ik weet niet hoe het komt maar als ik als ik situps doe krijg ik last van me onderrug, vroeger had ik dit niet. weet iemand misschien hoe het komt of iemand die hetzelfde probleem heeft?
last van onderrug bij situps
Collapse
X
-
Originally posted by 2010 View Postik weet niet hoe het komt maar als ik als ik situps doe krijg ik last van me onderrug, vroeger had ik dit niet. weet iemand misschien hoe het komt of iemand die hetzelfde probleem heeft?
is je techniek wel goed? houd je je rug recht als je omhoog komt?
-
Originally posted by The Phoenix View Postmits je de situps goed uit voert geven deze oefeningen vaak problemen.
is je techniek wel goed? houd je je rug recht als je omhoog komt?
Comment
-
Originally posted by 2010 View Postligt eraan in welke positie, sommige situps moet je rug wel krom om de situps uit te voeren of heb ik het fout?
ga gewoon op je rug liggen, benen plat, handen in de nek (niet trekken aan je nek) kijk omhoog, en ga met je bovenlichaam iets omhoog. Blijf omhoog kijken en houd je hoofd in het verlengde van je rug. trek je buik in en ga ongeveer 15/20 cm omhoog. houd je rug recht.
Ik zie wel eens mensen die alle kanten opkijken. rug super bol en buigen tot ze bijna met bhun kop hun voeten aanraken. Niet doen! gewoon een stukje omhoog. Voel jij je buikspieren op spanning staan is het al genoeg.
Comment
-
Originally posted by stuff View Postik doe situps op een bal. en heb nergens last van misschien een idee?
Originally posted by The Phoenix View Postbij situps hoef je absoluut niet ver voorover te buigen. dat is onzin.
ga gewoon op je rug liggen, benen plat, handen in de nek (niet trekken aan je nek) kijk omhoog, en ga met je bovenlichaam iets omhoog. Blijf omhoog kijken en houd je hoofd in het verlengde van je rug. trek je buik in en ga ongeveer 15/20 cm omhoog. houd je rug recht.
Ik zie wel eens mensen die alle kanten opkijken. rug super bol en buigen tot ze bijna met bhun kop hun voeten aanraken. Niet doen! gewoon een stukje omhoog. Voel jij je buikspieren op spanning staan is het al genoeg.
Comment
-
Originally posted by 2010 View Postis niks voor mij eerlijk gezegd
ik zet mijn benen altijd onder een bankje bijv. armen gekruist op m'n borst en ga dan omhoog zo dicht mogelijk bij m'n knieeen.
misschien in jouw geval iemand naar je techniek laten kijken.
Comment
-
Originally posted by The Phoenix View Postdus geen ondersteuning in de rug? Is mogelijk maar belast je onderrug wel heel veel op deze manier.
misschien in jouw geval iemand naar je techniek laten kijken.
ken je misschien een ander techniek voor me die ik zou kunnen gebruiken zonder mijn rug te belasten?
Comment
-
Bij ons in de sportschool zijn zo "springballe" en zo halve cirkels. Ik vind hier crunches op doen veel aangenamer voor mijn onderrug. En ook niet volledig van beneden naar boven gaan, maar een wat kleinere ROM en gewoon zorgen dat je buikspieren onder spanning blijven.Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Goed op je ademhaling letten probeer gecontroleerd te ademen tijdens de situps Dit kan al een stuk schelen. zo ontspan je de rug beter in zover dat het mogelijk is.
Verder is het wel normaal dat je het voeld, Maar het is wel zo dat het ook gelijk moet weg trekken zodra je stopt met de oefening.Last edited by Rob-1984; 25-05-2010, 21:44.Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???
Comment
-
Originally posted by Rob-1984 View PostGoed op je ademhaling letten probeer gecontroleerd te ademen tijdens de situps Dit kan al een stuk schelen. zo ontspan je de rug beter in zover dat het mogelijk is.
Verder is het wel normaal dat je het voeld, Maar het is wel zo dat het ook gelijk moet weg trekken zodra je stopt met de oefening.
Comment
-
Originally posted by 2010 View Postals ik stop gaat het wel gelijk weg, maar is irritant want dan moet ik stoppen met situps terwijl ik meer kan doen.
Je gebruikt nu éénmaal ook je rug. om omhoog te komen.
Spieren werken immers samen.
Maar je zal wel gaan merken hoe vaker je het doet. hoe langer het gaat duren voor voor je de rug pas gaat voelen.
Ben het wel met je eens dat het een irritante pijn is.
Maar zal me er niet te druk om maken. wordt vanzelf minder.Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???
Comment
-
er zijn zoveel oefeningen voor de buik die effectiever en minder belastend voor de onderrug zijn..
Hier een paar voorbeelden: Leg raises, Bicycles, Crunches, Plank, Side Plank.. enz.. sit-ups zijn banaan.
Zelf wissel ik 2 keer per week af tussen deze oefeningen.. maandag en vrijdag pak ik buik en ik merk dat de plank oefeningen het meest effectief zijn..
"The only thing worse than failing is not trying."
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...15 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-