschema en voedingsschema te posten, dus bij deze:P

Trainingschema: hoeveel setjes en hoeveel hh doe je ongeveer?
                              post ook ffies alle oefeningen die doet is makkelijker

Dag 1: Borst - 4 oefeningen
                              Biceps - 3 oefeningen 3 oefeningen vind ik veel

Dag 2: Rust

Dag 3: Schouders - 4 oefeningen als je je oefeningen post kunnen we zien of je ze goed verdeelt zelf vind ik 4oefeningen nogal wat voor elke kop 1oefening vind ik genoeg.
                              Triceps - 3 oefeningen vind ik er 1 teveel

Dag 4: Rug - 5 oefeningen vind ik ook 1tje te veel maar het kan nog
                              Benen - 2 oefeningen 2 oefeningen veels te weinig! enem... kuiten?

Dag 5 : Rust

Dag 6: Weer Borst en Biceps. in rust groeien ze pas vergeet dat niet, denk zelf dat je gewoon dit het liefst traint omdat je dit het meest ziet.
                              Ik probeer mijn borst altijd 2 keer in de week te pakken, omdat die langzaam groeit bij mij. Biceps 2 keer kan denk ik ook geen kwaad, want hersteld altijd vrij snel bij mij.
                              Het is een doorlopend schema dus heb niet echt vaste dagen. Tot nu toe werkt dit schema goed voor mij. Ook train ik bij de sessies buik, maar zorg wel altijd dat ik na iedere buik training minimaal 1 dag rust heb, soms zijn dat ook 2 dagen. Aan cardio doe ik niet ( tenzij je af en toe buiten een balletje trappen wel meetelt ).

Voedingsschema:

10:00 - 2 bruine boterhammen met pindakaas, glas melk of multivruchtensap. vind ik veels te weinig voor een ontbijt, mis ook de nodige eiwitten hier

11:30 - 2 bruine boterhammen met kipfilet of kalkoen filet, glas melk of multivruchtensap.
                              je drinken bij de eerst 2 maaltijden zijn compleet verschillend, melk = goed aan eiwitten. en multivruchtensap is goed aan heel veel suikers.

13:00 - 2 bruine boterhammen met kipfilet of kalkoen filet, cup a soup en een glas melk.

14:00 (half uurtje voor het trainen) - Een banaan en een appel.zou deze met de volgende ruilen overigens kan je dit geen maaltijd noemen

14:30 - Ongeveer rond die tijd trainen. Soms pak ik na de training een shake bij de sportschool.

16:00/16:30 - sultana koekjeeruit gooien is troep

17:30/18:00 - Avondeten wat de pot schaft, meestal gezonde dingen zoals pasta, rijst, kip, rundvlees, bami, groenten, aardappelen enz...
                              Als toetje een danoontje of een schaaltje kwark van danyo.toetje eruit gooien en dan savonds er kwark van maken voor het slapen gaan (oowhja niet die van danyo maar de bekende die wij nemen)

20:00 - appeltje zoveel suikers savonds vermijden.

wat later op de avond meestal rond 10:00/10:30 - wat lekkers chips of snoep ofzo. mischien idee om dit te vervangen door ongezoute nootjes?

Verder drink ik heel de dag door water of limonade en in de avond meestal 1 glaasje cola.
                              Ik ben 18 jaar oud, mijn lengte is 1.82 meter en mijn gewicht is 68 Kg.

Hoop dat ik jullie hiermee voldoende informeer
                              oke over het algemeen niet echt goed.
                              bereken je behoefte en lees de voedings sticky's

Gr
                              suc6 ermee.
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...