last van onderrug bij situps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• last van onderrug bij situps

ik weet niet hoe het komt maar als ik als ik situps doe krijg ik last van me onderrug, vroeger had ik dit niet. weet iemand misschien hoe het komt of iemand die hetzelfde probleem heeft?

Originally posted by 2010 View Post
    ik weet niet hoe het komt maar als ik als ik situps doe krijg ik last van me onderrug, vroeger had ik dit niet. weet iemand misschien hoe het komt of iemand die hetzelfde probleem heeft?
    mits je de situps goed uit voert geven deze oefeningen vaak problemen.

is je techniek wel goed? houd je je rug recht als je omhoog komt?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      mits je de situps goed uit voert geven deze oefeningen vaak problemen.

is je techniek wel goed? houd je je rug recht als je omhoog komt?
      ligt eraan in welke positie, sommige situps moet je rug wel krom om de situps uit te voeren of heb ik het fout?

Comment

ik doe situps op een bal. en heb nergens last van misschien een idee?
        DL 5x100, SQ 10x80, BP 1x100 181 cm 74 kg

Comment

ligt eraan in welke positie, sommige situps moet je rug wel krom om de situps uit te voeren of heb ik het fout?
          bij situps hoef je absoluut niet ver voorover te buigen. dat is onzin.

ga gewoon op je rug liggen, benen plat, handen in de nek (niet trekken aan je nek) kijk omhoog, en ga met je bovenlichaam iets omhoog. Blijf omhoog kijken en houd je hoofd in het verlengde van je rug. trek je buik in en ga ongeveer 15/20 cm omhoog. houd je rug recht.

Ik zie wel eens mensen die alle kanten opkijken. rug super bol en buigen tot ze bijna met bhun kop hun voeten aanraken. Niet doen! gewoon een stukje omhoog. Voel jij je buikspieren op spanning staan is het al genoeg.

Comment

Originally posted by stuff View Post
            ik doe situps op een bal. en heb nergens last van misschien een idee?
            is niks voor mij eerlijk gezegd

bij situps hoef je absoluut niet ver voorover te buigen. dat is onzin.

ga gewoon op je rug liggen, benen plat, handen in de nek (niet trekken aan je nek) kijk omhoog, en ga met je bovenlichaam iets omhoog. Blijf omhoog kijken en houd je hoofd in het verlengde van je rug. trek je buik in en ga ongeveer 15/20 cm omhoog. houd je rug recht.

Ik zie wel eens mensen die alle kanten opkijken. rug super bol en buigen tot ze bijna met bhun kop hun voeten aanraken. Niet doen! gewoon een stukje omhoog. Voel jij je buikspieren op spanning staan is het al genoeg.
            ik zet mijn benen altijd onder een bankje bijv. armen gekruist op m'n borst en ga dan omhoog zo dicht mogelijk bij m'n knieeen.

Comment

is niks voor mij eerlijk gezegd

ik zet mijn benen altijd onder een bankje bijv. armen gekruist op m'n borst en ga dan omhoog zo dicht mogelijk bij m'n knieeen.
              dus geen ondersteuning in de rug? Is mogelijk maar belast je onderrug wel heel veel op deze manier.

misschien in jouw geval iemand naar je techniek laten kijken.

Comment

dus geen ondersteuning in de rug? Is mogelijk maar belast je onderrug wel heel veel op deze manier.

misschien in jouw geval iemand naar je techniek laten kijken.
                was een foutje sorry, ik bedoelde met benen voeten onder de bank.
                ken je misschien een ander techniek voor me die ik zou kunnen gebruiken zonder mijn rug te belasten?

Comment

Bij ons in de sportschool zijn zo "springballe" en zo halve cirkels. Ik vind hier crunches op doen veel aangenamer voor mijn onderrug. En ook niet volledig van beneden naar boven gaan, maar een wat kleinere ROM en gewoon zorgen dat je buikspieren onder spanning blijven.
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Goed op je ademhaling letten probeer gecontroleerd te ademen tijdens de situps Dit kan al een stuk schelen. zo ontspan je de rug beter in zover dat het mogelijk is.
                    Verder is het wel normaal dat je het voeld, Maar het is wel zo dat het ook gelijk moet weg trekken zodra je stopt met de oefening.
                    Last edited by Rob-1984; 25-05-2010, 21:44.
                    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Originally posted by Rob-1984 View Post
                      Goed op je ademhaling letten probeer gecontroleerd te ademen tijdens de situps Dit kan al een stuk schelen. zo ontspan je de rug beter in zover dat het mogelijk is.
                      Verder is het wel normaal dat je het voeld, Maar het is wel zo dat het ook gelijk moet weg trekken zodra je stopt met de oefening.
                      als ik stop gaat het wel gelijk weg, maar is irritant want dan moet ik stoppen met situps terwijl ik meer kan doen.

Comment

als ik stop gaat het wel gelijk weg, maar is irritant want dan moet ik stoppen met situps terwijl ik meer kan doen.

Je gebruikt nu éénmaal ook je rug. om omhoog te komen.
                        Spieren werken immers samen.
                        Maar je zal wel gaan merken hoe vaker je het doet. hoe langer het gaat duren voor voor je de rug pas gaat voelen.

Ben het wel met je eens dat het een irritante pijn is.
                        Maar zal me er niet te druk om maken. wordt vanzelf minder.
                        Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Je moet geen situps doen man, da's slecht voor de onderrug. Doe crunches. Eventueel verzwaren met een gewichtenschijf.

Comment

er zijn zoveel oefeningen voor de buik die effectiever en minder belastend voor de onderrug zijn..

Hier een paar voorbeelden: Leg raises, Bicycles, Crunches, Plank, Side Plank.. enz.. sit-ups zijn banaan.

Zelf wissel ik 2 keer per week af tussen deze oefeningen.. maandag en vrijdag pak ik buik en ik merk dat de plank oefeningen het meest effectief zijn..
                            "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Gewoon zwaar gaan squatten en deadliften, met wat hanging legraisses en plank hold ernaast, en je buik work out is voorlopig compleet.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X