Er bestaan geen domme vragen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er bestaan geen domme vragen...

..maar deze komt misschien wel heel dicht in de buurt!

Persoon O sport 5 keer in de week en kent 2 dagen rust. Persoon O(ptimus prime) is in de cut, wat ik hiervan snap = Je hebt een bepaalde behoefte, hier ga je onder zitten. Je verbruikt meer dan dat je binnen krijgt, resultaat = vet verlies

Maar, betekent dat dan dat Persoon O op de dagen dat hij rust minder moet eten? Op die dagen verbruikt Persoon O toch minder dan op de dagen dat hij in de sportschool hangt (aan de stangen, optrekken) of actief bezig is met naar het station te fietsen en boodschappen te doen etc.?
    ~love what you do, do what you love~

ja dat zou beter zijn.

als behoefte (wat een gemiddelde is van wel en niet sporten) bijvoorbeeld 3000 kcal per dag is. en je wil gaan cutten en je wil dus 2500 kcal tot je nemen per dag.

dan is het wellicht slim om:
    5x op sportdagen 2700 kcal = 13500
    2x op rustdagen 2000 kcal = 4000
    totaal = 17500/7= gemiddeld 2500 per dag.

op sportdagen bijvoorbeeld:
    225g eiwit, 300g koolhydraten, 66g vet = 2700 kcal

Op niet sportdagen bijvoorbeeld:
    225g eiwit, 125g koolhydraten, 66g vet = 2000 kcal

carb cycle principe dus
    ----------------------

Verder 5x per week trainen in een cut is beetje veel (mits dit puur zware krachttraining is). Juist in een cut, als je herstelvermogen minder goed is, zou je ook qua training iets terug moeten schroeven (qua volume Of intensiteit, of frequentie of een combinatie hiervan).

Ik persoonlijk zou als ik normaal in een bulk bijvoorbeeld 5x per week train. En 4 oefeningen a 4 sets doe voor elke grote spiergroep, waarvan de laatste set steeds tot faillure is.

In een cut misschien maar 4x per week trainen. waarbij ik 3 oefeningen doe per grote spiergroep a 4 sets per set. en ik ga geen enkele keer tot faillure. (ik stop 1-2 rep voor faillure). Dit is een kwestie van uittesten en aanvoelen. Maar ga niets forceren. te zwaar en teveel trainen (vooral in een cut), zal als je het overdrijft leiden tot eventuele blessures en een opgebrand gevoel.

(je kan ook maandag benen zwaar, dinsdag bovenlichaam licht. donderdag benen licht, vrijdag bovenlichaam zwaar. Met hier en daar wat extra cardio toegevoegd. zoals ik al zei uittesten en aanvoelen).
    Last edited by dynobet; 05-09-2010, 14:43.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dus toch niet zo'n gekke gedachte.

Het is geen 5x in de week KT, ik doe nog een andere sport 2x in de week = 5

Dank je voor de uitgebreide uitleg (al begin ik het inmiddels van je gewend te raken)
      ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
        ..maar deze komt misschien wel heel dicht in de buurt!

Persoon O sport 5 keer in de week en kent 2 dagen rust. Persoon O(ptimus prime) is in de cut, wat ik hiervan snap = Je hebt een bepaalde behoefte, hier ga je onder zitten. Je verbruikt meer dan dat je binnen krijgt, resultaat = vet verlies

Maar, betekent dat dan dat Persoon O op de dagen dat hij rust minder moet eten? Op die dagen verbruikt Persoon O toch minder dan op de dagen dat hij in de sportschool hangt (aan de stangen, optrekken) of actief bezig is met naar het station te fietsen en boodschappen te doen etc.?
        Je lichaam verbruikt meer op trainingsdagen en heeft meer calorieën en eiwitten vitamines mineralen enz. nodig dan op niet trainingsdagen.

Normaal gesproken eet je minder op de niet-trainingsdagen in de cut

maar er zijn ook genoeg mensen die een sportief leven hebben en op de niet-trainingsdagen ook veel verbranden omdat ze bijvoorbeeld veel lopen en fietsen naar school/werk, of ze doen aan zwemmen of een sportopleiding

Eiwitten zou ik niet te laag houden op de niet-trainingsdagen maar dat is mijn mening

Comment

ik had de reactie van dynobet nog niet gelezen maar zo moet het

Comment

Het is toch heel logisch dat je minder eet wanneer er minder behoefte aan is? Geldt volgens mij zowel in bulk als tijdens het cutten..
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Verder 5x per week trainen in een cut is beetje veel (mits dit puur zware krachttraining is).
              In de cut is 5x trainen te veel zeg je, mits zware krachttraining? dat snap ik niet!

Leg eens uit?

Comment

Herstellend vermogen in een cut is minder goed. Voor velen is 5x per week zwaar trainen in een bulk al meer training dan optimaal (ikzelf merkte dat ik met 3-4x per week sneller vooruit ging als met 5x per week in een bulk).

In een cut als dus je herstellend vermogen veel minder is, zul je dus je trainings intensiteit, frequentie of volume (of een combinatie van deze factoren) moeten aanpassen.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Herstellend vermogen in een cut is minder goed. Voor velen is 5x per week zwaar trainen in een bulk al meer training dan optimaal (ikzelf merkte dat ik met 3-4x per week sneller vooruit ging als met 5x per week in een bulk).

In een cut als dus je herstellend vermogen veel minder is, zul je dus je trainings intensiteit, frequentie of volume (of een combinatie van deze factoren) moeten aanpassen.
                  dat begrijp ik, bovenstaand verhaal is me bekend. Maar zoals ik je eerste reply las, lijkt het wel of je zegt dat 5x trainen per week niet goed is of het moet krachttraing zijn dan is het wel goed.

Lees ik het nu verkeerd?

Comment

dynobet typt dit in volgens mijn begrijpend lezen: 5 keer per week trainen in een cut is niet echt verstandig, als dit 5 keer per week zware krachttraining zou zijn, aangezien het herstellend vermogen lager ligt in een cut.. Correct me if I'm wrong
                    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      dynobet typt dit in volgens mijn begrijpend lezen: 5 keer per week trainen in een cut is niet echt verstandig, als dit 5 keer per week zware krachttraining zou zijn, aangezien het herstellend vermogen lager ligt in een cut.. Correct me if I'm wrong

I will correct you: het woordje "mits" betekend "tenzij" dus in kindertaal staat er dan: 5x per week trainen is niet goed in de cut tenzij het krachttraining is. Zo lees ik het dus.

Maar correct me if i'm wrong!

Comment

Het enigste wat je in een cut aan moeten passen imo, is je voeding en misschien je volume en je rustpauze tussen je sets in, maar ik zie niet hoe 5x per week kt je vooruitgang in de weg gaat staat.

Ben er zelf niet minder van geworden in mijn laatste cutcycles.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Waterpoloboy had gelijk: Mits betekent niet tenzij.
                          Mits betekent: Indien of Op voorwaade dat. (welke van de twee is beetje afhankelijk van de context).

Ik help jou met het maken van je auto, mits je mij een maand lang naar de voetbaltraining brengt met de auto. (ofwel: Ik help jou met het maken van je auto, op voorwaarde dat je mij een maand lang naar de voetbaltraining brengt met de auto)

In de context waarin ik het zei zou ik eerder indien gebruiken:
                          Dus 5x per week zware krachttraining is teveel, INDIEN we het hebben over 5x per week zware KT.

Comment

Waterpoloboy had gelijk: Mits betekent niet tenzij.
                            Mits betekent: Indien of Op voorwaade dat. (welke van de twee is beetje afhankelijk van de context).

Ik help jou met het maken van je auto, mits je mij een maand lang naar de voetbaltraining brengt met de auto. (ofwel: Ik help jou met het maken van je auto, op voorwaarde dat je mij een maand lang naar de voetbaltraining brengt met de auto)

In de context waarin ik het zei zou ik eerder indien gebruiken:
                            Dus 5x per week zware krachttraining is teveel, INDIEN we het hebben over 5x per week zware KT.
                            Ok. Dan heb ik het verkeerd begrepen! te snel gelezen denk ik en daar een eigen draai aan gegeven. excuses moi!

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                              Het enigste wat je in een cut aan moeten passen imo, is je voeding en misschien je volume en je rustpauze tussen je sets in, maar ik zie niet hoe 5x per week kt je vooruitgang in de weg gaat staat.

Ben er zelf niet minder van geworden in mijn laatste cutcycles.
                              daarom schreef ik ook:
                              Als je intensitiet en volume aanpast (zoals jij doet), dan hoef je wellicht niet je frequentie aan te passen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X